Aviseringar
Rensa alla

Vad ska vi göra åt svenska skolan?


Vill ni verkligen veta? Knulla svenska skolan i röven precis som dem gör med oss elever. Garanti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Bra fråga. Vad är det som gör att Sverige tappar så mycket på alla områden och framförallt när det kommer till att behärska språket? På vilket vis skiljer vi oss så mycket från våra grannländer?

Undersökningen tar upp frågan om utlandsfödda. Utlandsfödda har lägre resultat, men det har inte påverkat försämringen särskilt mycket. Om man endast räknar med infödda svenskar så är det en väldigt stor försämring ändå.


   
SvaraCitera

Gör som i Kina, stäng in ungarna i skolan 6 dar i veckan utan pengar. Finns inget annat att göra så blir studier snart ett bra tidsfördriv.


   
SvaraCitera

Eller så låter man folket som skolar välja vad de tycker om och tänka mer på det "ämnet" Så är alla experter på sina egna håll istället för att alla är nybörjare på sexton saker. Grundläggande tänkedom är hyfsat bra att kunna dock, som nödvändigaste ur matematik, svenska, geografi osv.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

En bra början är ju att sluta ändra skolpolitikens riktning vartannat år.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Säger än så länge; Gör skolan STATLIG igen för i helvete!


   
SvaraCitera

avsätt björklund.


   
SvaraCitera

NEMI:
En bra början är ju att sluta ändra skolpolitikens riktning vartannat år.

HALLELUJAHnågon som går i skolan: låt folk välja det dem vill göra! Jag valde natur för att jag gillar natur, och får idrott, samhälle och sånt skit som jag OCKSÅ måste jobba med. Låt gymnasiet vara en skola där man väljer exakt vilka ämnen man vill ha. Samma med högstadiet. Och sluta ändra vad man behöver ha för att få A hela jävla tiden, gör det inte så svårt att få A. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillsen10:

HALLELUJAHnågon som går i skolan: låt folk välja det dem vill göra! Jag valde natur för att jag gillar natur, och får idrott, samhälle och sånt skit som jag OCKSÅ måste jobba med. Låt gymnasiet vara en skola där man väljer exakt vilka ämnen man vill ha. Samma med högstadiet. Och sluta ändra vad man behöver ha för att få A hela jävla tiden, gör det inte så svårt att få A. 

Fast till exempel svenska och matte (till viss del samhällskunskap) är nödvändigt för det demokratiska samhället.


   
SvaraCitera

Jag tror inte att resultaten för de svenska eleverna sjunker särskilt mycket utan nedgången beror naturligtvis på att vi har väldigt mycket nyanlända elever i svenska skolan. Man kan inte förvänta sig att invandrare på några år i Sverige kommer upp i samma resultat som svenska elever, jag menar vissa av barnen som kommer till Sverige har ju överhuvudtaget aldrig gått i skola.


   
SvaraCitera

psychoex:
avsätt björklund.

Snarare avsätt Ullenhag.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Snarare avsätt Ullenhag.

avsätt sverige.


   
SvaraCitera

NiklasW:
Jag tror inte att resultaten för de svenska eleverna sjunker särskilt mycket utan nedgången beror naturligtvis på att vi har väldigt mycket nyanlända elever i svenska skolan. Man kan inte förvänta sig att invandrare på några år i Sverige kommer upp i samma resultat som svenska elever, jag menar vissa av barnen som kommer till Sverige har ju överhuvudtaget aldrig gått i skola.

öh. öhm... vet inte hur det är för dig, men om jag sänker mig så brukar jag inte skylla på flyktingar.


   
SvaraCitera

psychoex:

öh. öhm... vet inte hur det är för dig, men om jag sänker mig så brukar jag inte skylla på flyktingar.

Jag skyller inte på flyktingar. Visste du förresten att bara 10% av alla invandrare som kommer till Sverige är flyktingar? Och i vilket fall som helst skyller jag inte på invandrare i sig utan på politikerna som fört en oansvarsfull invandringspolitik.  


   
SvaraCitera

NiklasW:

Jag skyller inte på flyktingar. Visste du förresten att bara 10% av alla invandrare som kommer till Sverige är flyktingar? Och i vilket fall som helst skyller jag inte på invandrare i sig utan på politikerna som fört en oansvarsfull invandringspolitik.  

wow. omg. det visste jag inte alls. jimmieboy har inte sagt det.


   
SvaraCitera