Aviseringar
Rensa alla

vad ska man välja?:s


Ämnesstartare

hej, jag funderar på o köpa en Nissan 200sx lr en Opel Calibra, jag e inte så kunnig om bilar, så jag undrar vilken skulle va den bästa o roligaste bilen av de två?

please help me vill inte köpa nått skrot som inte håller, inom att de inte är för att man är en dålig förare:p


   
Citera

Ingen av dem. Har fööör mycket pojke-med-nytt-körkort-stämpel...
Fast 200sx är en väldigt bra konstruktion jämfört med Clibran som är lite mera låtsas-sportbil.
Nissan tror jag är ett bättre och roligare köp. Mer och bättre sportbil ända in i själen.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torleif87:

hej, jag funderar på o köpa en Nissan 200sx lr en Opel Calibra, jag e inte så kunnig om bilar, så jag undrar vilken skulle va den bästa o roligaste bilen av de två?

200sx är en alldeles för överklassad bil, den är inte värd det priset som dom oftast kostar. Calibra är ett ganska bra val men då får du kolla efter rost, hur långt den gått och drivknutarna som är lite sådär på calibra, lite tråkigt me frakhjulsdrift men det finns ju awd[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

200sx är ofta väldigt fårt körda, säkert jätteroliga och har bra trim-möjligheter, men dom går sönder, lagerras är inte ovanligt, samt turboras på äldre modeller, beroende på fel från fabrik.. lugnt körda lågmilare är nog det vettigaste, men ovanliga och oftast väldigt dyra.. säkert ingen dålig bil om man hittar en fin dock.
calibra skulle jag aldrig köpa.. deras 2.0 16v maskin är visserligen en riktigt skön maskin, men kvaliteten verkar svika lite överallt.. modellen med 8v är alldeles för klen, bilen väger ju en hel del.. 16v som också finns i kadetten är bra, men vikten gör även denna ganska slö, turbo-modellen med fyrhjulsdrift har jag fått för mig är ganska bräcklig.
är det bil med turbo du vill ha? annars kan jag tipsa om honda prelude eller toyota celica, den sistnämda finns iofs med turbo men då kostar dom.
sen är ju 200sx 2sitsig om jag minns rätt, och om det är ok finns det några andra alternativ: toyota mr2, honda crx VT, honda crx delsol VTI.
kör själv en crx VT, inte praktisk alls, men den är sjukt kul och har en underbar motor och det finns mycket trim till den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fege1:

är det bil med turbo du vill ha? annars kan jag tipsa om honda prelude eller toyota celica, den sistnämda finns iofs med turbo men då kostar dom.
sen är ju 200sx 2sitsig om jag minns rätt, och om det är ok finns det några andra alternativ: toyota mr2, honda crx VT, honda crx delsol VTI.

okej[smile] ja de är ju turbo jag vill ha! men tack så mycket för tippsen, ska kolla runt lite mer på dina alternativ[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torleif87:

okej ja de är ju turbo jag vill ha! men tack så mycket för tippsen, ska kolla runt lite mer på dina alternativ

gör så, säg gärna till om du hittat nått[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker inte att du ska ha turbo om du inte kan meka och vill ha en problemfri bil, de turbobilar jag tror att du har råd med kommer gå sönder, det är nog ganska oundvikligt och turbo är lite knepigare att meka själv och inte gratis att laga på verkstad.. vill du ha turbo för att pysa med dumpen? annars tycker jag att turbobilar låter mesigt..

så ska det låta;)


   
SvaraCitera
Jeay_L

Vad är de för fel på Corvette? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har lagt ut en budget på max 100k, så kan man hitta en bra bil me turbo då? lite kan ja ju meka men de e mest bara de basic grejerna, man man kan ju alltid lära som mer[bigsmile] har haft utan turbo nu i två år o är trött på att de ska va så sega, så turbo måste de va nu..

jo den bilen lät nice..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe känner mig lite dryg nu men jag har ändrat riktning nu[crazy]
kollat runt nu som attan, funderar nu på en Audi A4 1.8 turbo som drygt ligger på 200hk lr en Nissan skyline GTS turbo som ligger på drygt 250hk, tror att nån av de bilarna kan nog passa mig[smile]
vill ha dom stylade orkar inte fixa sånt själv som tex.

1265343209.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr skyline som typ liknar den här

9036810447.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Vad är de för fel på Corvette?

inge fel alls på corvette men då vill man ju ha en års modell från 60-80 o de är lite för dyra för mig o dral lite för mycke besin[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej.. har du 100 tusen kan du nog få en bra turbobil.. trodde din budget var typ 50 med tanke på dina första förslag..
audi och nissan är betydligt bättre alternativ.. skylinen kan ju vara svår att hitta delar till i sverige.. men ebay funkar fint.. dock sitter ju ratten på fel sida, men det kanske inte är något problem;)


   
SvaraCitera
Jeay_L

torleif87:

inge fel alls på corvette men då vill man ju ha en års modell från 60-80 o de är lite för dyra för mig o dral lite för mycke besin

85:an är rätt snygg, en jag känner har en sån, den drog en husvagn typ 50 mil för några år sen


   
SvaraCitera