Aviseringar
Rensa alla

Vad tror du är svårast att uppnå i framtiden?


Ämnesstartare

Glad
Skriv varför du valde som du gjorde


   
Citera
time
 time

Saknar alternativet "att bli riktigt bra på det jag gör". Det andra tror jag att jag kan fixa/har redan fixat. LedsenGladLedsen


   
SvaraCitera

beror la på hur man ser på det. 


   
SvaraCitera

Jobb och bostad är ju inte helt lätt att få tag i ens i dagens läge, och inte tror jag att det kommer bli bättre med åren.


   
SvaraCitera

Kolonialisera universum, jobbar dock på det.


   
SvaraCitera

Lucella: Att bli lycklig

Skulle behöva bli en annan människa för att verkligen kunna bli det
De andra alternativen kändes rätt realistiska


   
SvaraCitera

Jag valde "hitta ett eget hem" eftersom det är stor bostadsbrist i hela landet. Jag har stått i bostadskö i över ett år och har inte ens fått komma på en enda visning. Ska man bo i Norrland måste man nästan köpa hus.

Lycka var ett lurigt alternativ. Det finns inget som absolut lycka. Det är bara ett tillfälligt tillstånd som varar i timmar eller minuter, det finns ingen som springer runt och är lycklig i sitt liv. Därför valde jag bort det alternativet.


   
SvaraCitera

Heltidsjobb, hyresrätt och "stort kontaktnät". Inget av det finns i verkligheten. Lycka är betydligt lättare att uppnå.


   
SvaraCitera

klar med studier. har jobb och egen bostad. det svåraste för mig är nog att vara lycklig. men är oftast lycklig.

bostad är inte omöjligt. är inte så gammal men har senaste året erbjudits boende i stockholm och göteborg via deras kösystem. men kräver inkomst och det känns som det kan vara jävligt krångligt att få jobb. om man inte pluggar till ett bristyrke...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Lucella: Att bli lycklig

Det då jag inte kan bli lycklig om jag inte har något att kalla ett hem, och första stegen att få det är genom att få till universitetsstudier och jobb ur det. Men som tidigare nämntas.. Jobb och bostad är inte något som en får tag i på ett enkelt sätt ens i dag.
Sen att jag ändå inte kommer bli lyckligt pga socialt medveten och omvärlden är som den är får va därhän..


   
SvaraCitera

ööörkarn:
Jag valde "hitta ett eget hem" eftersom det är stor bostadsbrist i hela landet. Jag har stått i bostadskö i över ett år och har inte ens fått komma på en enda visning. Ska man bo i Norrland måste man nästan köpa hus.

Lycka var ett lurigt alternativ. Det finns inget som absolut lycka. Det är bara ett tillfälligt tillstånd som varar i timmar eller minuter, det finns ingen som springer runt och är lycklig i sitt liv. Därför valde jag bort det alternativet.

Är det inte värt då??? De kostar ju knappt något! Alla med arbete har råd att köpa bostäder där uppe!


   
SvaraCitera