Aviseringar
Rensa alla

vad tycker folk om någon som lever som mig? / vad gör man nu?


Ämnesstartare

Denna tråden skapas I brist på annat att göra samt för att jag har funderat över en del saker den senaste tiden. Sen hade det ju varit intressant att se vad folk tycker med.

Tänkte försöka ta detta väldigt kortfattat, men jag kommer att svara helt ärligt på alla frågor som ställs.
(med detta sagt kommer jag inte nämna vissa saker, exempel på detta är riktiga namn, nummer eller emails som inte har med detta att göra)

jag är en kille på 18 år som egentligen inte gör något vettigt på dagarna, visst låter det lamt?
Som tur är har jag mina ”anledningar” jo visst att ni kan se det som undanflykter från det ”sociala” livet men det är ju upp till er.

Jag går sista året på gymnasiet i en klass med bara killar, där intresset för spel är ganska så stort, annars har majoriteten en hobby som går ut på att supa sig så full som man bara kan på helgerna. Något som inte faller mig i smaken, jo vist att det kan vara gött att sätta sig ner, chill och ta en öl men det är ju inte riktigt samma sak. Detta och en del andra saker gör att jag inte umgås med någon på fritiden, har inget emot dessa människor det är skönt folk men vi har inte samma intressen varken i spel eller utanför.

Saken är att jag har levt ett ganska så tråkigt eller ruttet liv kan man säga, som ”liten” hade jag problem med konstanta benhinne inflammationer. Detta ledde till att jag inte kunde vara med o spela fotboll o liknande, sen hade jag även en extrem pollen allergi. När detta väl släppte fick jag problem med knäna detta form utav slatter. Men det störde mig inte så mycket, muskulaturen i sig var problemet. Av någon anledning fick jag extremt ont i ett antal år, har det fortfarande vissa dagar men inte nära lika mycket. Vissa dagar kunde bena inte ens bära mig, kul... trodde att jag skulle bli bättre i slutet av 9an då jag inte hade lika ont, så fel man kunde ha.

Synen, någonting hände med min syn. Jag såg dubbelt men bara på saker upp till 3 meter, detta ledde till överansträngda ögon, som sedan gjorde att jag mådde dåligt. Jag hade ju redan haft ont i flera år och nu kunde jag inte se, så jag gick till skolan, tvingade mig igenom föreläsningar o andra ämnen. Kom hem med världens huvudvärk. La mig i sängen tills man skulle te skolan igen. MEN sen i 2an på gymnasiet så opererade jag ögonen. NU kan jag se jag har inte ont o fan vad bra jag mår!

Vad händer nu då?
Jag känner iprincip inte en djävul, det enda jag har gjort när jag var liten var att spela datorspel.. fram tills i 9an då. Nu spelar jag ett par timmar om dagen bara för att göra något, tränar. Men det är inte riktigt vad jag vill sitta hemma själv. Det har jag redan gjort ett par år. Men som sagt dra ut o festa är ju inte min grej, har ett par polare som jag umgås med dagligen i skolan vi pratar även via sms/msn/skype ja ni fattar. Men jag bor så dåligt, jag menar att behöva dra vid 7 för att komma hem varje dag efter skolan... när man slutar 4a.

Nu undrar jag, hur ser folk på någon som mig? Den där killen som ingen egentligen känner. Folk vet att jag spelar en del, dom har aldrig bryt sig om att lära känna mig, o jag tänker inte springa runt o prata med alla för o dra min historia. Har inga bra betyg, är inte dåligt tränad men jag är ju inte iform.

Så hur ser ni på mitt nuvarande liv, jag tänker inte sitta här o lipa. Jag menar det som har hänt, har hänt går inte att ändra på nu. Så jag tar saker som de kommer.

Creds till er som orkade läsa allt, ni får gärna ställa frågor eller säga vad ni tycker. Då kan jag även fördriva lite ”tid” för det har jag ju ont om, eller?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du är väl typ som alla andra på gymnasiet? [tard]


   
SvaraCitera

Alltså bara fördriver dagarna osv.

Gjorde rätt så likadant, fast missade allt roligt festande pga var toffel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sant, saken är ju att jag inte vill sitta hemma. sent festandet har varit ute ett par gånger men det slutar alltid lika dant. folket dricker tills dom spyr.. inte direkt det jag vill göra när jag är ute.


   
SvaraCitera

tycker ingenting...


   
SvaraCitera

jag var bara utfryst så vet ej. Men ta dig genom skolan bara så ska du se att det nog blir bättre sen när du kommer ut i verkligheten.


   
SvaraCitera

vad gör man nu?

bygg upp ditt liv så sm du vill ha det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jag var bara utfryst så vet ej. Men ta dig genom skolan bara så ska du se att det nog blir bättre sen när du kommer ut i verkligheten.

jo hade inte varit fel, synd bara att man går en studieförberedande linje, så blir nog högskola sen. Eller en någon form utav KY utbildning så man inte fastnar på Mc donnalds eller liknande.

Angelize:

vad gör man nu?

bygg upp ditt liv så sm du vill ha det [smile]

Ja det låter som en bra ide, men det är lite lättare sagt än gjort om jag ska vara helt ärlig. Men jag har faktiskt kommit en bit på vägen, tränar 4-5 dagar i veckan utan problem. Något som jag inte kunde förut. Kan studera hemma med, så skolan går lite bättre. Men det ”sociala” livet är det samma. Inte lätt att börja lära känna folk nu när man går i trean. Vilket är lite surt, men vad kan man göra åt det egentligen. Bara att hoppas på skönt folk på högskolan antar jag 🙂


   
SvaraCitera

exec1993:

örberedande linje, så blir nog högskola sen. Eller en någon form utav KY utbildning s

Satsa på det Börjar du på högskola kommer det finnas sjukt mycket folk av alla slag att umgås med. På en yrkesutbildning så delar ni samma intresse och är på så sett redan ganska lika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Satsa på det Börjar du på högskola kommer det finnas sjukt mycket folk av alla slag att umgås med. På en yrkesutbildning så delar ni samma intresse och är på så sett redan ganska lika

Jo helt klart! Synd bara att man mådde som jag gjorde när man började gymnasiet, känns ju som man missade en del. Men jag lär ju inte tjäna något på att sitta här o lipa. Ska faktiskt bli riktigt skönt med högskolan. Hoppas bara att man kan hitta något som man tycker är intressant, funderar även på att studera utomlands då jag e ganska så trött på Sverige. I alla fall det jag har fått från både skola o sjukvård. hoppas man hamnar med folk som inte ska supa skallen av sig varje helg bara [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men rent allmänt hur ser folk egentligen på någon som inte är med någon under skoltid, oftast inte är med på festerna och inte gör något annat vettigt. Är ju ingen som vet vad jag gjorde innan gymnasiet eller hur jag hade det då. Vist folk såg ju att jag hade opererat ögat o frågade varför, men sen var det inte mera med det. Nu har jag ju ett per polare som jag hänger med, vi går dock inte i samma linje så det är inte mycket man hinner göra i skolan. Men vad jag har hört från dom är jag inte som folk har beskrivit mig. Fattar inte hur alla vet så mycket om mig när jag inte har pratat med någon bara.


   
SvaraCitera

exec1993:

Nu undrar jag, hur ser folk på någon som mig?

Svårt att säga.. Vi sitter i samma sits lite grann.. Fast du går ju i alla fall i skolan och borde träffa på folk där..

Själv sitter jag här, och lämnar stolen ytterst sällan. Tror ej folk bryr sig, vet att jag lever överhuvudtaget.. Eller så kanske de tror att jag har flyttat någonstans hmm.. Ingen verkar bry sig. Och nej, jag har egentligen inget stort problem med detta, har vant mig så att säga.. Var värre när man var yngre, kändes mer ensamt då.. Bara jag har tillgång till internet nu för tiden så klarar jag mig utmärkt! [smile]

Men tror inte andra uppfattar mig alls, jag är nog ett spöke för dem. [party]


   
SvaraCitera

förutom allt det där med sjukdomar och skador så känner jag igen mig i det mesta. dock har jag slutat skolan så dem flesta av mina kompisar har flyttat för att plugga på annan ort. men jag trivs rätt bra med livet så ska inte klaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Själv sitter jag här, och lämnar stolen ytterst sällan. Tror ej folk bryr sig, vet att jag lever överhuvudtaget..

Ja det låter lite bekant, har ju dock 4-5 pers som jag faktiskt pratar med nu. Men jag bor ju en 2 mil från skolan, sen hjälper det ju inte att dom med gör det, fast åt ett annat håll. Jag störde mig inte först på att bara sitta här, det kan vara grymt kul. SÅ länge man har något att göra. Men nu börjar jag tröttna, vist det är kul o spela o göra annat på datorn men variation saknas. Frågan är vad som hände med alla i grundskolan har inte pratat med mer än 3 pers från 9an efter att vi slutade.. aja palla bry sig dom är ju bara dryga ändå [bigsmile]

volleyfantasten:

förutom allt det där med sjukdomar och skador så känner jag igen mig i det mesta. dock har jag slutat skolan så dem flesta av mina kompisar har flyttat för att plugga på annan ort. men jag trivs rätt bra med livet så ska inte klaga.

Livet är det inget fel på, men vad jag gör med det är ju en annan sak. [smile] Skönt att se att man inte är själv i alla fall.


   
SvaraCitera

exec1993:

lite lättare sagt än gjort

Jupp, men det går, jag har själv byggt upp mitt, lr aa, håller på 🙂 vill man så kan man


   
SvaraCitera