Aviseringar
Rensa alla

Vad tänker ni när ni skriver en statusuppdatering på facebook?


Ämnesstartare

Varför jag skapar en sådan här tråd är helt enkelt för att jag undrar hur ni tänker när ni skriver något som en statusuppdatering och publicerar det?

Vill ni att folk ska ha en speciell bild av er eller är det "tanklöst"?

Anledningen till denna tanke är väl för att jag sett att på under en timme så har flertal personer skrivit något som innehåller "mys med älskling". Vad vill ni ge för bild med era uppdateringar?

Bidra gärna! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Joseine:

Bidra gärna!


   
SvaraCitera

Statusuppdaterar aldrig. Skriver sällan.

Tycker att 99,9% av alla statusuppdateringar är fjantiga och ointressanta.


   
SvaraCitera

Varför skulle någon bry sig om att jag tex lagar mat, eller är full?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Varför skulle någon bry sig om att jag tex lagar mat, eller är full?

Bra fråga, det är precis det jag också undrar! Men jag anar att det finns många som egentligen inte har en aning, baserat på de få svar jag fått än sålänge.[smile]


   
SvaraCitera

Jag skriver uppdateringar som jag hoppas folk kommer finna roande, jag tror det är någon form av bekräftelsesökande även fast jag inte erkänner det för mig själv.


   
SvaraCitera

Joseine:

Bra fråga, det är precis det jag också undrar! Men jag anar att det finns många som egentligen inte har en aning, baserat på de få svar jag fått än sålänge.

Jag tycker det är någon sorts hysteri över alla dessa uppdateringar. Om man tex gör en, men ingen kommenterar så är man tråkig eller ointressant, folk vill bar ha

Dan_the_ironman:

någon form av bekräftelsesökande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

bekräftelsesökande

Jag kan faktiskt förstå att vissa uppdateringar kan anses nödvändiga, intressanta eller helt enkelt bara underhållande. Men när folk t.ex. skriver att de ska mysa med sina älsklingar så får jag upp fel bilder i huvudet.. man håller myset varandra emellan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har såklart hakat upp mig just på dessa myspys statusar som var anledningen till tråden. Men fler anledningar till varför folk skriver något måste ju finnas [smile]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jag tycker det är någon sorts hysteri över alla dessa uppdateringar. Om man tex gör en, men ingen kommenterar så är man tråkig eller ointressant, folk vill bar ha

Det är dock skillnad på vad folk postar, men i grunden är det klart bekräftelse det handlar om. En del postar bilder på sig, andra vad de lagat och några hur ledsna de är och när folk undrar vad som hänt så säger de att de inte vill prata om det.

Bekräftelsen från min sida är inte så personlig, mycket för att jag liksom aldrig sett mig själv som någon man egentligen skulle kunna vara intresserad av eller vars nuna man skulle kunna uppskatta att se på bild. Därför postar jag mest saker jag varit med om som kan ses som roliga. Det hela är väl inte bättre än annat bekräftelsesökande iofs, men jag lämnar inte ut mig totalt på internet åtminstone.


   
SvaraCitera

Skrev en gång, var riktigt onykter.. Smutskastade högermänniskor osv.. Heheh, vart ju inte direkt positiva kommentarer efter det.. Inte minst från mina familjemedlemmar som är höger.. [cry][cry]


   
SvaraCitera

Ingenting


   
SvaraCitera

Joseine:

man håller myset varandra emellan!

sant, men mycket är ju lite skryt också "jag har en älskling att mysa med jag är utvald" etc.


   
SvaraCitera

"efter att ha spenderat 4 timmar på en fängelseanstalt i säkerhetsklass 3 kan jag ärligt säga att jag hellre bor där än hemma. visst, frihetsberövad, men login är helt fantastisk. och tänk så många nya vänner man kan få!"

"krogen"

"Jag och Gentleman Jim gjorde cookie monsta snögubbe på mitt gamla skoltak. Ghetto as fuck." FRAPE av jim

"söndag"

"någon ringde polisen på mig. genom musiken hörde jag en mansröst. framför mig stod plötsligt två poliser och började fråga om mitt hemmaliv och eventuella problem. jag nekade till samtliga. de ville ha mitt namn. nej, jag tänker ej ge er det. de ville också ha mitt personnummer för att kolla att jag ej var efterlyst. nej, det får ni inte. efter ett hot om polisstation började diskussioner om existentiella frågor och jag bad om råd gällande a till ö. de var trevliga och lät mig gå utan att behöva ge personnummer eller andra uppgifter."

det är den senaste månaden i rena statusuppdateringar. jag vill ej visa så mycket av mig och nämner ofta stora händelser i diffusa formuleringar.
tex ingen vet varför jag var i fängelset
ingen vet vad jag gjorde ute

osv

läs.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

några hur ledsna de är

Får lust att strypa dom som gör det, dom har ingen integritet alls. Bleh. Gillar inte när folk letar komplimanger, bekräftelse så uppenbart, man ska fan inte be om att få komplimanger.

Min senaste var "dtFGAUWywlyfdug" i alla fall.


   
SvaraCitera