Aviseringar
Rensa alla

Vad ska vi prata om??!


Ämnesstartare

Behöver nu hjälp av min kära umfamilj!
Ska idag sitta ensam i en bil med min mosters man i två timmar.
Borde egentligen känna honom rätt så bra, då han funnits med i bakgrunden sedan jag var liten, men icke.
Han är norsk, snusare, smått narcissistisk, fd pilot och nybliven jägare. (vi kan alltså inte prata om djur)

Då jag är lite för old för "men vad stoooor du har blivit!"-pratet så behövs det någonting annat. Men vad? Något politiskt är det heller inte tal om, då han tycker att alla världens kulor borde tillfalla honom personligen.
Kommer att sitta som på nålar hela resan. Vill absolut inte prata om mitt liv, men kan möjligen avslöja mina planer på att börja plugga igen.

Så vad ska vi prata om, vädret??

PS. det finns en liten risk att de små krokiga landsvägarna får mig att kräkas i hans nya bil, då han fortfarande inte glömt den gången jag var tre år och kräktes i hans bil så vore detta inte helt bra, men om än ett avbrott i tystnaden.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

isola:

Så vad ska vi prata om

Ni börjar med att prata det vanliga. Hur man har det, jobbet och närmsta släkten. Men eftersom resan är två timmar så måste man ju inte prata hela tiden. Sitt och småsov efter ett tag...
Och spy inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ni börjar med att prata det vanliga. Hur man har det, jobbet och närmsta släkten. Men eftersom resan är två timmar så måste man ju inte prata hela tiden. Sitt och småsov efter ett tag...

Kan nog få honom att prata om sitt nya jobb.

Myksa:

Och spy inte.

Kan ej lova. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta en bok/tidningar med dig så slipper du prata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ta en bok/tidningar med dig så slipper du prata

Smart. Ska nog ta med en tidning. Hoppas bara att läsandet inte får mig att må illa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kungabröllopet, dess dagar som pilot, släkten, skog'n, inhemska mossor ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

kungabröllopet, dess dagar som pilot, släkten, skog'n, inhemska mossor ...

Kanske kan charma honom genom att säga att Hakon & co är bättre än Vickan & co..
Skogen är bra iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är bra, fortsätt att spruta ur er idéer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om varför folk är så dåliga på att ta bort överkörda djur från vägen. De fastnar på däcken.

Eller så kan du säga "En gång så åkte en tjej på UM tillsammans med hennes pojkvän mitt i natten där det inte fanns några lampor. Han körde en lastbil med släp och kunde inte förstå varför lastbilarna som mötte honom blinkade mot honom med varningsblinkers. Men senare märkte de att det stod två män på vägen som försökte lifta. Dock hade de inga reflexer så flickan på Um har ingen aning om ifall de skadade sig. Hon vet bara att hon och hennes pojkvän behövde veja fort som fan och höll på att köra in i en mötande bil samtidigt som släpet låg farligt till."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsystem:

tja

tja tja, råd plz!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tja tja, råd plz!

prata om jakt, vilket snus som är bäst, fritt nikotin, lös vs portion och flygplan???!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsystem:

prata om jakt, vilket snus som är bäst, fritt nikotin, lös vs portion och flygplan???!

Han snusar löst vet jag. [party]


   
SvaraCitera

prata om norge
norskar älskar att prata om norge[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

norskar älskar att prata om norge[wink]

Kan bara norgehistorier, ytterst lite om olja, vad rumpetroll betyder och att det är dyrt där. [blush]


   
SvaraCitera