Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om värmen maj/juni 2018 - bra eller dåligt? [POLL]


Men var snäll citera något jag har fel i då???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


   
SvaraCitera

Händelseförlopp:

  • Idiot vill att man ska förbjuda försäljning av grillprylar
  • Panda uppmärksammar om att det faktiskt inte alls är förbjudet att grilla
  • idiot: AMEN släpa iNTE grill ia park å ställ påHjärta mark å piolsen sägerFS HAHAHAHA xDxd DUU HAR FEEL. JAG tänKER INTE KLICKA PÅ NÅTRA LINKAR LR TA tILL HjärtamiG INFPORMATION

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: jag har fel

Plejadisk Panda: Det är ju alltså inte förbjudet att grilla

I större delen av sverige är det det även om du kanske bor i ett av dom väldigt få områden där det kanske fortfarande inte är det (än). För tredje gången:

Storchen84: Detta gäller vid eldningsförbud: "Bedömningen av eldningsförbud är gjord utifrån SMHI:s prognosunderlag och i samråd med länets räddningstjänster och innebär att alla former av öppen eld i skog och mark är förbjuden. Förbudet omfattar även särskilt iordningställda grillplatser."

Storchen84: Kort och gott: Tar du med dig din engångsgrill eller klotgrill eller vad du nu har till en offentlig park eller skog eller var du nu bestämt dig för att grilla och det råder eldningsförbud och någon ser dig, ringer och anmäler så är det dagsböter som gäller.

Är det eldningsförbud så får du inte grilla på offentliga platser, är det så jävla svårt? Är det bättre om polisen kommer och talar om det för dig och samtidigt bötfäller dig istället? Eller det kanske är ännu bättre om du råkar starta en brand?

Plejadisk Panda: Händelseförlopp:

  • Jag har fel som vanligt
  • Idiot påpekar att jag har fel och talar om varför jag har fel
  • Skäms för mycket för att medge det så försöker dribbla bort det med panikinlägg

Fixed that for yaTumme upp

Tack fö. för att du demonstrar exakt varför affärer borde sluta sälja (antingen självmant eller pga förbud) grillsaker eller åtminstone engångsgrillar när eldningsförbud införsHjärta

Hjärta


   
SvaraCitera

Okej, eftersom du inte hittade nåt att citera så har jag alltså inte påstått något som inte stämmer?

Storchen84: I större delen av sverige är det det även om du kanske bor i ett av dom väldigt få områden där det kanske fortfarande inte är det (än). För tredje gången:

Förbudet gäller än så länge bara Kalmar.  Med "iordningställda grillplatser" åsyftas de grillgropar o dylikt vid typ badplatser å andra populära utflyktsmål....

Storchen84: Tar du med dig din engångsgrill eller klotgrill eller vad du nu har till en offentlig park eller skog eller var du nu bestämt dig för att grilla och det råder eldningsförbud och någon ser dig, ringer och anmäler så är det dagsböter som gäller.

Det är alltså ingen som påstått att detta är lagligt. Hade du gått in och läst första raden där jag sa åt dig så hade detta varit klart.

Den enda som påstått saker som inte stämmer är du själv.....

Tillbaka till sakfrågan: VILL DU FORTFARANDE FÖRBJUDA FÖRSÄLJNING AV GRILLGREJOR???????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: Förbudet gäller än så länge bara Kalmar.

Men omfg det gör ju inte det??? Hur seg är du egentligen??? Som stoner själv påpekat började eldningsförbuden (även grillning) redan i M A J och har sedan dess utfärdats i fler och fler län och kommuner för att idag gälla i nsätan alla kommuner - alltså i HELA SVERIGE, inte bara ett enskilt län som du fortfarande verkar tro att det handlar om.

Börjar dock få en känsla av att du trollar nuTrött

Plejadisk Panda: Tillbaka till sakfrågan: VILL DU FORTFARANDE FÖRBJUDA FÖRSÄLJNING AV GRILLGREJOR???????

När det råder eldningsförbud och i synnerhet när situationen är som den är i dagsläget: Ja, definitivt. Eller åtminstone engångsgrillar, för det är inte direkt så att man brukar köpa en engångsgrill för att ta hem och grilla på sin egna tomt.

Hjärta


   
SvaraCitera

Har alltså inte utbildning för att hantera någon med din diagnossamling men okej:

Storchen84: eldningsförbuden (även grillning)

Eldningsförbud innebär att du inte får göra upp eld utomhus(svårt att grilla utan att göra upp eld). Däremot är det fortfarande fullt legalt att grilla där 90% av all grillning sker - d.v.s. i anslutning till ditt hem. Ett utökat eldningsförbud d.v.s. det som nu råder i Kalmar förbjuder grillning även här. 
Det är alltså tillåtet att grilla i hela landet utom i just Kalmar - därav idioti att förbjuda försäljning av grilltillbehör.

Detta är min ståndpunkt och jag har aldrig påstått någonting utöver detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: Har alltså inte utbildning för att hantera någon med din diagnossamling men okej:

Samtidigt så verkar du själv ha lässvårigheter...

Plejadisk Panda: Däremot är det fortfarande fullt legalt att grilla där 90% av all grillning sker - d.v.s. i anslutning till ditt hem.

Ja, i anslutning till ditt hem - men många vill inte eller kan inte grilla i anslutning till sitt hem och ska därför göra det i någon park eller skog eller nåt - som inte är tillåtet om det råder eldningsförbud - detta är typ femte gången nu som jag upprepar detta.

Plejadisk Panda: Det är alltså tillåtet att grilla i hela landet

Nej det är det fortfarande inte - inte på offentliga platser - och således borde allra minst engångsgrillar förbjudas där det råder eldningsförbud. Det går liksom polisiära resurser på folk som grillar trots eldningsförbud = förbjud engångsgrillar vid eldningsförbud så lär dom resursåtgångarna minska. Markant.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: detta är typ femte gången nu som jag upprepar detta.

JA DET ÄR DET. OCH VAR I HELA HELVETE HAR JAG MOTSATT MIG DETTA?????? SNÄLLA FÖRKLARA VAD FAN DU HÅLLER PÅ MED.

Storchen84: Nej det är det fortfarande inte

När man pratar om "hela landet" så menar man inte att det är okej att grilla i t.ex. ditt eget vardagsrum, även om detta faktiskt också ligger i Sverige(ja jättekrångligt jag förstår).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: JA DET ÄR DET. OCH VAR I HELA HELVETE HAR JAG MOTSATT MIG DETTA?????? SNÄLLA FÖRKLARA VAD FAN DU HÅLLER PÅ MED.

Frågan är snarare vad fan du själv håller på med. Du tycker att det är idiotiskt att förbjuda försäljning av ens engångsgrillar pga "det är okej att grilla i hela sverige" när det i själv verket bara gäller på privat mark - vilket väldigt många inte har tillgång till. Du verkar leva i din egna alternativa verklighet där alla som kan grilla bara behöver ta fram grillen/engångsgrillen o köra igång. Antingen tror du att alla har tillgång till privat mark eller så fattar du bara inte skillnaden.

Det råder eldningsförbud nästan överallt = grillförbud nästan överallt. Inte motsatsen.

Jag kan hålla på o upprepa det för dig i några timmar till om du villGladFast om nåt annat plötsligt dyker upp får du tålamodigt sitta o vänta på att jag ska svara Icke!

Hjärta


   
SvaraCitera

Okej du tycker "grillförbud nästan överallt förutom där den mesta av grillningen sker" är lika med ett förbud mot grillning, och jag håller inte med. 

Sådär, enkelt, bra löst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: Okej du tycker grillförbud nästan överallt förutom där den mesta av grillningen sker är lika med ett förbud mot grillning, och jag håller inte med.

Du tror alltså att den mesta av grillning sker hemma hos folk. Varför är jag inte förvånadSoverDet förklarar varför du tror att det är allmänt tillåtet att grillaTumme upp

Plejadisk Panda: Antingen tror du att alla har tillgång till privat mark eller så fattar du bara inte skillnaden.

Nailed itMycket glad

Oh btw, även om man grillar hemma så får man inte använda engångsgrill om det är eldningsförbud (vanligt eldningsförbud, INTE utökat sådant). Fast det visste du väl redanBlink

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Du tror alltså att den mesta av grillning sker hemma hos folk.

Ja, men jag tror endast detta eftersom det är sant. Inte för att älvorna i garderoben eller rösterna i huvudet har berättat det för mig (eller hur du nu får tag på dina egna idéer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: Ja, men jag tror endast detta eftersom det är sant.

Mycket glad

Absolut är det sant, det är därför det varit problem med antalet ringningar av folk som ringer pga folk som grillar trots eldningsförbudTumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera

Lämnar det till någon av 12-åringarna som hänger här att peka ut felsluten i det där resonemanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda: Lämnar det till någon av 12-åringarna som hänger här att peka ut felsluten i det där resonemanget.

För att du som 13 är för gammal för sånt skit?Blink

Hjärta


   
SvaraCitera