Aviseringar
Rensa alla

Vad spelar folk nuförtiden och varför?


Ämnesstartare

Crysilis:
Spelar inte särskilt mycket längre/nu.

Men lite! Nördar dock inte in mig rejält i ett spel, blir istället att jag småspelar många olika.

Senaste månaden har jag spelat lite på:

RTS-spel:
Strongold Crusader
Cossacks Art Of War
Cossacks Back To War
Cossacks European Wars
Cossacks 3
Age of Empiers 2
Age of Empiers 3

Bygg-spel:
Cities Skylines
Rollercoaster Tycoon 2

Medeltida-spel:
Mount & Blade Warband
Runescape Oldscool
Morrowind

Skjutspel:
Half-Life
Counter Strike
Counter Strike Global Offensive
Ghost Recoon
Ghost Recoon Desert
Ghost Recoon Forest
Rainbow Six 1
Rainbow Six Vegas
Jazz Jacktabbit 2
Jazz Jacktabbit 3

Bil-spel:
Need For Speed
GTA 2
GTA San Andreas

MOBA-spel:
League Of Legends

Och en massa Små-spel / gubbspel:
Zup!
Zup 2
Zup 3
Spindelharpan
Memory
...

Säkert något mer som jag inte minns just nu.

Mest spelade är dock Cossacks, Morrowind, Runescape Oldschool och Counter Strike Global Offensive.

Jazz Jackrabbit 2? Barndomsminnen... Älskar all ljud som finns i spelet, så klockrent.

Visste inte att det fanns en 3:a 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

World of Warcraft and Call of Duty


   
SvaraCitera
time
 time

Crysilis: Hur är spelet nu? Jag blir glad varje ny expansion men det känns som jag alltid förväntar mig för mycket.

Jag har inte fixat nya expansionen än, jag har väldigt lite tid att spela då jag har en liten bebis hemma, men ska testa under jullovet! 


   
SvaraCitera

Tomatmacka:

Jazz Jackrabbit 2? Barndomsminnen... Älskar all ljud som finns i spelet, så klockrent.

Visste inte att det fanns en 3:a 😮

1 och 2 menar jag* Inte 2 och 3 Icke!
Ja! Ljuden är galna, men så perfekta för spelet ^^

Det "finns" en 3:a iofs men bara läst att den aldrig gavs ut, den blev aldrig färdig så bara bitar som finns av den tror jag.


   
SvaraCitera
Cobrak

Tomatmacka:

Regenerators... Det jävla labbet man träffade på dom för första gången. Ryser när jag tänker på det.

Levererade all magnum-skott jag hade och aset fortsatte envisa. Biter tag i halsen, nightmare fuel!

Herregud, ja.. de dör fanimej aldrig. Inte nog med att musiken får en att rysa till ordentligt, att aldrig få ner de jävlarna gör hela situationen värre. Minns första gången jag stötte på dem i spelet.. de dog ju inte så jag trodde att det skulle hjälpa att skjuta av armarna och benen på dem.. tills de växte tillbaka. Sedan kom det fler av dem men man kunde inte fly för dörren var låst. En riktig mardröm.

Lättnaden som uppstod när man hittade Thermal Scope i frysen och lyckades döda dem dock. Cool

Tomatmacka:

Kan inte bestämma mig om Nemesis från RE3 är värre eller Regen.

Nemesis är en riktig pain in the ass. Personligen tycker jag att han utgör en av de bästa ”bossarna", dock är det riktigt irriterande när han förföljer en överallt i spelet. Särskilt när man inte har hunnit listat ut hur man ska få ner honom. Vet inte hur många gånger jag har sagt "inte han igen!" under spelets gång.

Tomatmacka:

Båda innebär trauma för mig iaf.

Resident Evil har en tendens att framkalla sådana känslor, särskilt när man spelar det mitt i natten. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Herregud, ja.. de dör fanimej aldrig. Inte nog med att musiken får en att rysa till ordentligt, att aldrig få ner de jävlarna gör hela situationen värre. Minns första gången jag stötte på dem i spelet.. de dog ju inte så jag trodde att det skulle hjälpa att skjuta av armarna och benen på dem.. tills de växte tillbaka. Sedan kom det fler av dem men man kunde inte fly för dörren var låst. En riktig mardröm.

Lättnaden som uppstod när man hittade Thermal Scope i frysen och lyckades döda dem dock. Cool

Nemesis är en riktig pain in the ass. Personligen tycker jag att han utgör en av de bästa ”bossarna", dock är det riktigt irriterande när han förföljer en överallt i spelet. Särskilt när man inte har hunnit listat ut hur man ska få ner honom. Vet inte hur många gånger jag har sagt "inte han igen!" under spelets gång.

Resident Evil har en tendens att framkalla sådana känslor, särskilt när man spelar det mitt i natten. Mycket glad

Hahah, det kom jag ihåg. Gjorde allting värre för mig. Trodde dom var odödliga först efter det hände.

Tror jag vet vad du syftar på! Var så pass längesen jag körde igenom så finns luckor lite här och där.

Nemesis är topp 3 läskigaste minnen jag har från spel överlag. Min storebror spelade när jag var mindre och jag testade en gång utan honom. Stängde av hans playstation och gick/sprang därifrån så fort jag träffade på Nemesis för första gången (som var nog utanför polisstationen där han Brad slaktas i cutscene av honom, vilken introduktion). Och sen det jävla "STARS" han säger. Ughhh. Ryser.

Ja, fortsätter att spawna genom spelets gång. Hur många gånger man än dödar honom, vägrar att dö. Så blev han också starkare och svårare efter ett tag. Enda som fattades.


   
SvaraCitera

Super Mario Galaxy


   
SvaraCitera

Minecraft, Roblox, Fortnite, black ops 1-3, call of duty WWII. ska köpa: ark, overwatch, counter strike, Garry's mod, och andra spel


   
SvaraCitera
SAAB
 SAAB

Minecraft! Endast Minecraft


   
SvaraCitera
Zsasz

Mest Overwatch nu för tiden, lite Binding of Isaac och Slay the Spire ibland också. Om det släpps ett bra singleplayer spel brukar jag lira det också, men kommer inte ens ihåg det senaste jag spelade som passar in där, möjligen Subnautica.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
WoW, alltid. Och Sims, men det är nästan mer en livsstil än ett spel vid det här laget.

Vilket Sims, 4:an eller nåt tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stormland, VR Chat, CS


   
SvaraCitera
time
 time

Kalixtus02:

Vilket Sims, 4:an eller nåt tidigare?

3 & 4. Varierar.


   
SvaraCitera

Goda gamla Runescape, samt League of Legends & Black Ops 4 till sidan.


   
SvaraCitera

Lirar också Destiny 2 en del nu då det var gratis för några veckor sen. Sen spelar jag Counter Strike med mina polare. En del H1Z1 också.


   
SvaraCitera