Aviseringar
Rensa alla

vad tkr ni om att sälja sex om man vill?


Ämnesstartare

HÅLL ER TILL ÄMNT, PLZ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man kunde göra det via en organisation eller ett företag hade det varit bra

Typ som att det finns vissa ställen man kan gå till om man vill ha sex
men att det ska finnas vissa ställen man kan gå till om man vill köpa/sälja sex
ska finnas kontrollanter som ser att man ej är påverkad (eventuellt frisk) och vakter m.fl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vf inte?

ligger inte i människors natur 


   
SvaraCitera
1009
 1009

amsi: jag menar då om man vill, inte om man måste

Det är ens eget beslut att fatta, men det är ingen bransch jag skulle rekommendera med tanke på hur extremt vanligt det är med våldtäkter, misshandel och annan skit. Finns inget annat yrke med i närheten av så usla arbetsvillkor. 

Sen har jag svårt att se att det någonsin kan vara etiskt ok att köpa sex.


   
SvaraCitera

Är ganska positiv till att man ska få sälja sex. Tror dock att lagen behöver ändras kring det. Hur vet jag inte.  Sen behöver skyddsnätet byggas upp. 
Har två kompisar som sålt/säljer och dom har väldigt olika erfarenheter av det. 


   
SvaraCitera

Känns så svårt att uttala sig om det när jag inte själv sålt sex. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser inga moraliska problem med det, däremot kan det finnas problem kring säkerheten för de som säljer. Frågan är också när man vet att man medvetet vill det till skillnad från när man känner sig tvingad av olika orsaker (för att finansiera drogmissbruk eller har andra ekonomiska och/eller psykosociala problem).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: pratar om prostitiution inte porr

Jo, jag är medveten om det. Mitt svar behandlar just sexbranschen dit både prostitution och porrfilmsproduktion tillhör. Ett annat "jobb" som befinner sig i gränslandet är väl att jobba som strippa.

Så på en skala skulle jag definitivt avråda alla tjejer att bli prostituerad, eskort, lyxhora eller gatuhora eller kalla det vad du vill.
Porrfilmsbranshen är väl betydligt bättre.
Strippa är väl ytterligare ett steg bättre. Som strippa inkl jag alla tjejer som sitter och näckar framför sin webkamera och tar betalt via Paypal eller kreditkort. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har väldigt svårt att tänka mig in i en situation där den viljan inte gros ur någon slags desperation, men om VILL betyder VILL utanför dåliga villkor så borde det vara fritt fram. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om personen inte hade haft sex med dig om hen inte fick pengar så vill personen inte ha sex med dig av fri vilja utan av ekonomiskt tvång. Jag tycker därför att det är en form av våldtäkt från köparens sida och att det är bra att det inte är tillåtet. Jag tror att bästa lösningen på problemet hade varit en medborgarlön som människor kan leva bra på. Då hade ingen kunnat tvingas till prostitution av ekonomiska skäl.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ja sker det bar på de inblandades samtycke så ser jag inte varför det skulle vara fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Letar du efter en dejt ikväll? Sexiga singlar väntar på dig.
http://tiny.lk/mSpuN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Om personen inte hade haft sex med dig om hen inte fick pengar så vill personen inte ha sex med dig av fri vilja utan av ekonomiskt tvång. Jag tycker därför att det är en form av våldtäkt från köparens sida och att det är bra att det inte är tillåtet. Jag tror att bästa lösningen på problemet hade varit en medborgarlön som människor kan leva bra på. Då hade ingen kunnat tvingas till prostitution av ekonomiska skäl.

det är ju samma sak som att tvingas till att jobba med någonting annat 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa nöjer sig inte med "medborgarlön". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner att jag inte bryr mig jättemycket om de som gör det, att de får bestämma över sina egna liv. men att det är fel ur grund och botten och ej bör vara lagligt.  


   
SvaraCitera