Aviseringar
Rensa alla

Vad tänker ni på när ni ska sova?


Ämnesstartare

Hejsan!

Vad tänker ni på när ni vill sova?

Har ni bra tips på hur man kan göra för att somna snabbare..
Jag brukar lägga mig 11-12 tiden men somnar 01-02..

Jag vet inte hur jag ska göra ... Jag gäspar kanske 5-20 gånger men ändå så somnar jag inte

Har ni bra tips ?
Tack !:D


   
Citera

Brukar alltid titta på något underhållande för att koppla bort hjärnan och somna lättare. Såsom en tv-serie, dokumentär eller film.

Har funkat megabra i fyra år nu. [y]

Dock är jag förbannat nyfiken på hur du fick din tråd att passa i "Konst och Grafik"-forumet.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Konst och Grafik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har funkat megabra i fyra år nu.

Tack för tipset ska testa ! 😀


   
SvaraCitera

Soony:

Jag brukar lägga mig 11-12 tiden men somnar 01-02..

Låter gräsligt plågsamt.

Jag är så fruktansvärt fjollig, att jag vanligen kramar på kudde/valfritt annat objekt och låtsas att jag somnar bredvid valfri person jag finner lämplig för ändamålet. Om jag inte gjorde detta skulle jag förmodligen ligga vaken längre, somnar nu vanligen på någon/några minuter.


   
SvaraCitera

jag tömmer mitt huvud på allt, tänker således inte, och somnar inom några minuter.

möjligtvis, om jag på grund av oro eller dylika orsaker har svårt att somna, spelar jag upp något trevligt och lugnt scenario i mitt huvud, typ föreställer mig stå på ett skeppsdäck stirrandes ut över eldslandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Låter gräsligt plågsamt.

Tack för tips ! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag tömmer mitt huvud på allt, tänker således inte, och somnar inom några minuter.

Tackkkarr 😀


   
SvaraCitera

Jag lyssnar på cdböcker [crazy] Film fungerar också bra, fast fungerar ej längre eftersom jag inte är ensam i sovrummet [cute][blush]


   
SvaraCitera

iosib:

spelar jag upp något trevligt och lugnt scenario i mitt huvud, typ föreställer mig stå på ett skeppsdäck stirrandes ut över eldslandet.

Det har jag också gjort, någon gång, dock ej med sådana surreella scenarion som du nämner då jag ej kan få in mig tillräckligt i dem; jag brukar nyttja föreställningar av jättetrevliga situationer jag varit i, såsom exempelvis att tänka tillbaka på när jag låg på en ypperligt bekväm bänk på en tågstation kring kl. 05, med min ryggsäck som huvudkudde och en tidning över ansiktet, halvsovandes till trevliga ljud, halvdant funderandes över trevliga saker jag upplevt under resan och än trevligare saker som förhoppningsvis/sannolikt skulle komma, förvissad om att jag lättjefullt kunde spendera just den här dagen i en lagom bekant/obekant stad hur som än må önskas, i trevligt sällskap, till och med. Dold text: Notera för övrigt att allt detta ovan är en mening.

Återkallande av den fridskänslan, bäst.

Dock överträffar detta ändock ej kelsjukereceptet jag nämnde ovan.


   
SvaraCitera

Tänker antingen på hur skönt det är att få lägga sig i skön säng med svala lakan och att jag har flera timmar av underbar sömn framför mig. [cute]
Eller så sätter jag på ett tråkigt program. [cute]
Fungerar inget av det så tänker jag på vad det än är jag önskar jag kunde få drömma om, vilket givetvis varierar. [cute]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Återkallande av den fridskänslan, bäst.

föreställer mig ibland vara snusmumriken sittandes på en bergstopp och rökandes pipa. ultimat frihetskänsla.

Ögon i en plåthink:

Dock överträffar detta ändock ej kelsjukereceptet jag nämnde ovan.

det är ju varmt och svettigt och förjävligt att sova hela nätter med någon tätt intill en.......

fast som scenario för att somna kan jag tänka mig att det fungerar, ja.


   
SvaraCitera

iosib:

det är ju varmt och svettigt och förjävligt att sova hela nätter med någon tätt intill en.......

Kanske om man bor i Skåne och ej i Norrbotten!!! Alt. bär för många/varma plagg, har för varmt täcke eller liknande. Gör om, gör rätt! Att somna i lämpligt doftande persons doft är för övrigt fullständigt oslagbart, finns ej bättre sömn än sådan.


   
SvaraCitera

hypnagoga hallucinationer, fantasier, drömscenarion.

krama kudden och slockna.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Att somna i lämpligt doftande persons doft är för övrigt fullständigt oslagbart, finns ej bättre sömn än sådan.

jag antar att jag inte är en särskilt kärlekskrank eller myssuktande person, för jag blir inte övertalad!

bästa sömnen är mellan nytvättade lakan, ensam, med vidöppna fönster en sommarnatt.


   
SvaraCitera