Aviseringar
Rensa alla

Vad stör du dig på?


time
 time
Ämnesstartare

Alla har vi något som driver oss till fullständigt vansinne här i livet. Min lista (för jag är en ganska arg figur) ser ut som följande:

  1. Folk som bara stannar upp mitt på gångvägen så man går in i dem.
  2. Folk som är så djupt försjunkna i sina telefoner att de i princip börjar vingla och därmed tar upp mycket plats på gångvägen.
  3. Folk som stavar depression "deprition".
  4. Folk som gör mellanslag mellan ord och skiljetecken, såhär !
  5. Rökare i städerna.

Fyll på med era pet peeves! 


   
Citera

1. När ni stavar inkorrekt med mening!

2. De som går på vänster sida av trottoaren. Det kanske är jag som är konstig. Jag trodde att man skulle gå på höger sida.

3. När folk pratar om ångest. Det känns som att ni inte tar det på allvar... Jag missar mycket tid i skolan på grund av mitt problem. Jag kan väl inte lyssna på musik eller promenera på lektion, eller?!

4. Folk som frågar mig saker medan jag äter. Jag trodde att man inte skulle tala medan man åt, så varför frågar ni mig saker? Jag äter extremt långsamt. Förvänta er att vänta i femtio sekunder innan jag svarar på er fråga om ni inte vill att jag ska tala medan jag äter.


   
SvaraCitera

Kommer inte på något nu bara för det men kan garantera det är en lång listaMycket glad


   
SvaraCitera

1. Folk som är otrevliga/arga helt utan anledning
2. Folk som inte vet hur man kör bil
3. Att jag är en person som fryser hela tiden. (jag har inte dålig blodcirkulation eller något det bara är så)
4. Folk som försöker för hårt med att vara "coola" eller "passa in" så det blir helt fel. Dock är det ju synd om dessa människor
5. Folk som klagar på något man gör för att sedan göra precis samma sak.
6. Folk som frågar vart man köpt en sak för att kunna köpa exakt likadant.
7. Att folk hela tiden kommenterar hur pass lite mat jag käkar i skolan. Maten är ju literally trash så vad ska man göra?
8. När man är sugen på glass så är den för fryst för att kunna ätas så man måste vänta på att den ska tina lite.
9. Väntan överlag
10. vinterhalvåret
11. Folk som väljer "guld" färgade bilar. Fy så fult det är.
12. Stör mig också på personer som är helt inne i sin mobil. Det värsta är när man äter/fikar med någon och de drar upp mobilen då å då. Då vet man hur ointressant man är!

Det jag kommer på nu. Party


   
SvaraCitera

Folk som pratar med mat i munnen (ex min farsa)


   
SvaraCitera

Otrevliga kunder ugghh


   
SvaraCitera

Typ... Människor i affären som öppnar frysbox, mejerikyl, bröd&kak-lådorna osv bara för att sedan plocka upp en produkt och läsa på baksidan av den eller stryka från inköpslistan eller kolla upp den i telefonen eller vad det nu kan vara... och på så sätt fullständigt blockera för alla andra/mig som också vill ta ut ett mjölkpaket ur den kylen.
Visst kan ni fördjupa er i produkten men ta då ett steg tillbaka sålänge och gör plats åt andra, ni behöver ju inte krypa in i själva frysboxen för att läsa hela innehållsförteckningen och därmed bilda kö..

När de felmärker produkter i affärerna som fisk, kött och allting i delikatessdisken... Var exempelvis med en vän förra veckan och hon skulle handla något kött, så tog hon två bitar och låt oss säga att de kostade 160 kronor och 155 kronor,  och de vägde då nästan lika mycket... mja på etiketten vill säga, för den ena biten kunde man se att den inte vägde i närheten av vad den andra gjorde, vi vägde då på affärsvågen och mycket riktigt vägde den knappt hälften så mycket.
Tur att vi kollade på vikten annars hade hon behövt betala 80 kr extra för ingenting utan att någon någonsin skulle märka. Detta händer mycket oftare än vad jag/man tror/trodde.
Datum brukar ju de flesta kolla på men inte lika ofta jämföra produktens vikt vs. kg-pris.


   
SvaraCitera

När man exempelvis ska ha sådär två matskedar likör som en essentiell kompotent till sitt bakverk och så måste man handla en hel flaska för flera hundra kronor bara för att använda en gnutta. Eller vad det nu kan vara, det kan ju lika väl vara saffran eller någonting annat dyrt som man sällan använder.


   
SvaraCitera

När man kikar på utländska recept och allt är finemang tills man kommer till knepigheter... vi har nämligen inte paste och powder för allting här i Sverige!!! Så försöker man kompensera med liknande ingredienser så blir det paj av alltsammans. ;X

Alla krångliga mätenheter. Exempelvis: It's twelve miles to L.A. Nu kan ju jag det rätt så bra men det är ändå så ologiskt att det ska vara så onödigt krångligt ^^
Förstår iofs att man använde fot och tum osv FÖRR för att skapa sig en ungefärlig längd eller så men man bör bojkotta alla sådana enheter och inch, foot osv också. Bättre att bara utgå ifrån något mer logiskt påhittat som 10mm=1cm 10cm=1dm 10dm=1m osv...
Problemet blir ju iofs just när man ska översätta enheter. Om man säger I'm 5' 6 tall till en ifrån Sverige så blir personen ofta bra konfunderad. Inte pga att man talar på engelska till en ifrån Sverige då... eller jo det blir man ju men ni fattar vad jag menar.. -,-

Just det att man inte ser det framför sig, man behöver istället tänka efter, medan om jag säger likadant till en ifrån U.S.A. så hajar personen troligtvis direkt.


   
SvaraCitera

Folk som går 3-4 st i bredd på en gångbana utan att flytta sig när det kommer andra

Folk som går med sin hund, personen på ena sidan och hunden på andra med kopplet tvärsöver gångbanan. Alldeles för vanligt där jag borTumme ned


   
SvaraCitera

@Anton_pj


   
SvaraCitera

1. när barn stavar fel för att det är trendigt bland unga exempelvis "aa, d, e, te, mej, dej, t" osv.
2. barn som skryter om hur länge de skolkar och när de inte prioriterar skolan. du kommer ångra dig sen när du slutar skolan.
3. människor som inte ser det perfekta i min musiksmak och mina favoritartister
4. när jag inte kan spara till senare
5. att jag inte kan äta choklad
6. p12or och f10or som dampar på spel för att de blir nerskjuten
7. barn som överreagerar minsta lilla, t.ex:
"jag tycker inte att du ser bra ut"
"HUR VÅGAR DU SÄGA SÅ, PRATA MED DINA FÖRÄLDRAR OM VAD DU GJORT, DU BÖR SKÄMMAS!!!"
det har hänt mig många gånger lmao
8. invandrare som bara ser problemet i svenskar, i mean ni har också problem
9. människor som inte kan ta skämt
10. feminister, im sorry
11. religion
12. folk som skriker och älskar skvaller


   
SvaraCitera

time:
Alla har vi något som driver oss till fullständigt vansinne här i livet. Min lista (för jag är en ganska arg figur) ser ut som följande:

  1. Folk som bara stannar upp mitt på gångvägen så man går in i dem.
  2. Folk som är så djupt försjunkna i sina telefoner att de i princip börjar vingla och därmed tar upp mycket plats på gångvägen.
  3. Folk som stavar depression "deprition".
  4. Folk som gör mellanslag mellan ord och skiljetecken, såhär !
  5. Rökare i städerna.

Fyll på med era pet peeves! 

1. Män med ingen standard. 
2. Retards på Flashback vilket är 90% befolkningen


   
SvaraCitera
Cobrak

Lazarus:
Folk som pratar med mat i munnen (ex min farsa)

vaaa smaskande å sörpel är ju d bästa som finns


   
SvaraCitera
Cobrak

Bitcoin:

Retards på Flashback

flashback tar ut den bästa sidan hos folk haha


   
SvaraCitera