Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du är läskigt?


Ämnesstartare

Vad tycker du är läskigt? 

Men var snäll! Respektera varann. Inget med att ba "tyckeru det är läskigt" var snäll! Respektera varann! Tumme upp 


   
Citera
Kudhos

Finns mycket som är läskigt. 🙁

T.ex att någon med programmeringskunskaper skulle kunna ta din identitet hur enkelt som helst om hen så kände för det. Radera dig från all existens och i princip ogiltighetsförklara din existens. 

Eller att mijöfrågan handlar nu främst att "hålla ut så gott det går" eftersom världen är såpass fucked att inte gå att vända tillbaka. Det är som att det blivit en läcka på båten och vi kan inte täppa till läckan, bara försöka hitta bättre metoder att tömma det rinner in.

Tycker sånt är läskigt.. :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sömnbrist eftersom det ligger bakom 98 % av min ångest (som främst är fysisk)


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

att träffa andra. it-samhället. den skamliga grad av naivitet som närmast är en ny folksjukdom. att göra andra ledsna. att svika mig själv. det här livet. fundamentalism. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Samt att de som mördade Junko Furuta får gå fritt. Med tanke på vilka hemska människor det är.

Googla om du vill, men du skulle må bättre om du inte gjorde det. 🙁


   
SvaraCitera
mynona

Kudhos: Samt att de som mördade Junko Furuta får gå fritt. Med tanke på vilka hemska människor det är.

Jag läste just om det på grund av din uppmaning att inte göra det. I det fallet säger mig mina känslor att dödstraff inte är oetiskt. 


   
SvaraCitera
Kudhos

mynona:

Jag läste just om det på grund av din uppmaning att inte göra det. I det fallet säger mig mina känslor att dödstraff inte är oetiskt. 

Illamående blir man. Tycker det är läskigt hur man kan se förbi vad de gjorde och ge sånna monster rättigheten att gå fritt. Inte bara för att det är ett skamligt straff för hon som dog och hennes anhöriga, men även för att det projicerar en idé att man kan göra hemska saker mot folk och komma undan. 


   
SvaraCitera
mynona

Kudhos:

Illamående blir man. Tycker det är läskigt hur man kan se förbi vad de gjorde och ge sånna monster rättigheten att gå fritt. Inte bara för att det är ett skamligt straff för hon som dog och hennes anhöriga, men även för att det projicerar en idé att man kan göra hemska saker mot folk och komma undan. 

Det är inte bara att svika offret och alla som älskade henne, det är att svika samhället och de ideal med vilka vi är tvugna att hålla samman vårt samhälle. Det underminerar rättsystemet och samhällsmoralen att tillämpa något sådant som förövarnas ålder (ett år från myndighet dessutom) som ursäkt för att strunta i en princip som är ännu viktigare än att ge minderåriga mildare straff. Har inte läst om något liknande sedan jag studerade Unit 731. Jag hade utan samvetskänningar fått dem inlåsta på livstid. De kan inte fungera som människor med en sådan grav empatibrist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puckon med låg/ingen självbevarelsedrift är vidriga och läskiga.

Alltid lika kul sommarfåglarna kommer och det alltid är något stolpskott som tycker att säkerhet och skyddsutrustning är "töntigt" så att man sätter hjärtat i halsen när denne gör något idiotiskt, går bort o skäller på denne, som inte bryr sig, så det slutar på samma sätt varje gång - att säga "vägran att använda skyddsutrustning är grund för avsked".

Folk som stirrandes i sin mobil kommer till övergångsställe, tittar inte upp utan bara fortsätter att gå rätt över. Har suttit bakom ratten och sett detta - inte ofta, men det räcker ändå att jag ser det ibland... Samma tanke varje gång - "tänk om det varit någon onykter? Eller ouppmärksam? Eller en kombination med något av det plus kört lite väl fort". Cyklister som cyklar i full fart mot och över cykelöverfarter och antar att bilar stannar för dom...

Vad är det för fel på folk? Hur stor vinst är det att ha rätt om man får spendera resten av sitt liv i rullstol?

Hjärta


   
SvaraCitera
Draug

Vart världen är på väg.


   
SvaraCitera

Att gå ensam på kvällen är läskigt.


   
SvaraCitera

Höga höjder. Får ångest bara av att föreställa mig olika situationer i vilka jag befinner mig på ett otryggt avstånd från marken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ormar 

hundar

att vara helt ensam i mörker (alltså typ skogar o sånt där det e helt bäcksvart) 

djupt vatten

att svälja tabletter o sånt 

att bli nedsövd 

typ d jag kommer på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Män i mörkret. De få gångerna jag har varit ensam har jag alltid stött på en konstig. 


   
SvaraCitera

Kudhos:
Finns mycket som är läskigt. 🙁

T.ex att någon med programmeringskunskaper skulle kunna ta din identitet hur enkelt som helst om hen så kände för det. Radera dig från all existens och i princip ogiltighetsförklara din existens. 

   

skulle vilja påstå att det är ganska få med programmeringskunskaper som skulle lyckas med något dylikt Galen


   
SvaraCitera