Aviseringar
Rensa alla

vad tror du derivata är?? (VET DU VAD DET ÄR SÅ SÄG DET INTE)


Ja, det är något man säger när man ser något i vattnet och vill dela med sig detta till någon i närheten. Man pekar på det man ser och säger "DERIVATA".


   
SvaraCitera

Jag tror att det är ett matematiskt begrepp. Tänker mig att det är något lagom krångligt, som till exempel den exakta lutningen i en viss punkt i en graf över en andragradsekvation. Tror jag, alltså. Vad är det?


   
SvaraCitera

Fejlarn:

Ja, det är något man säger när man ser något i vattnet och vill dela med sig detta till någon i närheten. Man pekar på det man ser och säger "DERIVATA".

HAHAHA. Fan va bra du är


   
SvaraCitera

jag tror att det är en typ av fågelholk, men det kan även vara en variant av schwarzwaldtårta. eller kanske en frukt? möjligen även en sorts animerad msn-smiley. eller den röda lampan i trafikljus.


   
SvaraCitera

mörknäs:

jag tror att det är en typ av fågelholk, men det kan även vara en variant av schwarzwaldtårta. eller kanske en frukt? möjligen även en sorts animerad msn-smiley. eller den röda lampan i trafikljus.

Fan, du har rätt. Fågelholk låter mycket troligare [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Ja, det är något man säger när man ser något i vattnet och vill dela med sig detta till någon i närheten. Man pekar på det man ser och säger "DERIVATA".

äntligen nån som kommer med det ja ville en bra gissning *host* på vad derivata är[bigsmile][bigsmile]
skit skoj:P

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mörknäs:

jag tror att det är en typ av fågelholk, men det kan även vara en variant av schwarzwaldtårta. eller kanske en frukt? möjligen även en sorts animerad msn-smiley. eller den röda lampan i trafikljus.

bra gissning du va nära tror ja på nån[bigsmile]


   
SvaraCitera

ett gränsvärde.


   
SvaraCitera
Gifted

viking009:

tjena tänkte höra om ni vet vad DERIVATA är för nått:P

Du kan väl gissa vad monom, syzygy, ring, ideal och varité är för något?


   
SvaraCitera

Gifted:

varité

Låter som något franskt [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

syzygy

är mitt favoritord. Använder det på hänga gubbe hela tiden ju 😛 Hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

viking009:

tjena tänkte höra om ni vet vad DERIVATA är för nått 😛

Må det vara en processen när man smittar någon med en sjukdom?
Typ, "igår försökte jag vara elak och försökte derivera mitt ex. Men hon var immun"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Du kan väl gissa vad monom, syzygy, ring, ideal och varité är för något?

monom: gissar jag på är ett ord för typ en mega apa som kingkong (mono=apa vad jag vet på spanska):P
syzygy=??namn på såna som jag som inte kan stava:P
ring=antar att du inte menar en vanlig ring (som nått runt) så gissar på nån liknande som en telefon som är rund å som säger ring istället för att låta RING!
ideal=känner igen ordet så ska väll inte säga nått (eller så fegar jag ut för det är så sjukt å vågar inte säga det så skyller ifrån mig:P)
varit'e=gissar på nå franskt för ' så en baget som bryter konstigt

p.s fega inte med gissningar dra bara till med nå dumt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

föresten många vet ju vad derivata är men kan nån GISSA vad biss är för nått??
vet ni så säg inte utan låt folk gissa:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myspip:

Må det vara en processen när man smittar någon med en sjukdom?
Typ, "igår försökte jag vara elak och försökte derivera mitt ex. Men hon var immun"

nära men det är inte så elakt:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

viking009:

nära men det är inte så elakt:P

Hmm matrisen A av den linjära transformationen "derivera polynom" som ges av:
A(i,j) = (j-1)*d(i,j-1),
där (i,j) är index "i,j", och "d" är KroneckerDeltat.

Fast jag vet fortfarande inte vad en vanlig derivata är :S
Är det en romersk stad, de var inte så elaka?


   
SvaraCitera