Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni, creepy pasta eller på riktigt?


Ämnesstartare

Det finns sk creepy pasta som är läskiga historier som spridits över hela världen, men finns det någon sanning i dem? Jag kan säga att jag kan se logiska &naturliga förklaringar, sedan finns det ju saker som inte går att förklara, såsom när slutar universum eller liknande, noboby knows that yet. Men vad tror ni? Har ni varit med om något? 


   
Citera
Ämnesstartare

Poängen med creepypasta är väl att det är spökhistorier bara typ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Poängen med creepypasta är väl att det är spökhistorier bara typ 

Ja, jag tror, att om någon alls, så är det iaf ytterst få som är sanna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men de kan vara underhållande/obehagliga och det är vad som räknas 
http://www.scp-wiki.net/scp-173


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Men de kan vara underhållande/obehagliga och det är vad som räknas 
http://www.scp-wiki.net/scp-173

Candle cove, den leende mannen och Det ryska sömnexperimentet är bra exempel på creepy pastor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Men de kan vara underhållande/obehagliga och det är vad som räknas 
http://www.scp-wiki.net/scp-173

Har hört denna återberättas på svenska i Creepypodden, AKA Sveriges bästa podcast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Har hört denna återberättas på svenska i Creepypodden, AKA Sveriges bästa podcast

Jag har hört dem också, visste först inte vad det var innan jag läste lite mer om det. men jag tror de att några är sanna och då är det naturliga och logiska förklaringar som orsaket själva händelsen, tex en kvinna som trodde hon hörde en annan röst i något rum utomhus som ekade, men hon hörde ju sin egna röst..just den creepypastan som finns på creepy podden,är förklaringen att man hör sin egna röst när det ekar. det vet ju alla. Men tex den med barn med svarta ögon, black eyed children så et jag inte så mycket förklaringar men det fanns en förklaring till en kille som gjorde saker som han inte mindes, det han själv trodde och jag också för den delen, var att han hade paranoia eller något liknande, något psykiskt iaf. Även detta framgår oftast i skräckfilmer, att personerna lider av något psykiskt men också dålig barndom eller liknande, det är psykologi det mesta, om man tänker efter lite eller har man läst det så blir det väldigt tydligt. 


   
SvaraCitera

Påhitt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Jag har hört dem också, visste först inte vad det var innan jag läste lite mer om det. men jag tror de att några är sanna och då är det naturliga och logiska förklaringar som orsaket själva händelsen, tex en kvinna som trodde hon hörde en annan röst i något rum utomhus som ekade, men hon hörde ju sin egna röst..just den creepypastan som finns på creepy podden,är förklaringen att man hör sin egna röst när det ekar. det vet ju alla. Men tex den med barn med svarta ögon, black eyed children så et jag inte så mycket förklaringar men det fanns en förklaring till en kille som gjorde saker som han inte mindes, det han själv trodde och jag också för den delen, var att han hade paranoia eller något liknande, något psykiskt iaf. Även detta framgår oftast i skräckfilmer, att personerna lider av något psykiskt men också dålig barndom eller liknande, det är psykologi det mesta, om man tänker efter lite eller har man läst det så blir det väldigt tydligt. 

Brukar du lyssna på Creepypodden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Brukar du lyssna på Creepypodden?

Ja, jag har hört några historier från den podden, tycker den är intressant eftersom det förekommer så mycket logiska förklaringar dvs de exemplen jag skrev. De mesta handlar om psykologi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Ja, jag har hört några historier från den podden, tycker den är intressant eftersom det förekommer så mycket logiska förklaringar dvs de exemplen jag skrev. De mesta handlar om psykologi. 

Stämmer bra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Stämmer bra det

Lyssnar du på den också? eller vadå? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Lyssnar du på den också? eller vadå? 

Ja, jag har lyssnat på alla 86 avsnitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Ja, jag har lyssnat på alla 86 avsnitt.

Jag har bara lyssnat på några styckna, då jag fick reda på podden för kanske 2 år sedan, sedan har jag inte haft tid heller, har för många böcker att läsa & spel jag måste spela först. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jossie94:

Jag har bara lyssnat på några styckna, då jag fick reda på podden för kanske 2 år sedan, sedan har jag inte haft tid heller, har för många böcker att läsa & spel jag måste spela först. 

Vilka böcker/spel?


   
SvaraCitera