Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker folk om Sverigedemokraterna?


major: Den är inte fejk för att den inte passar din världsbild...

Du jämför en gymnasiestudie från 2014 där SD uppenbarligen får fler röster eftersom SD:are sällan har eftergymnasial utbildning. Undersökningen jag länkade är färsk och avhandlar universitets- och högskolestudenter.

Jävligt ironiskt att du påstår att jag har fel när du samtidigt bevisar att jag har rätt.

Det som skiljer mest är att bland "dina" universitets- och högskolestudenter är det 31% som inte vet någonting som röstat vet ej men bland mina gymnasiestuderande är den siffran NOLL PROCENT.

Siffrorna talar som sagt sitt eget språk. Eller i realiteten är mina siffror det slutgiltiga resultatet för de gymnasieröstande 2014 (skolvalet 2014) medans dina siffror bara är en prognos från 1 november 2017 och följaktligen är i allra högsta grad extremt tveksamma. Därav 31% som ej visste.

Man kan ju i vart fall tolka dagens politik (mars 2018), trots de suspekta raderna från Storchen84 att i vart fall (s) och (m) försöker kopiera (sd) politiken för att på det sättet fiska tillbaka lite av alla hundratusentals röster de förlorat till (sd) de senaste åren. Det som både (s) och (m) påstod vara främlingsfientligt för några år sedan är idag frågor som båda partierna öppet står upp och vill genomföra idag. De allra flesta "främlingsfientliga" förslag som (sd) kom med för några år sedan har väl idag flera år senare (s) genomfört eller är på gång att genomföra. Bara det är väl ett tecken på att (sd) onekligen hade de mest för samhället och svenska folkets sundaste åsikter och förslag. Tumme upp

DÄREMOT är det jävligt trist att (sd) har så många avhoppare och personer som blir uteslutna ur partistyrelsen.  Tumme ned


   
SvaraCitera
major

stoner: Det som skiljer mest är att bland "dina" universitets- och högskolestudenter är det 31% som inte vet någonting som röstat vet ej men bland mina gymnasiestuderande är den siffran NOLL PROCENT.

Ja, det fanns uppenbarligen inte möjlighet att rösta "vet ej". Hur jävla dum är du??

stoner: Siffrorna talar som sagt sitt eget språk. Eller i realiteten är mina siffror det slutgiltiga resultatet för de gymnasieröstande 2014 (skolvalet 2014) medans dina siffror bara är en prognos från 1 november 2017 och följaktligen är i allra högsta grad extremt tveksamma. Därav 31% som ej visste.

Svamla lagom. Att du inte är nöjd med resultatet är inget som ogiltigförklarar det...


   
SvaraCitera

stoner: (s) och (m) försöker kopiera (sd) politiken

Vet inte vad du syftar på med S riktigt, men visst, M försöker kopiera sandlådedemokraterna genom att köra fakenews och skrämselpropaganda xD Eller nåja, M Gbg iafl (jag överdriver kanske en aning då M Gbg bara gjort det en gång än så länge)...

stoner: De allra flesta "främlingsfientliga" förslag som (sd) kom med för några år sedan har väl idag flera år senare (s) genomfört eller är på gång att genomföra.

Ja, eller... nä. Inget parti talar om att stänga Sveriges gränser och inget parti talar om återvandring. SD hade och har fel och SD är främlingsfientligt.

MEN - då jag känt och känner och vet personer som går från att stöjda SD till att inte göra det samt vice versa samt vissa som dessutom pendlar fram och tillbaka så är det svårt att döma ALLA SD-röstare - jag ser helt enkelt hur SD lyckas lura, manipulera och föra så många bakom ljuset. Politik är ett spel som SD och högerpopulismen spelar väldigt bra just nu med sina lögner och halvsanningar.

Vi är fortfarande några år därifrån, men i valet 2022 eller senast 2026 kommer SD få tillräckligt med inflytande för att dom flesta ska inse vilket misstag det partiet är. Jag säger dom flesta - för alla partier har sin skara av "blinda följare" - som följer sitt parti även om det skulle vara som ett sjunkande skepp.

Hjärta


   
SvaraCitera

Måste säga att jag verkligen längtar tills SD sitter i regeringen tillsammans med något annat parti så vi verkligen får se hur dåligt det blir. Vänstern har ju alltid rätt.. eller?


   
SvaraCitera

jag ligger bakom en tråd om SD med 400 inlägg hehe så ah dom får nog min röst i höst också, finns tester med frågor att göra på nätet så man kan se lite vart man ligger, 2014 inför valet gjorde ja test o fick mest på SD i mitt tycke om olika frågor, inte heller insatt men de behöver man inte vara


   
SvaraCitera

Storchen84: Vet inte vad du syftar på med S riktigt, men visst, M försöker kopiera sandlådedemokraterna genom att köra fakenews och skrämselpropaganda xD Eller nåja, M Gbg iafl (jag överdriver kanske en aning då M Gbg bara gjort det en gång än så länge)...

(sd) var väl det enda parti som ville införa passkontroll från Danmark för ett antal år sedan men då gallskrek alla andra partier... RASISM RASISM RASISM. Men det dröjde väl knappt ett år innan (s) föll till föga och insåg att det nog inte var så dåligt förslag och införde just passkontroll från Danmark.  Tumme upp

(sd) var väl det enda parti som ville att alla sk ensamkommande "barn" skulle utvisas när de fyllt 18 år och färdiga studier om de kommit från ej krigförande länder. Alla andra partier protesterade men det dröjde väl bara något år så klubbade även (s) detta förslag. Men i detta fall har väl svensk polis som ska sköta utvisningarna totalt misslyckats.  Tumme ned

Det finns mängder med (sd) förslag som glädjande nog (s) har hörsammat och lagstadgat idag. Det är iof sig glädjande och positivt. Tror faktiskt att även (sd) förslaget att alla grovt kriminella araber och afrikaner kommer att utvisas på livstid då kostnaden för Sverige blir för stora annars.

För 10 - 15 år sedan fanns det i princip inget "tafsande" och grova våldtäkter på våra musikfestivaler. Nu är problemet tom så stort så att vissa musikfestivaler får stänga för gott och de som trots allt fortsätter måste sätta in extra bevakning för att "försöka" få ner tafsandet och våldtäkterna från de sk "flyktingarna". Detta är ytterligare ett exempel på vad (sd) vill bekämpa maximalt men du och vänstern hojtar RASISM!

Endast framtiden kan utvisa hur det går.


   
SvaraCitera

stoner: men då gallskrek alla andra partier... RASISM RASISM RASISM

Fast - gjorde dom verkligen det? Sen får du också tänka på att politik är ett popularitetsrace - att man var tvungen att göra detta var för att inte tappa för många väljare.

stoner: (sd) var väl det enda parti som ville att alla sk ensamkommande "barn" skulle utvisas när de fyllt 18 år

Vilket är fel, då det finns hur många som helst som kommer hit när dom är 15-17ish, får vänta HUR LÄNGE SOM HELST på besked, tillräckligt länge för att bli 18, och sen bli utvisade - för att det tog för lång tid. Så fullkomligt idiotiskt...

stoner: Tror faktiskt att även (sd) förslaget att alla grovt kriminella araber och afrikaner kommer att utvisas på livstid då kostnaden för Sverige blir för stora annars.

Här lyser din rasism igenom. Vad ska man göra med alla grovt kriminella ryssar, spanjorer och finnar? Du kan inte förneka att du är rasist samtidigt som du gång på gång på gång uttalar dig på ett rasistiskt sätt.

stoner: Det finns mängder med (sd) förslag som glädjande nog (s) har hörsammat och lagstadgat idag.

"mängder" är väl att ta i, men se ovan vad jag skrev om "popularitetsrace".

stoner: För 10 - 15 år sedan fanns det i princip inget "tafsande" och grova våldtäkter på våra musikfestivaler.

Bara för att något inte uppmärksammas betyder inte att det inte finns. Vi är mycket mer medvetna både om närheten och omvärlden idag jämfört med tiden innan sociala medier. Händer det mer idag? Självklart, men inte så mycket mer som vissa vill få det att verka. Det är lätt att glömma bort att idag så har vi ett ENORMT informationsflöde, för att inte nämna alla som inte kan vara källkritiska och tror att allt som står på internet är sant - vilket är källan till att det just nu sveper en högerpopulistisk rasistisk "vi mot dom"-trend över väst.

stoner: Detta är ytterligare ett exempel på vad (sd) vill bekämpa maximalt men du och vänstern hojtar RASISM!

1. Nej, sandlådedemokraterna vill bara "bekämpa invandring" rent allmänt, i stora drag, du vet stänga gränserna helt, tvinga bort väletablerade invandrare. Är man inte född här ska man inte hit. Nu kan man inte säga detta - inte än - för det är fortfarande politiskt självmord. Men vänta till 2022 eller 2026 när rasismen är avsevärt mer normaliserad (om det fortsätter såhär). Och 2. det är lustigt hur vissa bara hänger upp sig på "vänstern" - alltså, du är medveten om att vänstern inte är sandlådedemokraternas enda motståndare? Fast ja, det är väl enklare att slänga ur sig det än att vara saklig och specifik, som vi vet tar ju människan alltid den lättaste vägen såSover

stoner: Endast framtiden kan utvisa hur det går.

Även om vi är sena så kommer vi att följa samma trend som polen och ungern (tyskland kommer kanske också hinna före oss). SD kommer att öka i popularitet och till slut bli det största partiet (vågar dock inte gissa på %). Sen kommer det gå 1 eller 2 eller kanske 3 år med SD vid makten så börjar allt fler sakta men säkert tänka "fan är detta för djävla skit, vad är det för idioter jag röstat på" etc etc.

Hjärta


   
SvaraCitera

evene: är extremt lite insatt i politik och har därför rätt dålig koll på det mesta inom politiken. Själv är man Sverigedemokrat iallafall

Jo tack det säger ju sig självt


   
SvaraCitera
Z-girl

Tycker vi som har ett fredligt land ska försöka hjälpa andra länder och människor så mycket som det går. Visst vi kan inte hjälpa alla och vi får sätta krav. Men tänk så här, som någon agerar på ett visst sätt får vi ge dem en hjälpa hand och inte bara ge upp. Hur de du varit om du hade flytt ifrån krig, förmodligen vart med om otänkbara saker. Sedan ska du komma hitt och direkt kunna det Svenska språket, lagar och traditioner! Ge människor en chans och vi borde försöka söta och hjälpa! Att invandra och flytta på sig är inget nytt, det har och kommer att fortsätta göras under hela jordens existens. 
Gör man kriminella handligar utan att bry sig så visst så måste de få en konsekvens.


   
SvaraCitera

Tycker att dem är ett gäng fåniga kristdemokratiska radikaler som inte bör få någon uppmärksamhet, de har haft "turen" att tjata om samma inbilliade problem tillräckligt länge för att det skall bli sanning.
Det innebär inte att dem har eller någonsin har haft rätt, det handlar istället om att alla andra har gjort sitt jobb så fruktansvärt dåligt att de skapat en situation där den här typen av dilettanter får möjlighet att ta plats vilket inte gynnar någon och istället för att förtvivlat springa åt rakt motsatt håll från sverigedemokraterna i alla lägen oavsett vett och sans istället för att fundera över "hur i helvete lyckades vi misslyckas så här grovt?" validerar bara deras existens som en politisk entitet och alla deras anhängares psalmer om att "vi blir censurerade/utstötta etc. av resten av det etablerade samhället och är berättigade någon form av martyrkomplex" blir besannade.

Ingen vill hantera situationen och alla är livrädda för att deras anseende skall påverkas om de gör någonting alls annat än att säga "dåliga människor är dåliga".
inget är mer viktigt än yta i detta onådens år 2018 och det inbegriper inte nödvändigtvis fysiska kvaliteter utan mer åsikter och föreställd livskvalitet, det finns inget djup att hämta i att vara populär och den enklaste retoriken är att skrika om att alla som inte håller med det läger man själv tillhör är samhällsfaror och hjärntvättade idioter. Den som skriker högst den skriker bäst.

Jag har aldrig varit så säker på rimligheten i att rösta blankt som idag.


   
SvaraCitera

Dom ha vissa bra poänger, men vissa är dålig.
Jag gilla att dom vill minska invandring, men jag vill absolut INTE ha värnplikt, speciellt inte om vi gå med i nå jävla piss-NATO.


   
SvaraCitera