Aviseringar
Rensa alla

vad tror ni om er själva??


Ämnesstartare

krcgroup:

varför är det fel att prata med någon på bussen 😀 jag gör inte det men undrar bara 😀

vet inte riktigt, det är en social kod som nästan alla svenskar följer, prata aldrig med främlingar, speciellt inte på bussen

jag tror att svenskar generellt har svårt att prata med totala främlingar om de inte är påverkade av alkohol precis som Ingemarsdotter skriver [sad]

men du lyckas nog snart hitta en svensk vän ska du se, du är ju trots allt i sverige! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det kan jag inte. du kmr att förstå om några år wait n see


   
SvaraCitera

trivs med att vara såhär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krcgroup:

men ni missförstår mig :/ jag försöker inte att prata med de som jag inte känner alls. t.ex. jag läser en kurs på komvux. jag försökte att prata med mina klasskkamrater. men det blir skit samma. de pratar inte alls. de bara nickar och säger "ja, jag förstår".

ahaa, då är det en annan sak ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenskar är tillbakahållna när dt kommer till såntdär. eller ganska allmänt iofs. sura är fel ord. men lite stela kanske[crazy]är nog också det även fast jag önskar att jag vore lite mer pratsam och trevlig bland främlingar typ


   
SvaraCitera

taking "om någon bjuder på godis och ber de följa med dig så SPRING DÄRIFRÅN!!" to another level


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag studerar på uppsala universiter och har många vänner från andra länder (: kanske de som kommer från andra länder är ensamare än er i Sverige(: ni har era vänner som ni har uppväxt med (: men vi som kommer från andra länder behöver skaffa oss kompisar (: det är kanske det som orsakar till att ni verkar så byråkratiska (:eller hur ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu du är så pesimistisk (: haha 😀 jag vet hur ska man bete sig när man träffar någon för första gången (:


   
SvaraCitera

Hmm, det här är bara mina fördomar utan nån som helst faktabaserad grund: Men är inte de som läser kurser som matte E och liknande generellt sett "nördar" och därav osociala?

Är inte alls säker har bara en känsla av det! Rätta mig om jag har fel [smile]


   
SvaraCitera

krcgroup:

honolulu du är så pesimistisk (: haha 😀 jag vet hur ska man bete sig när man träffar någon för första gången (:

va vad har det med saken att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

men snälla nån dom dansar runt 1 kukformad träd o sjunger om grodor.. va fan förväntar du dig

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:"om någon bjuder på godis och ber de följa med dig så SPRING DÄRIFRÅN!!" jag gör inte så när jag träffar nya människor. jag missförstod kanske (: och jag har ändå kompisar i Sverige från andra länder (: men jag bara undrar om ni är så tråkiga som jag har läst i den där artikeln.. och jag vill inte gå tillbaka till mitt land utan att ha haft svenska kompisar när jag blir klar med min utbildning om 5 år (: ni som skriver under den här rubriker verkar mycket trevliga (: jag har sett tråkiga svenskar kanske (: alla svenskar kan inte vara som dem (: eller hur kompis?

micitic: haha 😀 jag är ingen nörd 😀 alla måste läsa tills matte e i mitt hemland 😀 jag har redan läst det men vill lära mig ord om matte (: det är varför jag läser denna kurs (:


   
SvaraCitera

Nej nej men såklart finns undantag som bekräftar regeln [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, vi är faktiskt precis så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte hur man kan kalla någon tråkig och byråkratisk om man inte lyckats få någon egentlig kontakt med personen. Som att kalla receptionisten hos ens tandläkare för tråkig.


   
SvaraCitera