Aviseringar
Rensa alla

Vad tänkte man..


Ämnesstartare

man ville visa hur hipp och nu man var genom att ha en kvinna som partiledare, att denna kvinna dock var korkad, inkompetetent, oretorisk och värre än Hitler brydda man sig inte om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte Urban Ahlin??? [cry][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

"som man bäddar får man ligga".

Hur menar du då? Hur har de sossarna som inte gillar Mona bidragit med att hon blir partiledare?

Spartakus:

Det fanns inte direkt några bra kandidater.

Måste väl ändå ha funnits någon som iallafall inte hade ett brottsligt förflutet.

McLuver:

värre än Hitler

Nej men tar du väl ändå i lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Hur menar du då? Hur har de sossarna som inte gillar Mona bidragit med att hon blir partiledare?

Du är frivilligt med i ett parti. Då kan du antingen acceptera hur partiet är, lämna det eller försöka förändra det.

Jag har tre stycken Socialdemokrater på mitt jobb, varav en stått på deras listor i Uppsala och en annan gått deras "påläggskalvsutbildning" för blivande partihöjdare. Direkt när det blev Mona så skrek de alla nej, de var rörande överens om att hon var en inkompetent idiot.

Nu när hon dessutom ytterligare gånger bevisat detta så står saken rätt klar för mina kollegor, max en av dem överväger över huvud taget att rösta på Socialdemokraterna längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

Varför inte Urban Ahlin?

Personligen så tror jag att Jan Eliasson skulle vara en grymt bra partieledare.

Då jag inte gillar Socialdemokraterna är jag dock riktigt glad för att han inte är det, då hade Alliansen haft det betydligt tuffare. Jan har dock sin ålder emot sig, vid nästa val är han 70 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Måste väl ändå ha funnits någon som iallafall inte hade ett brottsligt förflutet.

Fast det den där tobleroneaffären förstår jag inte hur man kan bli så upprörd över. Det är löjligt att man blir dömd får småsaker och privata misstag i Sverige men aldrig för stora saker eller politiska misstag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera