Aviseringar
Rensa alla

Vad tror du på? Gud , moderjord eller inget tell me...


Ämnesstartare

Precis vad tror du på?
Varför tror du just som du gör?


   
Citera

Ateist, för att de är den mest logiska förklaringen + att jag anser att religion är dåligt pga. folk som dödar i guds namn osv.


   
SvaraCitera

btw

adultswithimaginaryfriends12.jpg


   
SvaraCitera

jag tror inte på något...


   
SvaraCitera

tror inte, vet


   
SvaraCitera

Jag tror att vi människor inte kan förstå oss på allting, vilken då även inkluderar hur/varför vi skapades. Sen om folk vill fortsätta leka "Min gubbe i himlen är den bästa!!!" så är väl det sött.


   
SvaraCitera

Jag tror att jag är hungrig, på grund av att jag är hungrig.. [tard]


   
SvaraCitera

Jag försökte tro på människan ett tag, men det gick i kras.


   
SvaraCitera

"Något."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människans undergång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är kristen och jag är en sökare och försöker hitta en bild av Gud.

Anledningen till att jag tror som jag gör vet jag inte riktigt, jag ville väl börja någonstans och det kändes rätt. [wink]


   
SvaraCitera

Jag brukar driva/reta mina kompisar och säga att jag ber till Che[wink]


   
SvaraCitera

Jag är ateist och tror att alla har sin egen verklighet och att livet formas av föreställningar. Jag tror på mig själv och vad förståndet säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är stark ateist. D.v.s., jag är i stort sett övertygad om att inget/inga högre väsen existerar. Jag "tror" att energi och materia är eviga entiteter, som med oändligt med möjligheter get ett oändligt antal resultat.

Jag vill också tillägga att om gud finns, så verkar det för mig som att han är en stor skithög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror på Gud enligt den apostoliska trosbekännelsen.

Anledningen är att jag bara kan titta ut genom fönstret för att bevittna att Gud existerar. Kolla på träden, himlen, fåglarna som står och kvittrar i träden osv. Jag anser helt enkelt att allting hänger samman dvs. de existerar och samverkar i ett sätt som jag enbart kan förklara genom att en högre kraft skapat dessa. Någons verk och skapelse som hänger samman på ett intelligent sätt som är svårt att begripa helt enkelt.


   
SvaraCitera