Aviseringar
Rensa alla

vad ska man tänka på när man tittar på en lägenhet??


Ämnesstartare

Fingerprints:

Men det är väl bara att måla om i värsta fall 🙂

Får man verkligen göra det hur som helst i en hyresrätt? [confused][smile]

Fingerprints:

det måste jag fråga! Hur gör jag det utan att skylta med att jag gärna spelar hög musik?

Ingen aning duh.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

kolla här

absolut, men samtidigt handlar det väl om att ge och ta. Mig stör det inte om mina grannar spelar högmusik då och då, bara det inte är hela natten igenom. Så då hoppas jag att det är okej om jag gör det idag och självklart får de komma och säga till om jag stör.

Det är inte ofta jag lyssnar superhögt heller för den delen, oftast lyssnar jag lite lugnt från min bärbara dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Får man verkligen göra det hur som helst i en hyresrätt?

Jo, men man dubbelkollar med värden först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Men det är väl bara att måla om i värsta fall 🙂

det får man ej i alla hyreslägenheter!!! kolla först så att du inte blir ersättningsskyldig en massa!!!!!!!
vissa hyresvärdar/föreningar är jättekinkiga med allt

jag fick en nasty lapp efter att ha låtit en kartong stå i under trappan i typ en dag.

Fingerprints:

Jag har aldrig bott i lägenhet så kommer få väl värsta chocken över hur lyhört det är..

Haha ja man får det!!! Åh första gången jag bodde i lägenhet (om man inte räknar typ bebistiden)
hade jag tonårspojkegrannar (var en tonårsflicka då) som bankade i taket, försökte titta in genom mina fönster osv.
borde ju ha gått ned och ba wtf vad gör ni, men jag tänkte väl att ja heheh åh så smickrade allt är pga en lillasyster till en som de kände hade sagt att de tyckte att jag var jättesnygg osv

(skriver som om jag fått en blodpropp idag)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kolla först

Fingerprints:

Jo, men man dubbelkollar med värden först.

🙂

isola:

hade jag tonårspojkegrannar (var en tonårsflicka då) som bankade i taket, försökte titta in genom mina fönster osv.

MEN hallåå?? Varför sa du inget? Jag hade blivit förbannad/rädd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jo, men man dubbelkollar med värden först.

Aha ok! [smile]

Allt verkar så jävla begränsat ändå, tror jag väntar med att köpa en bostad tills jag är rik o.s.v. Känns obehagligt med så nära grannar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

MEN hallåå?? Varför sa du inget? Jag hade blivit förbannad/rädd!

Jag blev jätterädd när en av dem en gång försökte klättra upp för min balkong. Idag hade jag ju såklart hanterat det annorlunda men då vågade jag väl inte, eller så var jag rädd att de skulle se på mig annorlunda. Helt galet var det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ag blev jätterädd när en av dem en gång försökte klättra upp för min balkong

haha, ändå ganska komiskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

haha, ändå ganska komiskt!

Mm men jag blev sjukt paranoid efter ett tag och ba oj tänk om de kan höra mig spola i toaletten??? de får inte tro att jag går på toa osv haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

oj tänk om de kan höra mig spola i toaletten??? de får inte tro att jag går på toa osv haha

Men gud, plutten 🙁 ville du va en ängel? En kiss och bajs-fri ängel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

en gud, plutten 🙁 ville du va en ängel? En kiss och bajs-fri ängel?

Ja man undrar ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rikta in dig på hörnen, dåliga hörn dålig lägenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

meditera

[bigsmile][bigsmile]
driveru?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

[bigsmile][bigsmile]
driveru?

så jävla oandligt av dig.
jag har en spikmatta som är asbra för sådant


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Vill inte bli lurad.

Isf ska du göra en lägenhetsbesiktning. Är det en hyresrätt så är hyresvärden skyldig att rätta till eventuella problem.

Annars är det en bra ide att se vad andra lägenheter i området har i hyra för samma storlek.


   
SvaraCitera