Aviseringar
Rensa alla

Vad tänker ni när ni skriver en statusuppdatering på facebook?


Tänker inte så mycket på varför jag skriver en viss statusuppdatering. Visst söker man ofta bekräftelse och så, det kan jag inte förneka. Ibland lägger jag upp länkar eller skriver något för att jag vill få ut ett visst budskap eller för att det är roligt.

Men tycker det är löjligt med dem som jämt och ständigt måste visa utåt att de har det så bra "fredagsmys med älsklingen" och blabla. Tänker "okej, jag vet redan att du har en pojkvän/flickvän", men tror de gör det för det ger en viss status att ha en partner. Man är inte ensam liksom, man har någon.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Gillar inte när folk letar komplimanger, bekräftelse så uppenbart, man ska fan inte be om att få komplimanger.

Sant, det blir så awkward när man faktiskt inte har något gott att säga.

På fb brukar det dock resultera i smaklösa bilder, vilket man oftast klarar sig utan.


   
SvaraCitera
Åtta

Skriver nästan aldrig några statusuppdateringar på Facebook. Däremot använder jag Google+ ganska flitigt. Eftersom jag där kan välja vilka cirklar jag vill dela visst material med kan jag dela upp sådant som är rent personligt, sådant jag delar med mig av genom min yrkesroll, och sådant som jag vet att endast vissa av mina kontakter är intresserade utav.

I mina publika uppdateringar, som kan ses av vem som helst (d.v.s. arbetsgivare och liknande) strävar jag dock efter att vara "rumsren" och inte alltför personlig.


   
SvaraCitera

OCh att man ska vara tillsammans på facebook, folk ska se mina relationer!?!!` Sen när en person blir singel så kommenterar alla "ååhh finns för dig" "vad hände" osv. URK!!!! Man kan visa sin vänskap på riktigt och ringa och prata med människan istället...

Dan_the_ironman:

Sant, det blir så awkward när man faktiskt inte har något gott att säga.

Två gamla klasskamrater bråkade alltid över facebook, hemskt, kul för mig, men hemskt att dom inte förstod ut dumma huvudet dom var/är.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Sen när en person blir singel så kommenterar alla "ååhh finns för dig" "vad hände" osv. URK!!!!

hatar det med, men å andra sidan är det ju bara att ta bort händelsen. Det praktiska är ju att man slipper berätta för folk man vill ska veta men inte vill berätta för, typ stalkers och annat skoj.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

hatar det med, men å andra sidan är det ju bara att ta bort händelsen. Det praktiska är ju att man slipper berätta för folk man vill ska veta men inte vill berätta för, typ stalkers och annat skoj.

Eller inte ha sin relation där. Ens vänner vet ju ändå att man är upptagen.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Eller inte ha sin relation där. Ens vänner vet ju ändå att man är upptagen.

iofs sant, men ändå skönt att slippa prata om det.

Fast å andra sidan argummenterar jag ju bara för det för att jag gjort så själv, men det var för att det passade just det scenariot. Jag betvivlar att jag kommer göra om det.


   
SvaraCitera

innan skrev jag saker jag tyckte var roliga så att folk skulle tycka att ja var ganska ball ni vet. nu uppdaterar jag aldrig.

iaf; tänker/tänkte bara att folk skulle tycka att jag var c00l


   
SvaraCitera

tänker att nu ska jag få uppmärksamhet


   
SvaraCitera

Förrut brukade jag skriva massa uppdateringar fast jag tycker bara det onödigt nu. Brukar mest kolla på bilder och chatta och sånt [crazy]

Fattar inte varför vissa skriver typ "sitter på bussen" eller nåt sånt.


   
SvaraCitera

Fattar inte heller varför vissa skriver ett inlägg istället för att skriva på chatten [confused]


   
SvaraCitera

Senast var det två youtuklipp jag fann underhållande och ville dela med mig av, dessförinnan skamlös reklam för min blogg och innan det beklagan över Brunchrapportens nedläggning. Skriver inte så ofta, men skriver ytterst sällan vad jag gör.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag skriver uppdateringar som jag hoppas folk kommer finna roande, jag tror det är någon form av bekräftelsesökande även fast jag inte erkänner det för mig själv.

känner tyvärr igen mig i detta


   
SvaraCitera
höna

statusuppdaterar typ varannan dag. ganska tråkiga.

om ingen gillar tar jag bort dom bara för annars känner jag mig så lonely och ful[sad]


   
SvaraCitera

Fingerprints:

känner tyvärr igen mig i detta

Du kanske hade en lika rolig skoltid som jag hade? ;P


   
SvaraCitera