Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle du ha gjort?!


Ämnesstartare

Jag måste bara fråga vad ni tycker. Det tar upp en del av mina tankar och undrar vad ni anser att man skulle gjort. Glad

För ganska längesen pratade jag med en tjej, A. Vi bestämde att vi skulle ses, men när dagen väl kom kunde hon inte längre. Vi gjorde upp en ny dag, men inte heller då. Sen helt plötsligt var hon rädd för att bli kär. Det var fine med mig och kontakten dog ut.

För några veckor sen var jag på min praktik som är en affär. Jag träffade henne där och sa hej varpå hon sökte upp mig på facebook och frågade varför jag hade tagit bort henne. Mitt svar: ''Jag tar bort folk jag inte känner eller har kontakt med''. Vi skrev några meddelande och hon ville träffas. Vi träffades och gick på bio och bestämde sen att vi skulle ses söndagen därpå. På lördagnatten skickade hon meddelande till mig på facebook och ville att jag skulle hämta henne för att hon ville komma hit. Jag åkte med min kompis för att hämta henne vid festen. På vägen dit frågar hon om vi kan köpa med cigg, men eftersom vi åkte över skogen hade vi inte möjlighet till det. När vi träffar henne ville hon att vi skulle åka och köpa cigg och åka till hennes hemstad för att hon verkligen behövde något. Från festen och stan är det 1-2 mil och från stan och hennes hemstad sen är det 1-2 igen + 6 mil fram och tillbaka hem. Runt 10-12 mil på en kväll alltså.

Jag sa okej till att köra henne till stan för att hon skulle köpa cigg och behövde något hemma. (Får dåligt samvete annars) På Statoil köpte hon sina cigg och gick till en annan bil för att låna telefon att ringa hennes kompis. Min kompis hade vevat ner rutan för att höra vad hon sa och hör ungefär ''Jag har fixat skjuts.'' & ''Inte fan vet jag. Några brudar...'' o.s.v. Vi förstår då att hon ska hem till någon och att det är mer eller mindre ett utnyttjande som vi ser det eftersom hon inte hade nämnt något om att träffa kompisar. När A kommer tillbaka till bilen så frågar min kompis henne vad hon ska göra i hennes hemstad. Hon säger då att hon ska träffa en kompis och att det bara skulle ta 5 minuter. Det skulle inte vara någon hemmafest utan dom var ute på byn och körde så dom skulle bara säga hej. Okej då, tänkte jag. Under resan dit säger hon också att hon behövde sina mediciner och att det var mest därför hon ville åka dit, men hon vågade inte säga det ifall vi skulle tycka något konstigt.

Vi kommer fram till hemstaden och kör in på en gård. Det var alltså en hemmafest... Vi stannade en stund utanför tills det kom en till bil och vi fick nog. Hennes grejer låg kvar i bilen så vi åkte en bit bort och ställde oss och skulle se ifall vi fick några reaktioner. Hon hade nog varit där inne 20 minuter innan vi åkte. Min kompis kollade igenom hennes saker och såg att hon hade sin medicin där. Efter en stund till och något samtal så kommer hon ut och följer med hem.

Dagen efter lånar hon ett par mjukisbyxor av mig för att slippa använda festkläder. Varför hon behövde det när jag skjutsade hem henne en kvart efter vet inte jag, men jag lånade ut. Vi skulle ju ses på kvällen. Vi sågs aldrig på kvällen och därefter sa jag att jag inte ville träffas mer, men att jag ville ha tillbaka mina byxor.

Jag har fortfarande inte fått tillbaka mina byxor fast jag har frågat flera gånger. Vi bestämde en dag i stan som vi skulle ses. Hon skulle höra av sig när hon var klar i stan så jag väntade. Hon hörde aldrig av sig och på kvällen får jag ett meddelande om att hon inte hade någon telefon så att hon kunde höra av sig. (Det visste hon sen innan och mitt telefonnummer bad hon om) Jag har till och med gått med på att hon ska betala istället, men inte ens det har hon gjort. Hon tycker att jag ska komma och hämta dom. Jag känner inte att jag ska behöva hämta dom och hur vet jag att jag får dom när jag kommer? Hon hörde inte av sig senast.

Jag tröttnade till slut och frågade pappa vad jag skulle göra. Han sa att jag kunde anmäla. Jag ringde och fråga polisen vad jag skulle göra och dom sa att jag skulle säga till henne att det var olovligt användande/bruk. Därefter frågade jag henne om hon ville lämna tillbaka eller om hon ville att jag skulle anmäla. ''Haha anmäl du''. Jag anmälde henne och får höra att jag är både sjuk och psykopat. Både hennes mamma och pappa tycker att jag är det också tydligen.

Man kan tycka att det var en fjantig sak att anmäla, men... Utan att påverka vad ni tycker så är jag tyst! Ställ gärna frågor eller kommentarer som jag sen kan svara på.

Vad skulle du själv gjort i denna situation? Har jag gjort fel?


   
Citera

Eftersom att denna "kompisen" bara utnyttjar dig och du beskriver dig som att du inte får ut något annat än iska/frustration av vänskapen så borde du bryta kontakten (antar att hon inte kommer försöka att ta kontakt med dig igen dock) 


   
SvaraCitera

Eftersom att denna "kompisen" bara utnyttjar dig och du beskriver dig som att du inte får ut något annat än iska/frustration av vänskapen så borde du bryta kontakten (antar att hon inte kommer försöka att ta kontakt med dig igen dock) 

Mollybolly: Jag anmälde henne och får höra att jag är både sjuk och psykopat

Själv så skulle jag nog ha slutat ha kontakt med henne för länge sen :p Du gjorde nog det rätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryt kontakten med henne. Skit i byxan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äämil:
Eftersom att denna "kompisen" bara utnyttjar dig och du beskriver dig som

horungen:
Bryt kontakten med henne. Skit i byxan

Ja, kontakten är bruten. Blockad på fejjan också är jag. Jag är 19 och hon är 25 och hon kallar mig omogen. Känns som allt är mitt fel lixom?! 😮 Kanske inte skulle anmält... Men samtidigt frågade jag ju henne två ggr och hon sa typ '' Haha, anmäl du'' Okej sa jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mollybolly: , kontakten är bruten. Blockad på fejjan också är jag. Jag är 19 och hon är 25 och hon kallar mig omogen. Känns som allt är mitt fel lixom?! 😮 Kanske inte skulle anmält... Men samtidigt frågade jag ju henne två ggr och hon sa typ '' Haha, anmäl du'' Okej sa jag.

hon verkar ju dom i huvudet


   
SvaraCitera

horungen: hon verkar ju dom i huvudet

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

hon verkar ju dom i huvudet

Det är inget fel på mig då alltså? Känns som att det kanske var en fjantig sak för ett par byxor, men eftersom hon betedde sig som hon gjorde så ville inte jag ''ge'' henne byxorna. :/


   
SvaraCitera

Mollybolly: Det är inget fel på mig då alltså?

nope


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äämil:

nope

Skönt att höra det i alla fall. Det har tagit upp en del av min tid. Funderat massor. Tack så mycket! 🙂


   
SvaraCitera

Mollybolly: 🙂

Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket jävla as, skit i henne ba ba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade skitit i henne, ja. Hade kanske skrivit ett meddelande med min kontonummer och bank och ba sätt in en hundring/whatever för mina mjukisbyxor här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Vilket jävla as, skit i henne ba ba.

Done! 🙂

isola:
Hade skitit i henne, ja. Hade kanske skrivit ett meddelande med min kontonummer och bank och ba sätt in en hundring/whatever för mina mjukisbyxor här.

Hon har både kontonmr och adress till mig, men inget kan hon göra. Det är ju så svårt när man är så glömsk... -.-'

Skön iaf att höra att man inte är dum i huvudet från fler. 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hämtat mina byxor och dragit


   
SvaraCitera