Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om invandring?


KomIntePåNågotBraAnvändarnamn: Jag vill ha helt öppna gränser till Sverige

Avskaffa nationalstaten, tack.


   
SvaraCitera

Sverige har redan idag haft den största invandringen per capita i Europa och den 13:onde största i världen. Räknar man länder med allmän välfärd är Sverige solklart det land i världen som har haft störst invandring.

Det finns inget land i världen med allmän välfärd som idag har fri invandring och jag är till och med ganska säker på att det inte ens finns ett parti i hela världen i ett land med allmän välfärd som överhuvudtaget föreslår fri invandring, (undantag Sveriges miljöparti och  Sveriges centerparti).

Invandringen kostar redan nu 110 miljarder årligen, siffran ökar allt eftersom invandringen ökar och skulle vi därför ha fri invandring skulle definitivt siffran blivit extremt hög. Vi hade till 100% inte kunnat ha fri sjukvård, fri skola och arbetslöshetsförsäkring, ifall vi införde fri invandring då vi helt omöjligt skulle kunna ha råd att bekosta allt för alla de människor som skulle flytta till Sverige. 

Vi har redan idag en arbetslöshet på 400.000, vi har redan idag stor bostadsbrist och därför kan vilken kotte som helst förstå att en invandring på ett tiotals miljoner årligen inte skulle fungera.

Att föreslå ökad invandring är en sak, men att förespråka fri invandring till Sverige är både så extremt och så orealistisk så jag nästan svimmar.


   
SvaraCitera

amsi:

image_268.jpg

Jag skrev: "28% vill ha helt öppna gränser"
Vad är problemet?


   
SvaraCitera

NiklasW:

Jag skrev: "28% vill ha helt öppna gränser"
Vad är problemet?

28,6%


   
SvaraCitera

hur mycket kostar politikernas middagar och tillställningar om året?


   
SvaraCitera

NiklasW: Det finns inget land i världen med allmän välfärd som idag har fri invandring

Finns inget land i världen med fri invandring öht. Tycker folk som vill ha helt fri invandring kan bosätta sig på någon obebodd ö på internationellt vatten och sen låta alla som vill få flytta dit.


   
SvaraCitera

amsi:
hur mycket kostar politikernas middagar och tillställningar om året?

Långt mycket mindre än 110 miljarder iallafall haha 😀


   
SvaraCitera

Vill ta bort gränser och göra hela världen till ett och samma land.. Med olika regler ofc though till en början. 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Långt mycket mindre än 110 miljarder iallafall haha 😀

skillnaden är att det är våra skattepengar de festar upp, de ska gå till folket.


   
SvaraCitera

amsi:

skillnaden är att det är våra skattepengar de festar upp, de ska gå till folket.

De 110 miljarderna som årligen går till invandringen är också våra skattepengar, närmare bestämt 28.000 kronor för varje arbetande svensk. Jag kan tycka att dessa pengar också ska gå till folket som tjänat ihop pengarna istället för att finansiera hela världens välfärd och bostäder.


   
SvaraCitera

KomIntePåNågotBraAnvändarnamn: Jag vill ha helt öppna gränser till Sverige

Är väl det som ligger närmast av alternativen. Jag vill inte ha öppna gränser och helt oreglerat, utan jag vill att det ska skötas ordentligt. De som kommer hit ska ha fullvärdigt medborgarskap med samma rättigheter som alla andra i landet, få bra språkundervisning och allt annat man behöver för att kunna komma in i samhället. Det ska inte vara som nu där folk tvingas att gömma sig eller genom arbetskraftsinvandring är helt beroende av att ha kvar sitt jobb för att få stanna och därmed kan utnyttjas grovt. Det gör att företag kan fuska med säkerhet, arbetsvillkor, svartarbete, m.m. och leder till lönedumpning. Idealt borde arbetskraftsinvandringen avskaffas helt och istället så blir man helt enkelt medborgare i Sverige om man flyttar hit, precis som ifall man fötts här.


   
SvaraCitera

NiklasW:

De 110 miljarderna som årligen går till invandringen är också våra skattepengar, närmare bestämt 28.000 kronor för varje arbetande svensk. Jag kan tycka att dessa pengar också ska gå till folket som tjänat ihop pengarna istället för att finansiera hela världens välfärd och bostäder.

de går ju till folket.


   
SvaraCitera

Närmare hälften vill ha helt öppna gränser. Galen

Undra om lika många av dessa är lika öppna för att överge det svenska trygghetssystemet som i praktiken medföljer ett sådant förslag.


   
SvaraCitera

KomIntePåNågotBraAnvändarnamn: Jag vill minska invandringen

Fast först stänga gränserna på obegränsad tid så att man kan rusta upp i det kaos som den nuvarande invandringspolitiken har skapat och sen när tiden är mogen öppna upp dem lite smått med hård bevakning och hårda krav på den som kommer hit. Först och främst ska man kunna visa upp en giltig ID-handling, sen ska man få redogöra vad man har för flyktingskäl och samtidigt vad man kan tillföra Sverige, medan ens ansökan blir behandlad så ska man bli inlåst på flyktingmottagningen så att man inte kan gå under jorden vid ett ev avslag. Får man avslag ska man utvisas direkt, får man stanna så ska man få skriva på ett kontrakt där man förbinder sig att försörja sig själv, lära sig svenska så pass bra att man kan bli förstådd i tal och skrift inom 1 år samt inte begå några brott. Det ska också framgå att skulle man bryta mot kontraket så kommer det att resultera i omedelbar utvisning. Har man skött sig utan anmärkning i 10 år så ska man kunna få ansöka om att bli svensk medborgare.


   
SvaraCitera

tycker ingenting, kan säkert hanteras bättre och så men bryr mig inte riktigt


   
SvaraCitera