Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni om min pavlovska studiemetod?


Ämnesstartare

Tidigt imorse påbörjade jag en skoluppgift som skulle vara inlämnad senast ikväll. Halvvägs in i arbetet körde jag fast rejält och tänkte att "äh, jag gör något annat tills det släpper", så jag lämnade studierna för att och diska och så slutade det med att jag städade hela lägenheten. När jag blev klar var det bara tre timmar kvar tills uppgiften skulle vara inlämnad och jag fick lite smått panik. Men så mutade jag mig själv med att om jag bara gjorde klart den där jävla skiten så kunde jag få dricka av det rödvinet som stod i kylen och som egentligen var ämnat för bananflugefällor. Anysmalltalk, jag bokstavligen panikade arslet av mig under den tiden det tog att göra klart skiten och när jag väl var färdig drack jag mitt självutlovade vin.

Nu undrar jag om jag hade gjort bättre i att dricka lite vin medan jag pluggade i stället för efter? För att liksom dämpa panikkänslorna som faktiskt påverkade studieresultatet relativt avsevärt. Jag har hört om folk som nästan alltid måste vara lite fulla när dom pluggar, så hur funkar det där egentligen i praktiken?


   
Citera
Ämnesstartare

Att dricka lite kanske hjälper, det dämpar ju paniken. Har inte tänkt på detta förut men tror att det skulle funka faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Att dricka lite kanske hjälper, det dämpar ju paniken. Har inte tänkt på detta förut men tror att det skulle funka faktiskt.

Jag har tänkt på flera gånger tidigare, men nästan uteslutande bara när paniken redan infunnit sig och då har det liksom varit lite för sent för att chansa. Men väl värt att testa när man väl har lite mera tid på sig, fast då kan man ju inte riktigt känna sig helt förvissad om hur det fungerar i paniksituationer. Åh, knepigt det där. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte jag skulle kunna hålla mig till att dricka lite [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror inte jag skulle kunna hålla mig till att dricka lite [sad]

Nä, jag är också dålig på det där. Det är det som är det jobbiga. Jag är lika dålig på att hantera stress som på att hantera alkohol. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

fast då kan man ju inte riktigt känna sig helt förvissad om hur det fungerar i paniksituationer

Nee man måste nog chansa och testa när man är i en riktigt paniksituation. Det är ju värt att chansa för att se om det funkar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Nee man måste nog chansa och testa när man är i en riktigt paniksituation. Det är ju värt att chansa för att se om det funkar[y]

Sant. Är nog villig att testa det mesta för att slippa stressa så som jag gjorde idag igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Är nog villig att testa det mesta för att slippa stressa så som jag gjorde idag igen.

Gör det! Stress är inte kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där är inte pavlovskt, men det är ett bra sätt att sprätta fart på din framtida alkoholism [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

men det är ett bra sätt att sprätta fart på din framtida alkoholism [wink]

Haha, jag som trodde att alla "Dricker du ett glas rödvin på en vardag? Jaha, joho, jahopp, vi ses i rännstenen sen då!", hade dött ut...


   
SvaraCitera

Har manga kompisar som tydligen dricker ett glas vin eller tva medan de skriver inlamningar och pastar att det hjalper dem. Min basta van fick alltid ett glas rott av sina larare pa uni strax innan hon skulle genomfora muntliga prov haha!

Sjalv dampar jag stressen genom att vara en sadan dar irriterande person som inte lamnar saker till sista minuten. Studieresultaten och stressnivaerna brukar ligga dar de ska da. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Haha, jag som trodde att alla "Dricker du ett glas rödvin på en vardag? Jaha, joho, jahopp, vi ses i rännstenen sen då!", hade dött ut...

Snarare det att du gör drickandet till en vana om du dricker vid varje pluggtillfälle [wink]


   
SvaraCitera

Sara Har Kiwi:

Haha, jag som trodde att alla "Dricker du ett glas rödvin på en vardag? Jaha, joho, jahopp, vi ses i rännstenen sen då!", hade dött ut...

Mawns:

Snarare det att du gör drickandet till en vana om du dricker vid varje pluggtillfälle

tror det är en ganska farlig idé att motivera sig själv med vin så fort något känns lite jobbigt.

fast vad vet jag, egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

fast vad vet jag, egentligen.

du dricker ju inte ens din tönt


   
SvaraCitera

Mawns:

du dricker ju inte ens din tönt

vad tror du jag syftade på din jubelidiot!!!


   
SvaraCitera