Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du är läskigt?


S3ON:
ormar 
   

jag med. är orimligt rädd för de vidriga djuren. har svårt för att ens se dem på tv/bild

har även problem med sprutor, blev svimfärdig senast jag skulle ta blodprov. blev liksom inte bättre av att sköterskan var sämst och failade 3 ggr...

och höga höjder.


   
SvaraCitera

Kudhos:
Samt att de som mördade Junko Furuta får gå fritt. Med tanke på vilka hemska människor det är.

Googla om du vill, men du skulle må bättre om du inte gjorde det. 🙁

av någon anledning tycker jag pojkens föräldrar var värst. han måste vara typ psykopat eller motsvarande, så känns inte som man kan förvänta sig så jävla mycket, men föräldrarna... wtf, skylla på att de är rädda för sin egen son, det är väl bara att åka därifrån och ringa polisen.


   
SvaraCitera

Min största skräck är ormar. De är superläskiga. Tror att det är för att de saknar ben och ringlar sig fram samt att de ser så elaka ut.


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

skulle vilja påstå att det är ganska få med programmeringskunskaper som skulle lyckas med något dylikt Galen

Någon vanlig pen tester kan ta sig in i det mesta. Någon erfaren pen tester kan nog ta sig in i vad som helst. Säkerhet är ganska kasst. T.ex folks twitterkonton lagras i .txt format på deras databas. Kommer man åt databasen kommer du åt allas konton. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

av någon anledning tycker jag pojkens föräldrar var värst. han måste vara typ psykopat eller motsvarande, så känns inte som man kan förvänta sig så jävla mycket, men föräldrarna... wtf, skylla på att de är rädda för sin egen son, det är väl bara att åka därifrån och ringa polisen.

Mhm, hela grejen är sjuk.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Någon vanlig pen tester kan ta sig in i det mesta. Någon erfaren pen tester kan nog ta sig in i vad som helst. Säkerhet är ganska kasst. T.ex folks twitterkonton lagras i .txt format på deras databas. Kommer man åt databasen kommer du åt allas konton. 

fast om ngn raderar din twitter finns du fortfarande kvar i systemet, du har ej slutat existera som person


   
SvaraCitera
Kudhos

Blivande_japan:

fast om ngn raderar din twitter finns du fortfarande kvar i systemet, du har ej slutat existera som person

Men jag menar att systemen som bevarar information är inte alls säkra. De flesta databaser lagrar personinfo i klartext. Någon som är väldigt duktig på låg-nivå språk och databaser och duktig på att inte lämna spår efter sig kan komma åt det mesta om en. Twitter var ett exempel. De flesta servers kör på Linux eller Unix baserade system som har en del säkerhetsproblem. 

Säger inte att det är vanligt eller en stor risk för en privatperson, men det är läskigt hur väldigt mycket information om en sitter på databaser någonstans.


   
SvaraCitera

Svarta bilar 


   
SvaraCitera
  • Ormar
  • Mumier

   
SvaraCitera

Storchen84:
Puckon med låg/ingen självbevarelsedrift är vidriga och läskiga.

Alltid lika kul sommarfåglarna kommer och det alltid är något stolpskott som tycker att säkerhet och skyddsutrustning är "töntigt" så att man sätter hjärtat i halsen när denne gör något idiotiskt, går bort o skäller på denne, som inte bryr sig, så det slutar på samma sätt varje gång - att säga "vägran att använda skyddsutrustning är grund för avsked".

Folk som stirrandes i sin mobil kommer till övergångsställe, tittar inte upp utan bara fortsätter att gå rätt över. Har suttit bakom ratten och sett detta - inte ofta, men det räcker ändå att jag ser det ibland... Samma tanke varje gång - "tänk om det varit någon onykter? Eller ouppmärksam? Eller en kombination med något av det plus kört lite väl fort". Cyklister som cyklar i full fart mot och över cykelöverfarter och antar att bilar stannar för dom...

Vad är det för fel på folk? Hur stor vinst är det att ha rätt om man får spendera resten av sitt liv i rullstol?

Hjärta

Kloka ord! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när det finns människor på platser där man rimligen borde vara ensam


   
SvaraCitera

Jag tycker som S3on med att det är läskigt att vara på djupt vatten och vara ute i en mörk skog.
Bli rånad (det har jag blivit, tro det eller ej).
Ah shit, jag kommer inte på mer...


   
SvaraCitera

Morgonstjärna:
när det finns människor på platser där man rimligen borde vara ensam

Det håller jag med om, de där jävlarna borde skjutas!


   
SvaraCitera

Lakrits och sverigedemokrater 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det mest är läskigt hur uppknullad världen och många av dess invånare är, annars är det inte särskilt mycket som skrämmer mig.


   
SvaraCitera