Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni?


Ämnesstartare

Jag har sett många youtubers göra videos om dockor och sådant som rör på sig..Men sådant går att fejka, de kan stå ostadigt, man kan använda fiskelina för att förflytta osv.. Redigera är vanligt. Tror ni detta är mer en grej /trend som man har kryddat på lite och gjort till ett tema på youtube? Hur kommer det sig att alla youtubers helt plötsligt får för sig att prata om just spöken /demoner? Redan där känns det fejk. Om inte kategorin underhållning är ett tydligare exempel på att det är fejk. Jag är spektisk till detta, jag kan inte bara tro på en youtube video, för de går att redigera som sagt. Vad tror ni om detta? J


   
Citera

största dels är det ju fake men lite konstigt ifall dockan i fråga är inlåst i ett larmat rum med en stängd glaslåda och en filmkamera som filmar den hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
största dels är det ju fake men lite konstigt ifall dockan i fråga är inlåst i ett larmat rum med en stängd glaslåda och en filmkamera som filmar den hela tiden

Tänker du på annabell dockan? eller vilken docka menar du? 


   
SvaraCitera

jossie94:

Tänker du på annabell dockan? eller vilken docka menar du? 

tänkte på en annan jag inte kan namnet på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

tänkte på en annan jag inte kan namnet på

För annabelle dockan sitter inglasad, någonstans typ. På ett museeum tror jag. Men för mig låter det lite konstigt att en docka skall vara besatt, jag menar, det känns mer som en grej eller det var på den tiden man inte hade så mycket kunskap, för om man kunde tro på häxor och troll, så kan man nog tro på demoner och spöken, man kan ju tro på vad som helst, bara fantasin sätter ju gränser. Men jag tänker såhär, det är youtubers, redan där känns det också lite fejk, för vad gör inte dom för att få fler läsare? De är också vanligt med clicbaits. Så att börja med haunted dolls, urban legends (långa nummer från olika länder som tar betalt för att man svarar ) något om någon faxa, jag vet bara att det blir väldigt dyrt, så känns alla dessa som typiska trender/grejer, för att skrämmas, få uppmärksamhet /läsare osv. Jag har ju aldrig sett ett riktigt bevis heller på att spöken demoner osv finns. Då kommer alltid någon med svaret, du tror inte tillräckligt, bara för att man inte kan se det så betyder det inte att det inte finns, det där handlar bara om fantasin då, då kan ju som sagt allt finnas, tex som i drömmar, då kan ju en person vara en bebis och samtidigt vara en blomma, men ursprungligt så kommer ju drömmar från vad man sett i verkligheten, men eftersom hjärnan både kan luras och göra felkopplingar så kan därför drömmar bli konstiga också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooo vad kusligt

jag skrattar.


   
SvaraCitera