Aviseringar
Rensa alla

vad tror du.


Ämnesstartare

vad tror ni finns utanför universumet? tror du att utomjordingar existerar? internet har länge bollat fram och tillbaka över vad som skulle kunna finnas utanför universumet. vad tror du själv kring det internet säger? kan det finnas en sanning kring det som världen runt över skapar på internet? eller är det allt en bluff? Oskyldig


   
Citera

Klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:
Klart

is that ur only answer?Rullar ögonen


   
SvaraCitera

agnesberg: tror du att utomjordingar existerar?

Vi finns, så där har du svaret Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

champuss:

Vi finns, så där har du svaret Galen

nja räcker inte med att just vi finns. Har du något att tillägga?Cool


   
SvaraCitera

agnesberg: nja räcker inte med att just vi finns. Har du något att tillägga?

Varför räcker inte det?


   
SvaraCitera

agnesberg:

is that ur only answer?Rullar ögonen

Detta är ett ämne som ofta kommer på tal i min omgivning. Orkar inte filosofera om det men ja, det är klart att det finns. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Zoo_hypothesis


   
SvaraCitera

Vad jag har förstått så expanderar universum från den punkt där det startade, så att det skulle vara som en vägg som ständigt rör på sig låter konstigt då! Snarare avstånd dit ljuset inte nått ännu, vilket är en bisarr tanke i sig :)) 
Om det finns utomjordingar så gör det säkert det, man hör ju titt som tätt om UFOn från olika källor! Men frågan är väl också, om dom finns, vill vi ens att dom besöker oss? Censur


   
SvaraCitera

jojobean:
Vad jag har förstått så expanderar universum från den punkt där det startade, så att det skulle vara som en vägg som ständigt rör på sig låter konstigt då! Snarare avstånd dit ljuset inte nått ännu, vilket är en bisarr tanke i sig :)) 
Om det finns utomjordingar så gör det säkert det, man hör ju titt som tätt om UFOn från olika källor! Men frågan är väl också, om dom finns, vill vi ens att dom besöker oss? Censur

Också coolt med det där att alla stjärnor på vår himmel igentligen dött för längesen, men att ljuset från dom fortfarande färdas mot jorden så vi kan se det


   
SvaraCitera

sgt.sunshine:

Också coolt med det där att alla stjärnor på vår himmel igentligen dött för längesen, men att ljuset från dom fortfarande färdas mot jorden så vi kan se det

Inte alla, men eventuellt några! Vissa stjärnor kommer vi inte märka av att dom försvinner, om man då inte är intresserad. Andra stjärnor, Betelgeuse exempelvis, kommer explodera i en supernova som kanske kommer lysa upp vår himmel som en extra sol! Kan redan ha hänt, och ljuset från det kan vi kanske se i vår livstid, himla spännande att tänka på Mycket glad 
Kan också ha fel, men jag har för mig jag hört det! 


   
SvaraCitera

jojobean:

Inte alla, men eventuellt några! Vissa stjärnor kommer vi inte märka av att dom försvinner, om man då inte är intresserad. Andra stjärnor, Betelgeuse exempelvis, kommer explodera i en supernova som kanske kommer lysa upp vår himmel som en extra sol! Kan redan ha hänt, och ljuset från det kan vi kanske se i vår livstid, himla spännande att tänka på Mycket glad 
Kan också ha fel, men jag har för mig jag hört det! 

Ah coolt. Jag är inte så insatt, snubblade nog bara över nån youtube video om det. Men betelgeuse har man ju hörttalas om innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom vi inte ens vet vad som finns i det oändliga ständigt expanderbara universum, hur ska vi då veta vad som finns UTANFÖR universum?

Vår galax består av oändligt många solsystem och universum består av oändligt många galaxer.

Europa är 10 miljoner km² i yta och Saharaöknen i Afrika är 9 miljoner km² i yta så de är ungefär lika stora. Tänk dig all sand som finns i denna - vår planets största sandöken. Ändå finns det fler solsystem i vår galax än vad det finns sandkorn i Saharaöknen och det finns fler galaxer i universum än vad det finns sandkorn i Saharaöknen. Då kanske du förstår begreppet det oändliga.

Så vad som finns "utanför" universum är en omöjlig fråga eftersom det inte finns något "utanför".

Naturligtvis finns det utomjordingar. Men om de någon gång besökt jorden är en svårare fråga men med allra största sannolikhet - JA! Vi kanske själva från allra första början härstammar från ett annat solsystem i form av bakterier som kraschat på jorden vid enorma meteoritnedslag för kanske miljarder år sedan!??

Är rädd för att vi aldrig, dvs vi som lever idag, lär få svar på den frågan. Vårt liv är alldeles för kort sett till vårt eget solsystems existens. Förr eller senare slocknar solen för gott och då slutar samtliga planeter i vårt solsystem att existera, så även jorden. Men dit är det långt. Glad


   
SvaraCitera