Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om aspergare?


Ämnesstartare

The last gallifreyan Time Lord:

Ah, men det är ju inte hennes fel att hon är så 

Jag vet men ändå. Det är precis som att det är inte mitt fel att jag har haft svårt att avgöra hur mycket folk orkar/vill lyssna på mig.


   
SvaraCitera

JensAndreas:

Jag vet men ändå. Det är precis som att det är inte mitt fel att jag har haft svårt att avgöra hur mycket folk orkar/vill lyssna på mig.

Alla har ju sina nackdelar och man lär sig acceptera de om det är äkta vänskap eller kärlek


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The last gallifreyan Time Lord:

Alla har ju sina nackdelar och man lär sig acceptera de om det är äkta vänskap eller kärlek

Jo det är sant.


   
SvaraCitera

JensAndreas:

Jo det är sant.

c:
Har inte emot aspergare, skulle nog kunna vara vän med nån om hanhon är trevlig ^^
Filmen i rymden finns inga känslor visar nog fel bild av asperagare antar jag...inte så omöjligt att de överdriver en del


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The last gallifreyan Time Lord:

c:
Har inte emot aspergare, skulle nog kunna vara vän med nån om hanhon är trevlig ^^
Filmen i rymden finns inga känslor visar nog fel bild av asperagare antar jag...inte så omöjligt att de överdriver en del

Ja den filmen är fantasy.


   
SvaraCitera

JensAndreas:

Ja den filmen är fantasy.

Hahah, ändå så gillar jag den på nåt sätt


   
SvaraCitera
theout

kan bara säga hur folk med grov aspergers är.
oförmögna att hand om sig själva precis som barn.
och så fast i sina rutiner och intressen att det inte går att föra en normal dialog med personen. Ett normalt samspel fungerar inte, skulle själv aldrig kunna bo eller umgås med en sådan person då jag är långt ifrån detta själv.

men sen när det kommer till folk med (light) aspergers så tror jag inte att det går att säga eftersom det skiljer så enormt från person till person.
precis som alla andra alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte, beror på vem det är, det är bara en utav alla delar av en person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi är irriterande. folk önskar att vi inte fanns. vi skrämmer omgivningen. det bäste vore om alla med aspgers hållde sig undan, dvs ragga inte på tjejer vi är ändå chanslösa och var bara vän med andra som har aspgers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker vi är intressanta och mer forskning bör läggas på den genetiska historian, pga anar att vi finner större skillnader än vad som antas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
vi är irriterande. folk önskar att vi inte fanns. vi skrämmer omgivningen. det bäste vore om alla med aspgers hållde sig undan, dvs ragga inte på tjejer vi är ändå chanslösa och var bara vän med andra som har aspgers.

Ja det där är ju verkligen rätta attityden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
vi är irriterande. folk önskar att vi inte fanns. vi skrämmer omgivningen. det bäste vore om alla med aspgers hållde sig undan, dvs ragga inte på tjejer vi är ändå chanslösa och var bara vän med andra som har aspgers.

haha, jag har det och har haft en del förhållanden  🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

haha, jag har det och har haft en del förhållanden  🙂 

men du är speciell Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:

men du är speciell Rodnar

Folk med AS är ju mer eller mindre speciella och olika , det är mer vårt beteendemönster och hur vi fungerar i sociala samspel och på hur vi tar och tolkar andra människors beteenden som känslor och sånt det är främst det som avslöjar oss för det mesta . hm på vilket sätt är jag speciell då ?   Glad


   
SvaraCitera

jag vet inte. jag har inte träffat alla med den diagnosen. 


   
SvaraCitera