Aviseringar
Rensa alla

Vad ska ni göra i höst?


har ej sökt än, vi söker masterprogram å sånt internt inom kth senare.


   
SvaraCitera

borde kanske börja titta på vilka kurser jag vill läsa...


   
SvaraCitera

Venne. Ska söka lite olika hittandittan nu och välja senare. Tänkte söka statskunskap och genus och sociologi och jag vet fan inte. 🙁


   
SvaraCitera

fortsättningskurs i praktisk filosofi och möjligtvis statskunskap. ska kolla om jag kan få dispens så jag kan läsa dem parallellt.


   
SvaraCitera

fortsätta på mitt progr. hm fan undrar om det finns något jag vill läsa på distans?? shit. 


   
SvaraCitera

mmmhm nu ska jag söka arabiska på distans, 15 poängggg. blir nog spännande att läsa på 150% Party 


   
SvaraCitera

Det kommer nog bli gymnasiet för min del. Klara av det sista där, sedan gå vidare. Efter gymnasiet är det sikte på filosofikurserna i Uppsala universitet alternativt filosofi-programmet i Cambridge eller PPE/PPL vid Oxford. I dagsläget lutar det mer mot filosofi i Uppis, för att sedan kanske ta en master/post-doc:a vid Cambridge och/eller Oxford. Beror lite på vad jag känner för då. Kommer förmodligen vilja läsa något/några språk, ta några kurser i psykologi och sociologi samt plugga lite statskunskap och lingvistik också.  Idéhistoria/historia, neurovetenskap, retorik, kulturantropologi, pedagogik, ekonomi/ekonomisk historia, genusvetenskap, någon översiktskurs i juridik och medie- och kommunikationsvetenskap står också på listan. På det naturvetenskapliga området, hade jag egentligen önskat läsa samtliga ämnen.

Haha. Kort sagt vill jag läsa allt! Mitt problem är att jag vill för mycket, snarare än tvärtom.


   
SvaraCitera

Slutmålet är åtminstone professor i filosofi. Har inte bestämt mig för praktisk eller teoretisk än. Det är svårt.


   
SvaraCitera

mina kurser är för lätta. jag önskar jag kunde välja till ämnen som ligger mer i mitt personliga intresse.


   
SvaraCitera

skall jobba och plugga något (antagligen litteraturvetenskap) utan att ta CSN 


   
SvaraCitera

Naturvetenskapligt kadidatprogram, Matematik. Rodnar Har jag sökt.


   
SvaraCitera
Paseo

Jag hade tänkt ta studenten nu i juni och gå högskolan till hösten men så har jag vart så jäääävla skoltrött så min mentor o syo har tjatat på mig att jag ska ta en paus o ta "studenten" till jul. Men det lät så jävla tråkigt så jag sa nej hela tiden. Men idag gick jag faktiskt o skrev på pappererna. Det känns FETT bra!!!

Så till hösten blir det student hihi.


   
SvaraCitera

sista året året på gymnasiet Cool


   
SvaraCitera

Samma som Burrrg


   
SvaraCitera

"Just nu kan du inte använda söktjänsten"

Vad fan!


   
SvaraCitera