Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om arenarock?


Ämnesstartare

stoner: Såg Paul McCartney (basisten i The Beatles) i somras på Tele2 Arena i Stockholm. Gubben kan faktiskt fängsla en gigantisk arena trots att han är 73 år fyllda (hoppsan).

Synd bara att Wings suger


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Synd bara att Wings suger

Om jag fattat allt rätt så var Wings hans första frus Linda McCartneys påhitt. Å andra sidan fanns bara Wings 10 år mellan 1971 - 1981. Men både Band On The Run och Venus And Mars var riktigt bra.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Om jag fattat allt rätt så var Wings hans första frus Linda McCartneys påhitt. Å andra sidan fanns bara Wings 10 år mellan 1971 - 1981. Men både Band On The Run och Venus And Mars var riktigt bra.  Tumme upp

Mjo, men ändå kan jag häpnas över hur pass dåligt Wings var. Vill dock inte ta bort något från varken Pauls eller Lindas gärningar!!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Mjo, men ändå kan jag häpnas över hur pass dåligt Wings var. Vill dock inte ta bort något från varken Pauls eller Lindas gärningar!!

Frågan är kanske snarare om han inte hade lyckats plocka ihop en bättre "kompgrupp" om han hade startat som soloartist. Linda var ju ingen musiker på samma sätt som John Lennons Yoko One inte var någon musiker. Ändå skulle Linda vara med i Wings och Yoko One vara med i Plastic Ono Band.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Frågan är kanske snarare om han inte hade lyckats plocka ihop en bättre "kompgrupp" om han hade startat som soloartist. Linda var ju ingen musiker på samma sätt som John Lennons Yoko One inte var någon musiker. Ändå skulle Linda vara med i Wings och Yoko One vara med i Plastic Ono Band.

Ja men där borde väl Paul ha tagit på sig rollen som Muminpappa och visat vart fyren skall stå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så är Paul överskattad.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Ja men där borde väl Paul ha tagit på sig rollen som Muminpappa och visat vart fyren skall stå!

Eller så är Paul överskattad.

Både i Johns fall vad beträffar Yoko och i Pauls fall vad beträffar Linda tror jag efter vad jag själv har läst från "sanna storys" på nätet att kraschen efter The Beatles 1970 slog undan fötterna både på John och Paul. Det kanske hade varit bättre att de legat lite lågt några år efter splittringen innan de gett sig ut på var sin solokarriär. Men detta är bara min egna åsikt liksom många andra "Betales-filosofer" på nätet.

The Beatles däremot rankar jag som en av de mest inflytelserika musik-grupperna på 1900-talet. OBS att jag kallar dom musikgrupp och inte pop- eller rockgrupp.  Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: The Beatles däremot rankar jag som en av de mest inflytelserika musik-grupperna på 1900-talet. OBS att jag kallar dom musikgrupp och inte pop- eller rockgrupp.

Kalla Beatles för popgrupp, för gud skull!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: Kalla Beatles för popgrupp, för gud skull!

Jo, popgrupp är väl det mest riktiga namnet även om de gjorde många låter som var både rock, visor och ballader.


Låten är skriven av John och sjungs av John och handlar om ett... knull.  Mycket glad


   
SvaraCitera