Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du är bra respektive dåligt med UM?


Ämnesstartare

Bra: det tighta kamratskapet inom um
Dåligt: vissa konsekvenser av kamratskapet, "vi mot dom"


   
SvaraCitera
Paseo

bra tråd chib
håller med dazzis här
tkr också att om alla var öppna för alla hade det vart en superb sida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt är att onda människor hänger här.. Bra är att de inte hänger här i lika stor utsträckning som på andra sajter. [smile]


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:

men gu, vad skriver du egentligen typ "hej", "va chöppte du :$$$$$" eller "bich! +_+" bör fungera utmärkt i många sittvachoner

Du har rätt: jag bör svara snabbare och kortare. Som det är nu blir folk så skymfade av att jag dröjer att de känner sig avvisade och ignorerade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar rödkryssen och randoms i forumlekarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar anuras trådar och vissa människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt: Folk är väldigt vänster här
Bra: Att folk är vänster så att man kan debattera med folk som tycker olika. Tröttnade på Flashback eftersom alla tycker samma sak. Blir tråkigt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

rödkryssen

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

?

när man skall lägga upp en bild och det blir ett rött kryss istället


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Har du några exempel? Vore intressant att se vad du tycker är ett dåligt forum.

http://www.theglobalexperience.org/discussions
Insåg dock att jag har dåligt med exempel på vad jag inte gillar med det. Förutom några punkter.
Scrollen är värdelös. (Onödig fade, sidans fasta höjd)
Presentationen av trådarna, inte direkt tydligt kring vad som är rubrik och vad som är övrig info. Till skillnad från detta forum, med rubriken i blå färg och övrig info i mindre text.
Bakgrunden gör radindelningen lite otydligare.

Sen kanske jag ska påpeka att jag inte har några problem med att navigera i deras forum, men det känns lite plottrigt.

André Vifot Haas:

Hmm, inte riktigt. Menar du så här?

Om jag förstår bilden rätt, att det är så ett postat inlägg skulle presenteras, så ja.
Exempel från Sweclockers forum:
Förhandsgranskning:

Skrivet inlägg:
Vet att förhandsgranskningen inte är exakt likadan, men presenteras på i stort sett samma sätt.

Till skillnad från UM:s nuvarande som lägger sig "ovanpå" resten av sidan.

EDIT: tog bort img-taggen då bilderna inte funkade. Länkarna ska funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt tjat om nedläggandet av den jävla bloggfunktionen är tröttsam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dåligt:för mycket regler och brist på anarki och kaos som förr i tiden[n] bra: kan inte sätta fingret på det, men eftersom man fortfarande är här så måste det ju vara nåt "bra" som håller en kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra: Att man fått bra kontakt IRL med flera av människorna här samt att det är ett bra tidsfördriv om man har tråkigt.

Dåligt: Att man kan bli varnad för de mest fjantiga sakerna samt att man inte får någon notifikation om vad en anmälan har lett till om det inte är synligt uppenbart.


   
SvaraCitera

jag tycker att det är ett stort minus att man inte får posta naken/könsbilder.

Sen strular det massvis när man ska lägga upp bilder. blir asofta kryss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

när man skall lägga upp en bild och det blir ett rött kryss istället

stereo total:

Sen strular det massvis när man ska lägga upp bilder. blir asofta kryss.

Det ska vi förstås se till att fixa!

KamratPil:

http://www.theglobalexperience.org/discussions

Usch, det där var verkligen bedrövligt. Kan garantera att nya forumlayouten kommer att vara MINST lika överskådlig som nu!

KamratPil:

Om jag förstår bilden rätt, att det är så ett postat inlägg skulle presenteras, så ja.

Mja, det där var taget från en "Senaste"-lista. Trådarna presenteras alltså med de första raderna från huvudinlägget, så här:

Image

Vi har faktiskt inte snackat om förhandsvisningen ännu, så jag har ingen aning om hur vi kommer att göra. Dina bilder från Sweclockers forum funkade ju tyvärr inte, och jag såg ingen förhandsvisning alls när jag kilade in och kikade där...


   
SvaraCitera