Aviseringar
Rensa alla

Vad ska vi spela?


Ämnesstartare

Det är såhär att jag och mina två polare (en tredje kan eventuellt också vara aktuell snart) är tre stycken grabbar som har spelat WoW en hel del tillsammans, men nu har det bara blivit tråkigt och vi har lagt av helt och hållet. Jag bor ungefär 40 mil ifrån dom just nu då jag precis har flyttat och vi tycker det är skitkul att spela tillsammans över nätet och snacka lite skit på skype, så nu är vi på jakt efter något nytt!

Vår fantasi är väldigt begränsad, precis som hos många andra wow-spelare, och jag vill gärna ha tips på spel som har jävligt roliga och varierande multiplayerlägen! MMOs funkar också för oss, så länge det inte är WoW. Det kan inte heller vara konsol-spel då det är PC som gäller. 🙂

Har föreslagit CoD: MW2 men en av polarna verkar vara starkt emot FPS spel då han tycker dom verkar väldigt enformiga och alla är i princip rip-offs på CS... Vi har lirat mycket starcraft och väntar på 2an just nu, så strategispel fungerar nog bra. Samma sak med RPGs.

Så ös nu in tips på vilket spel vi ska spela! Basically letar vi efter ett spel där man kan utvecklas som spelare (inte nödvändigtvis i spelet, men att man lär sig något varje gång man lirar), som har någon sorts variation och som framför allt är SKITKUL!

Tackar på förhand för alla svar!


   
Citera
blum
 blum

HoN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DRAGON AGE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

risk ( brädspelet) dataspel kan ni spela när de åkt hem [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smertesorg:

DRAGON AGE

Finns det ens multiplayer där?

Lici:

risk ( brädspelet) dataspel kan ni spela när de åkt hem

Dom är hemma så vitt jag vet.


   
SvaraCitera

Starcraft
Quake 3
Battlefield 1942
Doom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Los:

Dom är hemma så vitt jag vet.

tvinga dem åka till dig o spela brädspel [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lici:

tvinga dem åka till dig o spela brädspel

ja, fyfan, 700 spänn tur och retur [crazy] hoppas risk är jäääävligt kul då


   
SvaraCitera

Supreme commander Forged Alliance. Gammalt spel men sjukt snyggt. Det är otorligt kul när man lärt sig spela ordentligt. Sen kan ni ju haka på mig o mina polare om ni vill =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:

Supreme commander Forged Alliance. Gammalt spel men sjukt snyggt. Det är otorligt kul när man lärt sig spela ordentligt. Sen kan ni ju haka på mig o mina polare om ni vill =)

Aha, verkar nästan lite likt starcraft. Vad går det ut på om man säger så? Är det som vilket RTS som helst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CoD MW2 RAUS!


   
SvaraCitera
Xerth

Bästa webbläsarstrategispelet: Tribal Wars. Svårt att komma in i men när man väl har spelat ett tag så blir det skitkul.


   
SvaraCitera

Los:

Tackar på förhand för alla svar!

Här får du mitt.

League Of Legends 3D MMO Fantasy Medium Medium Great 4.06
Atlantica Online 3D MMORPG Fantasy High High Excellent 4.04
Cabal Online 3D MMORPG Fantasy High Low Good 4.04
Soul of the Ultimate Nation 3D MMORPG Fantasy High High Great 4.03
Dungeons & Dragons Online 3D MMORPG Fantasy High Low Excellent 4.03
S4 League 3D MMO Shooter High Medium Great 4.03
Dragonica Online 3D MMORPG Fantasy Medium Medium Excellent 4.02
TrackMania Nations Forever 3D MMO Racing High Medium Good 4.01
Project Torque 3D MMO Racing Low Medium Good 4.01
Sword of the New World 3D MMORPG Fantasy Medium Very High Excellent 4.00


   
SvaraCitera
Tyrael

Heroes of Newerth fo shizzle


   
SvaraCitera

Dota[no-no]


   
SvaraCitera