Aviseringar
Rensa alla

Vad Snapa Till Tjej?


Ämnesstartare

Tjenare, nu äre så att jag känner en tjej som jag tycker väldigt mycket om, men mitt problem är: vad fan ska jag skriva om?!
Kommer inte på något att skriva till hon, känns ju väldigt konstigt med ett "Hej" på snap när man känt hon ett ganska bra tag, känns som att skriva med en riktigt bra polare fast inte lika personligt när jag pratar med henne.
Så ja.. Vad tycker ni? Vad ska jag skriva för att inleda en konversation med hon?
Tror hon tycker att jag är desperat ifall jag skriver typ "Allt bra med dig?"
Osv, eftersom man oftast inte skriver så till sina kompisar.
Hon är väl en nära vän till mig fast ändå inte..
Svårt att beskriva alltså haha


   
Citera

Vemeduu: Tror hon tycker att jag är desperat ifall jag skriver typ "Allt bra med dig?"
Osv, eftersom man oftast inte skriver så till sina kompisar. 

Va? Bryr man sig om sina kompisar så är det inte ett dugg konstigt att skriva så, i mina ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Va? Bryr man sig om sina kompisar så är det inte ett dugg konstigt att skriva så, i mina ögon.

Vet inte men skulle personligen aldrig skriva så till mina kompisar.
Jag kan prata om allt med dom men skriver inte så ändå haha
Om jag skriver till dom så är det angående något som rör dom, oftast något roligt.


   
SvaraCitera

Vemeduu:

Vet inte men skulle personligen aldrig skriva så till mina kompisar.
Jag kan prata om allt med dom men skriver inte så ändå haha
Om jag skriver till dom så är det angående något som rör dom, oftast något roligt.

Du låter ohälsosamt neurotypisk. :/


   
SvaraCitera

Vadå går inte att skriva ''hej'' för att jag har känt henne ett bra tag. Jag börjar också med ett ''hej'' eller ''hallå'' när jag skriver till någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Du låter ohälsosamt neurotypisk. :/

Men jag skriver inte meningslösa konversationer med mina kompisar, när man skriver med någon och skriver typ "Hej vad gör du?" Så bryr man sig väl inte om vad den andra gör egentligen, det är ju bara för att få igång en konversation. 
Och denna tjej är ju liksom på gränsen mellan flirt-kompis, har känt hon väldigt länge men ändå inte varit speciellt bra kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Vadå går inte att skriva ''hej'' för att jag har känt henne ett bra tag. Jag börjar också med ett ''hej'' eller ''hallå'' när jag skriver till någon.

Men du skriver väl aldrig "Hej" till dina polare "utan" anledning? Det är väl isf innan du frågar om dom vill hänga med på något?


   
SvaraCitera

Vemeduu:

Men du skriver väl aldrig "Hej" till dina polare "utan" anledning? Det är väl isf innan du frågar om dom vill hänga med på något?

Tänkte mer på tjejer, glömde att skriva det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är säkert helt ute och cyklar ang det här men jag är en väldigt blyg person, och att jag är väldigt rädd för att bli dissad av hon.
Har en känsla av att hon inte kommer svara om jag skriver något simpelt typ "Hej"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Tänkte mer på tjejer, glömde att skriva det.

Hon är ju en kompis till mig, men det är inte friendzone illa än iaf.
Måste ju visa att jag är intresserad så hon inte bara ser mig som en kompis.


   
SvaraCitera

Vemeduu:

Men jag skriver inte meningslösa konversationer med mina kompisar, när man skriver med någon och skriver typ "Hej vad gör du?" Så bryr man sig väl inte om vad den andra gör egentligen, det är ju bara för att få igång en konversation. 
Och denna tjej är ju liksom på gränsen mellan flirt-kompis, har känt hon väldigt länge men ändå inte varit speciellt bra kompisar.

... fast om man frågar hur någon mår så kan man ju göra det för att man faktiskt undrar, eller hur? Det behöver verkligen inte vara en meningslös fråga, även om du nu egentligen inte bryr dig om hennes mående.


   
SvaraCitera

Har aldrig förstått det där med att fråga hur läget är med någon utan att bry sig om svaret. Mvh förvirrad aspie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

... fast om man frågar hur någon mår så kan man ju göra det för att man undrar, eller hur? Det behöver verkligen inte vara en meningslös fråga, även om du nu egentligen inte bryr dig om hennes mående.

Du har helt rätt, men som sagt är förmodligen jag som är alldeles för blyg.
Rädd för vad hon ska tycka om mig osv.
Känns inte som hon förväntar sig att jag ska skicka något sådant bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:
Har aldrig förstått det där med att fråga hur läget är med någon utan att bry sig om svaret. Mvh förvirrad aspie

Man bryr väl sig lite (så man vet vad man ska skriva :D) men det är väl bara ett sätt at inleda en konversation förmodar jag.


   
SvaraCitera

Vemeduu:

Du har helt rätt, men som sagt är förmodligen jag som är alldeles för blyg.
Rädd för vad hon ska tycka om mig osv.
Känns inte som hon förväntar sig att jag ska skicka något sådant bara.

Förstår. Men kör på det, hon blir kanske glad att du bryr dig (ifall undringen framstår som genuin).

Vemeduu: Man bryr väl sig lite (så man vet vad man ska skriva :D) men det är väl bara ett sätt at inleda en konversation förmodar jag. 

Då kan man väl skriva något annat?! 🙁


   
SvaraCitera