Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker folk om Sverigedemokraterna?


evene
Ämnesstartare

Undrar egentligen bara vad folk tycker och tänker kring SD, är extremt lite insatt i politik och har därför rätt dålig koll på det mesta inom politiken. Själv är man Sverigedemokrat iallafall, tycker de andra partierna är lite ute och cyklar istället för att se verkligheten. 

Så vill egentligen bara höra vad ni tycker, det är liksom val snart och är intressant att se vad folk tänker 


   
Citera

Enligt många är SD rasister och sånt bara för deras rötter är ifrån nazismtiden men enligt mig är dem inte rasister då dem bara vill slänga ut kriminella invandrare och invandrare som är lyckosökare


   
SvaraCitera

Förmodligen det partiet jag lägger min röst på i höst. 


   
SvaraCitera

Deras ideologi passar inte mig riktig Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
Enligt många är SD rasister och sånt bara för deras rötter är ifrån nazismtiden men enligt mig är dem inte rasister då dem bara vill slänga ut kriminella invandrare och invandrare som är lyckosökare

Du menar alltså att det inte ska vara tillåtet att komma till Sverige och söka lycka? Enligt mig bör vi hjälpa människor och välkomna dem med öppna armar. Det känar även Sverige på. Stör mig på människor som är själviska och stereotypiska så som Sverigedemokraterna.


   
SvaraCitera

Mattan__:

Du menar alltså att det inte ska vara tillåtet att komma till Sverige och söka lycka? Enligt mig bör vi hjälpa människor och välkomna dem med öppna armar. Det känar även Sverige på. Stör mig på människor som är själviska och stereotypiska så som Sverigedemokraterna.

Klart man ska hjälpa. Men snälla man får vara lite realistisk också. Vi kan inte hjälpa varenda människa i världen, speciellt inte när inte ens hälften vill skaffa sig ett arbete och komma in i samhället. Det funkar inte. 


   
SvaraCitera
evene
Ämnesstartare

PWr:

Klart man ska hjälpa. Men snälla man får vara lite realistisk också. Vi kan inte hjälpa varenda människa i världen, speciellt inte när inte ens hälften vill skaffa sig ett arbete och komma in i samhället. Det funkar inte. 

Helt rätt


   
SvaraCitera
evene
Ämnesstartare

Mattan__:

Du menar alltså att det inte ska vara tillåtet att komma till Sverige och söka lycka? Enligt mig bör vi hjälpa människor och välkomna dem med öppna armar. Det känar även Sverige på. Stör mig på människor som är själviska och stereotypiska så som Sverigedemokraterna.

Sverige är nu det land där det sker flest våldtäkter i hela Europa. Tycker det är underligt att det sker i samband med den enorma massinvandringen. Bortsett ifrån det så har Sverige inte råd med mer invandring, vi måste bygga bostäder ständigt för att så många som möjligt ska slippa att bli hemlösa. Enligt statistik så visar de att den största andelen människor som begår brott har just en utländsk bakgrund, bara ett sammanträffande? Islam till exempel så vitt jag vet är den enda religionen som gör det möjligt för föräldrar att gifta bort sina barn osv.


   
SvaraCitera
major

Ett rasistiskt och oseriöst populistparti som SD bör hållas utanför riksdagen.

evene: Sverige är nu det land där det sker flest våldtäkter i hela Europa. Tycker det är underligt att det sker i samband med den enorma massinvandringen.

Sverige är ett av länderna där flest våldtäkter anmäls* eftersom fler kvinnor vågar anmäla här tack vare vår mer framgångsrika feminism. #MeToo slog igenom hårdast i Sverige, vilket inte är en slump.

https://www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-%C3%A4r-sanningen-bakom-statistiken-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4ktslandet-sverige-xr


   
SvaraCitera

Håller med i en hel del sakfrågor, t.ex. kärnkraft och försvar. Vad gäller invandring är jag lite kluven, då jag anser att det ska ställas hårda krav på att sköta sig och bidra till samhället, men i grunden är jag ändå för invandring och kan anse att SD är för extrema för min smak.

Dessutom finns det andra frågor, framförallt när det gäller EU, där jag inte alls håller med dem. Jag är i grunden väldigt positiv till EU (även om det såklart finns mycket som måste förbättras där), och hoppas på ännu mer samarbete och integrering inom unionen i framtiden.

Sen är det bara ett fåtal personer inom partiet som jag känner att jag har förtroende för, finns alltför många idioter även om ledningen verkar göra sitt bästa för att åtgärda det.

I slutändan kommer det med största sannolikhet inte att bli en röst på SD till hösten.


   
SvaraCitera

Vad "folk" tycker om (sd) varken vet jag eller bryr mig över. 

Har i grund och botten borgerliga värderingar. Skulle rösta på (m) om det inte vore för massinvandringen av muslimer (araber och afrikaner) så med 75% sannolikhet blir det (sd). Med 25% sannolikhet blir det det nya utbrytarpartiet...

Alternativ för Sverige

...som tycker att (sd) daltar för mycket med kriminella araber och afrikaner som begår grova våldsbrott här i landet. Det optimala vore om (sd) kunde starta ett samarbete med Alternativ för Sverige då jag inte tycker vi behöver fler småpartier.

Om ganska exakt 1/2 år vet vi hur det gick. Mycket glad


   
SvaraCitera

Deras partiprogram är enligt mig guld värt - dock så är dom i praktiken lite för flamsiga och oseriösa. Sticker Jimmie Åkesson så kollapsar nog partiet. 

Ruttenfisk: Dessutom finns det andra frågor, framförallt
när det gäller EU, där jag inte alls håller med dem. Jag är i grunden väldigt positiv till EU (även om det såklart finns mycket som måste förbättras där), och hoppas på ännu mer samarbete och integrering inom unionen i framtiden.

Vad specifikt är du för inom EU? EMU? Ska Turkiet få gå med i EU? Frågar av intresse. Glad


   
SvaraCitera

stoner

Tror du på allvar att (((makthavarna))) kommer tillåta att Alternativ för Sverige vinner? I bästa fall får vi SD som kontrollerad opposition/regering.


   
SvaraCitera

Mattan__:

Du menar alltså att det inte ska vara tillåtet att komma till Sverige och söka lycka? Enligt mig bör vi hjälpa människor och välkomna dem med öppna armar. Det känar även Sverige på. Stör mig på människor som är själviska och stereotypiska så som Sverigedemokraterna.

Menar att vi inte ska släppa in lyckosökare dvs folk som bara är här för bidragen inget annat om du vill komma hit som jag gjorde och jobbar för samhället då är du självklart välkommen och jag välkomnar alla som inte begår brott och inte bara är här för bidragen


   
SvaraCitera

Bästa partiet i riksdagen. Alla andra partier är så oseriösa och tar inte problemen på allvar


   
SvaraCitera