Aviseringar
Rensa alla

Vad skall man välja ????


Ämnesstartare

jag går i nian och ska välja gymnasium nu i höst vad skall jag välja om jag vill lära mig java programmering elr programering över huvud taget??[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]


   
Citera

IT?


   
SvaraCitera

Trädgårdsdesign.


   
SvaraCitera

Wat. Ifall du vill lära dig java lär du dig mer i att läsa en bok i en vecka än att gå vilket program som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TrickJay:

jag går i nian och ska välja gymnasium nu i höst vad skall jag välja om jag vill lära mig java programmering elr programering över huvud taget?

IT inriktning programmering är det stället för dig [y]


   
SvaraCitera

Surina:

IT inriktning programmering är det stället för dig [y]

Eller vad schåen man vill som är högskoleförberedande och läsa en kurs där man lär sig något istället.


   
SvaraCitera

Som Gentlemen säger, du lär dig mer på egen hand än på gymnasiet. Läs ett högskoleförberedande program om du är seriös med programmeringen, och lär dig själv på fritiden under tiden.


   
SvaraCitera

TrickJay:

jag går i nian och ska välja gymnasium nu i höst vad skall jag välja om jag vill lära mig java programmering elr programering över huvud taget??

Se till att läsa en linje med mycket matematik, Natur t.ex med IT-inriktning. Du lär dig definitivt mer på en skola med bra utbildning än du klarar av att lära dig på egen hand. Trots vad andra påstår. Det är egentligen inte själva programmeringen som är så central, utan matematiken och systematiken. Den är svår att lära sig själv.

IT-gymnasiet är ju ett tips för dig kanske? Finns på flera ställen i landet...


   
SvaraCitera

Gå hantverksprogrammet, bli Pettson.

Image


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Du lär dig definitivt mer på en skola med bra utbildning än du klarar av att lära dig på egen hand.

Det är GYMNASIET vi pratar om här, även känt som "dagis för 17-åringar," inte någon utbildningsinstitution. Om man lär sig mer på gymnasiet än man klarar av på egen hand är man definitivt för trög för att klara av att programmera (eller knyta sina skosnören, för den delen.)


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Det är GYMNASIET vi pratar om här, även känt som "dagis för 17-åringar," inte någon utbildningsinstitution. Om man lär sig mer på gymnasiet än man klarar av på egen hand är man definitivt för trög för

Det beror förmodligen på vilken skola och utbildning man väljer, alla går inte barn och fritid eller fordon. Vissa gymnasieskolor är bättre än andra, har man bra betyg och kan komma in på en bra skola så gör man det. Om man inte har det så är det tråkigt, då är det kanske som du säger ett dagis och tre bortkastade år i förorten som gäller. Det vet du kanske mer om än jag.


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Vissa gymnasieskolor är bättre än andra

Jag hör att du själv går på en dyr friskola och tror att du får en fin utbildning för det.

I lol'd.

Jag har bekanta som gått på gymnasieskolor från hela spektrat, från de "sämsta" till de "bästa," och den enda skillnad du egentligen ser är att betygsinflationen är högre på "elitskolorna." Om någonting är konsistent mellan gymnasier, så är det det låga tempot och den låga nivån på utbildning.


   
SvaraCitera

TrickJay:

jag går i nian och ska välja gymnasium nu i höst vad skall jag välja om jag vill lära mig java programmering elr programering över huvud taget??[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]

Gick El med inriktning Datorteknik, Teknikprogrammet hade också mycket programmering, men det är väl olika överallt. Du kommer bli inbjuden till öppet hus på diverse gymnasium framöver, passa på att fråga då.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

dyr friskola

Dyr? De flesta friskolor är precis lika "gratis" som de kommunala, bara det att man valt att använda pengarna mer effektivt.

Gentlernen:

betygsinflationen är högre

Kan bero på att elever som är mer studiemotiverade gjort ett aktivt val av skola. Man ser till att vara i skolan och lära sig, istället för att skolka. Att påstå att höga betyg beror på att man sänker kunskapskraven är ett tydligt exempel på ej vetenskapligt underbyggt argument. Man vill förmodligen gärna tro det istället för att fråga sig vad det är för kvalitet på de kommunala skolorna.

Sanningen är att vi inte vet, ingen vet, hur bra eller dåliga de olika skolorna är eftersom det inte längre finns några övergripande nationella jämförande prov som registreras centralt. De nationella prov som ges hanteras lokalt av varje lärare ute på skolorna.


   
SvaraCitera

Jag förmodar att du även vill förklara de senaste 10 årens 4000-procentiga betygsinflation med kompetenshöjning?


   
SvaraCitera