Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om polisen?


S3ON:

Korkad kompis du hade som stannade.. Förjävla lätt att dra ifrån idiot-snutar som denne..

Nej, för han såg dem inte förräns de var för nära


   
SvaraCitera

emilsh:

Nej, för han såg dem inte förräns de var för nära

antar att din korkade kompis körde med reg-skylt. [zzz]


   
SvaraCitera

S3ON:

antar att din korkade kompis körde med reg-skylt

Jepp.


   
SvaraCitera

Snickers89:

- Vad tycker du om polisen?

bra

Snickers89:

- Varför tycker du så?

ööhh de hjälper liksom, utan polis skulle det inte kännas så säkert

Snickers89:

- Vad har du för erfarenheter av mötet med polisen?

vänliga och hjälpsamma

Snickers89:

- Positiva/negativa saker med polisen?

bara positiva

Snickers89:

- Vad skulle kunna få dig att ändra dina åsikter om polisen?

inget


   
SvaraCitera

Snickers89:

- Vad tycker du om polisen?

Att de överlag gör ett bra jobb.

Snickers89:

- Varför tycker du så?

För att det är så.

Snickers89:

- Vad har du för erfarenheter av mötet med polisen?

Inget, bara att de besökt skolan för allmän information förr.

Snickers89:

- Positiva/negativa saker med polisen?

Att de inte klarar upp s.k vardagsbrott. Många av dem utreds ej.

Snickers89:

- Vad skulle kunna få dig att ändra dina åsikter om polisen?

Att det gjorde något dumt.


   
SvaraCitera

Överlag bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Fuck'em.

Du gillar inte polisen något vidare eller?


   
SvaraCitera

Polis är i grunden bra och är där för att skydda oss, problemet är att alla organisationer, institutioner blir korrupta och farliga. En så stor organisation som polisen är förutbestämd att innehålla många rötägg och en viss maktfullkomlighet. Det finns säkerligen många bra poliser men dom poliser jag har stött på har inte gett mig någon känsla av trygghet - snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det finns säkerligen många bra poliser men dom poliser jag har stött på har inte gett mig någon känsla av trygghet - snarare tvärtom.

Det var tråkigt att höra. Polisen ska ju vara en trygghet för allmänheten. På vilket sätt tycker du att de poliser du har stött på inte gett dig någon känsla av trygghet? Hur har de agerat?


   
SvaraCitera

Snickers89:

Det var tråkigt att höra. Polisen ska ju vara en trygghet för allmänheten. På vilket sätt tycker du att de poliser du har stött på inte gett dig någon känsla av trygghet? Hur har de agerat?

De har gripit mig utifrån anklagelse som dom hittade på utan bevis eller grund. Antagligen för att putsa på någon gripandestatistik eller bara för att jävlas.


   
SvaraCitera

Jag är neutralt inställd till fenomenet "folk som har i uppgift att gripa folk som bryter mot lagar så att de senare ska kunna straffas". Jag är neutralt inställd till polisen som den samling människor som utgör yrkeskåren. Jag är negativt inställd till polisen som institution som tjänar staten, med den innebörd staten har idag. Jag är negativt inställd till polisens maktbefogenheter i sammanhanget att de tjänar staten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

De har gripit mig utifrån anklagelse som dom hittade på utan bevis eller grund. Antagligen för att putsa på någon gripandestatistik eller bara för att jävlas.

Oki. Va ju inge bra. Tyvärr så finns det ju poliser som inte borde vara poliser. Så är det väl inom många andra yrken med.


   
SvaraCitera