Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om Satan i musik?


Ämnesstartare

WU LYF, OFWGKTA och Black Metal-estestik är tre saker som är rätt så populärt bland dagens hipsters, de tre skiljer sig på otroligt många sätt och har inte så mycket gemensamt förutom en stark gemensam nämnare:

Satan!

Så därför skapade jag den här tråden för att se vad folk tycker om Satan i musik. Jag tycker det är tufft i Daniel Johnstons låtar, och Odd Future gör det på ett bra sätt. Jag vet inget band som blivit sämre pga satan.

Vad tycker du?


   
Citera

Dräparen:

offtast bra och coolt ((: (Du röstade på detta alternativ)

Vet inte. Man får göra som man vill. Nu skall jag bygga mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte hört så mycket hipstermusik med satan inblandad [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

offtast bra och coolt ((: (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska också bygga mat
spika ihop en omelett


   
SvaraCitera

Coolt. Det är ju Satan liksom [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

offtast bra och coolt ((: (Du röstade på detta alternativ)

MEN JAG HATAR ATT HIPSTERSERNA FÖRSÖKER SIG. JÄVLA HOROR!


   
SvaraCitera

Dräparen:

Daniel Johnston

Att du ens nämner hans namn bland dessa skitband. Plus att han använde satan som en symbol för hans inre lidande, och han var kristen. Stor skillnad då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dyngbög:

Att du ens nämner hans namn bland dessa skitband.

hade en bild av att du gillar odd future :SSS

dyngbög:

Plus att han använde satan som en symbol för hans inre lidande, och han var kristen.

jahaa?? har jag påstått att han dyrkar satan eller?? [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Dräparen:

hade en bild av att du gillar odd future :SSS

Är ju skillnad på dum festmusik och sånt man lyssnar på ensam för musikens skull, men ja. Goblin sög dock.

Dräparen:

jahaa?? har jag påstått att han dyrkar satan eller?? [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]

Nej, men det är lite tråkigt ifall du ser referenser till djävulen som ett försök att skapa en image.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dyngbög:

Är ju skillnad på dum festmusik och sånt man lyssnar på ensam för musikens skull, men ja.

när det gäller odd future är det där något jag gör varje dag pga dom är väldigt mycket mer än dum festmusik!

dyngbög:

Goblin sög dock.

ofta du tycker??

visst, typ bastard och earl är bättre men goblin var ju väldigt långt ifrån en dålig skiva.

dyngbög:

Nej, men det är lite tråkigt ifall du ser referenser till djävulen som ett försök att skapa en image.

men så det är det ju väldigt ofta (typ WU LYF som inkluderar Lucifer i sitt namn, de bygger ju en del av sin image på att de ska vara 666. Dock är de fett överhajpade och inte så jättebra), men inte i daniel johnstons fall pga finns starkare saker i hans "image" än att han nämner satan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

offtast bra och coolt ((: (Du röstade på detta alternativ)

Dräparen:

Daniel Johnston

[love], även om jag håller med bögen ovanför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

denna e bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars tycker jag vi har för lite dinosaurier i musikvärlden idag.
Det är därför detta äger:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

offtast bra och coolt ((: (Du röstade på detta alternativ)

Hipster är dock fega, töntiga jävlar, det är faktiskt fullt möjligt att dom är djävulens påfund nu när jag tänker på det.


   
SvaraCitera