Aviseringar
Rensa alla

Vad spelar ni för instrument?


Ämnesstartare

Gillar att sitta och plinka på ett piano. Gitarr är också trevligt att spela men jag har lite för ovana fingrar för att det ska bli bra. Plockade fram gitarren och tänkte spela lite för ett tag sedan, såg att två strängar var av och kom på att just satan, det var därför jag slutade spela :(.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har spelat blockflöjt, flöjt och piano. Lade av med dem allt eftersom eftersom jag inte fann engagemang att öva. Endast sången som blev kvar.


   
SvaraCitera

S3ON:

Tycker om digitalt! [smile] Det är här VST-effekterna kommer väl till hands, utan dem låter det ganska stelt, ja.

Effekter kan ju inte påverka noternas längdoch velocity vilket gör en melodi levande. Det jag säger är att när man spelar en melodi förhand blir det inte supertight utan mindre tight och det är de som gör en melodi levande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trummor

var bra på gitarr och synth men hatade mig själv så jag slutade spela


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gitarr
typ bara egentligen

men kan spela louie louie och like a rolling stone på typ alla instrument


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

men kan spela louie louie och like a rolling stone på typ alla instrument

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte spela något men spelar i alla fall

eller så kan jag spela allt

det beror på hur man ser det


   
SvaraCitera
Zaun
 Zaun

Kan inte spela något men har planer på att börja med gitarr snart, verkar nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill lära mig spela theremin eftersom det är det bästa instrumentet för att musikaliskt illustrera psykopati


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

vill lära mig spela theremin eftersom det är det bästa instrumentet för att musikaliskt illustrera psykopati

plus nyckelharpan, bara psykfall spelar nyckelharpa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

plus nyckelharpan, bara psykfall spelar nyckelharpa

ja! allt som spelas på det låter automatiskt som lustmördarmusik [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

se

fan vad frän! vi borde skaffa en sådan och spela in jätteläskiga ljud och sedan läsa störda upp berättelser om mord och död över!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Effekter kan ju inte påverka noternas längdoch velocity vilket gör en melodi levande. Det jag säger är att när man spelar en melodi förhand blir det inte supertight utan mindre tight och det är de som gör en melodi levande.

Hmm, kanske det skulle bli lättare och mer inlevelserikt att be able to att sätta fingrarna på ett MIDI-keyboard. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Gitarr och bas. Kan även trumma pyttelite, men har lite svårt att koordinera med baskaggen[blush]


   
SvaraCitera