Aviseringar
Rensa alla

vad ska vi göra?


Ämnesstartare

måste bara skriva av mig lite.
jag hatar min 'kompis'.
Vi kallar henne för Berit hahaha.
Jag,berit och Sally har varit bästa vänner sedan förskolan , vi tre var alltid tillsammans och var jätte thigta.I 6an förändrades Berit och började röka och sånt , hon började umgås med 'fel personer'.
När vi började 7an och bytte skola hamnade jag,berit och sally i samma klass.
I 7an var vi också jätte thigta fast änn Berit umgicks med andra också (rökte och drack hela tiden)
Berit försökte med självmord på lovet till 8an pga en kille.
Vi stöttade henne allt vi kunde och hon blev bättre.
I 8an började Berit ignorera oss.hon kollade snett på oss och gick bara till oss när hennes gangsta vänner hade lektion.
Hon försökte med självmord igen pga föräldrars skilsmässa.vi var besvikna på henne pga att hon skiter i oss totalt men vi stöttade henne endå.
Efter det var vi thigta i ungefer två veckor då hon började skita i oss igen. Då sa vi till henne och hon blek skit arg och snackade skit om oss till våra klasskompisar medans vi var på en resa.
Vi fick förståss reda på det men struntade i det. Vi blev vänner igen när vi kom hem . Asså vi gav henne en till chans .
Efter ungefer en vecka försvann Berit under skoltid.
Jag och Sally blev helt .. Förstörda . Polisen hittade inte Sally förrens på kvällen .
Sen blev det helg och i ringde till Berit hela tiden , inget svar.
När hennes mamma svarade i tel sa hon bara att Berit
inte orkade prata.
På måndag in skolan var Berit inte där . Och alla sa ' åh jag pratade
också med Berit i helgen , hon ringde mig och hon är okej och så'
Wtf!?
Sen kom hon tillbaka till skolan på fredag och jag va ju försåtss lite småsur för att hon har hört av sig till alla förutom sina nära vänner (mig och Sally) . Jag frågade vart hon hade varit och att vi hade varit skitoroiga . Och hon svarade : thihihihi jag vet inte ja ba satt i skogen och rökte.men duvet han snygga ....

så svarade hon...vilken bitch! Sen blev vi oväänner med henne , sen vänner IGEN!? Och nu när vi är vänner så är hon jävligt kaxig och kall mot oss,hon pratar bara om sig själv och hennes jävla killar.
Hon har sårat oss så jävla mycket .
Vill säga upp vänskapen , men det är inte lätt när man går i samma klass.
Vad ska jag göra?

Hoppas ni orkar läsa allt...[love]


   
Citera
Ämnesstartare

haha shit va långt 😮 rekord! Men ah....


   
SvaraCitera

elinsimonsson:

Hoppas ni orkar läsa allt...

Klart jag orkar [love]

Jag tycker att du/ni ska säga upp vänskapen även fast ni går i samma klass. Vet att det inte är lätt, men det är värt det! Situationen med henne verkar ju vara skitjobbig. Kom igen, såna vänner som beter sig som hon behöver ingen. Du och din andra kompis förtjänar mycket bättre. Prata med henne tillsammans och säg att om hon inte skärper sig så vill och tänker ni inte vara med henne mer. Jag förstår att det inte är lätt eftersom ni har varit med varann till och från så pass länge, men ni mår inte bra av att ha det såhär. Ingen orkar lyssna på någon som bara pratar om sig själv hela tiden. Ingen.


   
SvaraCitera