Aviseringar
Rensa alla

vad tycker du om att visa ärr?


Tycker inte att man bör visa såna ärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detour:

"hmm... kanske borde ta mig en funderare och tänka över om detta är så bra verkligen?"

krävs inte mkt hjärnverksamhet för det så det håller inte. jag skar mig först på armen för att det var lätttillgängligt. men sedan insåg jag att det gav mig problem med kläder. började skära på låret och sedan fortsatte jag med det. tänker aldrig på det när jag gör det nuförtiden.


   
SvaraCitera

soimpolite:

nej, det är okej att visa (Du röstade på detta alternativ)

Men man får väl räkna med att man kan få lite blickar och frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej, det är okej att visa (Du röstade på detta alternativ)

Capture:

Men man får väl räkna med att man kan få lite blickar och frågor.


   
SvaraCitera
detour

PixPoxy:

Tycker inte att man bör visa såna ärr.

Och varför inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej, det är okej att visa (Du röstade på detta alternativ)

soimpolite:

okej men borde man tänka på detta innan man skär?

Ahaha, ofta man är kapabel till att tänka på sådant då? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Algot:

Ahaha, ofta man är kapabel till att tänka på sådant då?

soimpolite:

krävs inte mkt hjärnverksamhet för det så det håller inte. jag skar mig först på armen för att det var lätttillgängligt. men sedan insåg jag att det gav mig problem med kläder. började skära på låret och sedan fortsatte jag med det. tänker aldrig på det när jag gör det nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej, det är okej att visa (Du röstade på detta alternativ)

det r mer fel att skämmas över dom tycker jag. Jag står för att jag skurit mig själv och kan visa mina ärr, jag visar dom hällst inte men är det varmt går jag i t-shirt osv, jag döljer dom inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

det r mer fel att skämmas över dom tycker jag.

är väl rätt naturligt att man skäms över en minst sagt dålig period i livet? [confused]

minimojen:

Jag står för att jag skurit mig själv och kan visa mina ärr,

att man står för det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man vill att folk skall veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte att det är ok att visa den typen av ärr för alla. Det är lite som att köra upp i ansiktet på dem hur dåligt du mår och hur synd det är om dig.

Nu har jag inga bekanta som skär sig så detta är lite akademiskt för mig, men jag skulle nog bli ganska besvärad om jag ständigt blev påmind om att en kompis/bekant mår dåligt. Det skulle liksom bli den första tanken varje gång jag såg ärren, och det skulle förstöra stämningen.

Vill man ha uppmärksamhet kan man skaffa det utan att göra alla i sin omgivning illa till mods.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En som skär sig bör skämmas, men en som fått en kniv instucken på ett bar slags mål vid sidan av magen kan visa upp det [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej, det är okej att visa (Du röstade på detta alternativ)

"Åh, nej, folk kan tycka det är obehagligt att se."

Vemfan bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Åh, nej, folk kan tycka det är obehagligt att se."

eller HEJ JAG SKÄR MIG SÅ JÄVLA LYCKAD ÄR JAG [smile]
eller HEJ DET ÄR SYND OM MIG; FAKTISKT
eller vrf inte HEJ JAG ÄR EMO/FJORTISCUTTARE

tycker inte att man borde vilja bli dömd som dessa och man får skylla sig själv om man flashar ärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Nu har jag inga bekanta som skär sig så detta är lite akademiskt för mig, men jag skulle nog bli ganska besvärad om jag ständigt blev påmind om att en kompis/bekant mår dåligt. Det skulle liksom bli den första tanken varje gång jag såg ärren, och det skulle förstöra stämningen.

mhm, precis.


   
SvaraCitera