Aviseringar
Rensa alla

vad tror ni om er själva??


Ämnesstartare

hej alla!
jag läser en artikel om hur svenskar beter sig. det står att ni är medvetna om att ni är byråkratiska, tråkiga och svårtåtkomliga. jag har aldrig kännt någon svensk men vill veta om er. några gånger försökte jag få kontakt med några svenskar men ni pratar inte alls!! ni är så tysta (: är det för att jag är en utlänsk människa ? eller brukar ni vara så ? jag vill inte bli oartig men mitt svenska räcker inte att förklara det på något annat sätt (: jag hoppas att ni förstår vad jag säger (: jag väntar på era svar![smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Finns ju inget att prata om med främlingar så klart man inte gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krcgroup:

eller brukar ni vara så ?

Aah, jag gillar inte främlingar och absolut inte när de försöker starta ett samtal med mig! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krcgroup:

några gånger försökte jag få kontakt med några svenskar men ni pratar inte alls!!

Det beror på hur man gör det. Man säger aldrig hej till en främling, men man kan fråga något (tex vägvisning) och sedan försöka prata vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojdå. jag blir besviken (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(:


   
SvaraCitera

Vi är stela och artiga när främlingar tränger sig på, men vågar vi släppa efter (ofta en bieffekt av alkohol eller andra droger) kan vi ju råka lära känna någon ny. Och när man väl känner någon behöver vi bara sedan gemensamt stänga omvärlden ute tills någon ny råkar halka in..

Fast skriver jag vi? Jag menar de. Jag vill verkligen inte kännas vid dem [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en social svensk är en full svensk, och försök för guds skull inte prata med någon på bussen [no-no]

var kommer du ifrån? är du i sverige nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa jag är i Sverige nu. Jag kommer från Turkiet(: varför är det fel att prata med någon på bussen 😀 jag gör inte det men undrar bara 😀

Ingemarsdotter: tack för din kommentar (: men ni föredrar att lysna istället för att prata för att visa att ni är ivriga att bli vänner tror jag (: eller hur?


   
SvaraCitera

Ja svenskar är rätt tråkiga generellt sett. Pratar bara med främlingar om man måste. Kanske tror att främlingen har någon baktanke, typ vill ragga eller nåt? Vet inte varför...Men sen finns en del undantag, till exempel jag [wink] Tycker att det är roligt när folk börjar prata med mej, även om dom är främlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker också att det är jättetråkigt. Är svensk..
Men jag har ju ingen lust att börja snacka med nån typ på tunnelbanen för de flesta ser så sura ut[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ni missförstår mig :/ jag försöker inte att prata med de som jag inte känner alls. t.ex. jag läser en kurs på komvux. jag försökte att prata med mina klasskkamrater. men det blir skit samma. de pratar inte alls. de bara nickar och säger "ja, jag förstår".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men snälla nån dom dansar runt 1 kukformad träd o sjunger om grodor.. va fan förväntar du dig


   
SvaraCitera

Va? Fan vad tråkiga de är. De flesta man pluggar med brukar prata, trodde jag [shake] Vad läser du för kurs?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

micitic: matte e (:

kakaoxo: du kan vara snällare tror jag.


   
SvaraCitera