Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni händer efter döden?


Ämnesstartare

Aronssonjudas:
Jag tänker också mycket om döden fast jag försäker vara en bra människa då kommer jag träda in i paradiset och jag tror på det. När jag utför goda handlingar så mår jag bra och får ingen ångest för döden för då är jag säker på att den barmhärtige Gud kommer ta mig till paradiset. Så länge du inte skadar något kommer döden vara skönt. 🙂 

Spännande teori! 🙂 Jag vet inte riktigt vad jag tror på, men jag tror att det kommer hända någonting, att man lever vidare på något sätt men jag vet inte hur. 


   
SvaraCitera

AnonymFR:

Du vet inte om det bara tar slut eller inte. Men du får tro det om du vill. 

nej, men det är sannolikt och rationellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dope:

nej, men det är sannolikt och rationellt

Ja men vi kan bara tänka oss saker som är logiska. Förut var det inte ens logiskt att jorden var rund och att det ens fanns ett universum. Men sedan kom man på det. Hur förklarar du annars känslan av deja vu, och såna grejer? 
Men egentligen.. Vi tror på det logiska. Fast att vi egentligen inte har någon aning. Det är så mycket vi inte vet.


   
SvaraCitera

det finns en bra förklaring till deja vu, återkommer


   
SvaraCitera

AnonymFR:

Men vi vet ju inte vad som hände innan vi föddes heller? Vi vet ju inte om vi levde någon annanstans eller om det bara var ingenting, eftersom att vi inte minns. 

Nej? Pga. att vi inte hade något som vi idag kallas medvetande. 
Så därför behöver du inte vara rädd för att sakna föräldrar eftersom du lär inte ha något medvetande=inga känslor=kan inte bli ledsen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:

Nej? Pga. att vi inte hade något som vi idag kallas medvetande. 
Så därför behöver du inte vara rädd för att sakna föräldrar eftersom du lär inte ha något medvetande=inga känslor=kan inte bli ledsen. 

okej, ja precis.. men det är ju det som är så sorgligt. Att nu idag när jag faktiskt har medvetande och går runt och är rädd och orolig inför döden istället för att ta vara på tiden, leva i nuet och njuta. Men det kan ju inte eftersom tankarna gå över, och jag kan inte tänka som dig för då blir jag ännu mer deprimerad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dope:
det finns en bra förklaring till deja vu, återkommer

Ja, tack 🙂 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Den maskin vi kallat kropp slutar att fungera och förmultnar. Precis som en bil som aldrig mer kommer att gå. 


   
SvaraCitera

AnonymFR:

okej, ja precis.. men det är ju det som är så sorgligt. Att nu idag när jag faktiskt har medvetande och går runt och är rädd och orolig inför döden istället för att ta vara på tiden, leva i nuet och njuta. Men det kan ju inte eftersom tankarna gå över, och jag kan inte tänka som dig för då blir jag ännu mer deprimerad. 

Försök att komma till insikt att det bara är att acceptera, går inte att förändra. Finns INGET eller INGET i världen som kan göra något åt dagen man dör. 

Vet mycket väl hur du känner, men är depremerad av andra orsaker, men det där med att leva i nuet och uppskatta saker är jag inte expert på och vill helst inte ge tips då jag inte har några...

Hoppas du slutar tänka på det en dag bara.


   
SvaraCitera

Jag hoppas att man vaknar upp på ett operationsbord någonstans och typ får berättat för sig att en har varit testperson i ett stort "virtuellt" experiment lr dylikt. 

men tror typ att man bara försvinner.  :/ 


   
SvaraCitera

Jag hoppas innerligt att människan dör ut. Hade aldrig kunnat leva om ett liv, inte i denna sjuka världen.


   
SvaraCitera
b1son

antingen reinkarnation (hoppas inte) eller bara fridfullt oändligt icke-medvetande


   
SvaraCitera

jag tror att man återföds i en ny kropp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:

Försök att komma till insikt att det bara är att acceptera, går inte att förändra. Finns INGET eller INGET i världen som kan göra något åt dagen man dör. 

Vet mycket väl hur du känner, men är depremerad av andra orsaker, men det där med att leva i nuet och uppskatta saker är jag inte expert på och vill helst inte ge tips då jag inte har några...

Hoppas du slutar tänka på det en dag bara.

Jag ska försöka tänka så, desto mer jag tänker på döden, ju mer kommer jag bearbeta det och acceptera den, i guess.

Är också deprimerad över andra saker, har också skit svårt att leva i nuet övrigt också. Hoppas det löser sig för dig!


   
SvaraCitera

Tror inte det händer något alls... Och den tanken får mig inte direkt att må dåligt.


   
SvaraCitera