Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om det nya betygssystemet?


Ämnesstartare

time: Tröstar mig med att jag ska försöka få jobb i Finland när jag är färdigutbildad så jag inte behöver bry mig om A-F överhuvudtaget.

Vadå du utbildar dig i Sverige men ska jobba i Finland? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellre A-F än MVG-IG iaf, pga internationellt bl.a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ej betygsystemet som medför större problem, utan lärare som dömer väldigt orättvist osv....


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Vadå du utbildar dig i Sverige men ska jobba i Finland? 

Vill jobba i Finland, ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Vill jobba i Finland, ja. 

Är det inte rimligt att man arbetar i det land man utbildat sig i? Ger tillbaka till samhället för sin utbildning liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Är det inte rimligt att man arbetar i det land man utbildat sig i? Ger tillbaka till samhället för sin utbildning liksom..

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag som högstadielev tycker att själva systemet fungerar bra. det känns bra att det finns fler betyg än tidigare då elever med samma betyg kunde ha ganska olika nivå på sina kunskaper 

dock tycker jag att det verkar vara för tidigt att få betyg i sexan. det blir också extra konstigt eftersom att man i sexan går efter sexans kunskapskrav och relativt lätt kan få höga betyg, men sedan i sjuan går man plötsligt efter nians kunskapskrav och då sänks många från de betyg de hade innan vilket skapar oro och stress.

jag tror att betyg till sjuan skulle vara bättre eftersom det då blir en mer naturlig övergång när man börjar högstadiet.  


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Är det inte rimligt att man arbetar i det land man utbildat sig i? Ger tillbaka till samhället för sin utbildning liksom..