Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

jag tycker bara det verkar helt mongo...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

jag tycker bara det verkar helt mongo...

katt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mongo92:

katt?

Nej, mongo.


   
SvaraCitera

majkie2:

Det är fail av så många anledningar.

För det första så har du för många övningar, och för det andra så kör du för lätt, och för det tredje så är schemat fail bara.

Du kör för många muskelgrupper samtidigt också.

Tycker inte det är fail. Och vad vet du om hur tungt han kör? Och varför ska man inte köra många musklegrupper samtidigt menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erfaren:

Tycker inte det är fail. Och vad vet du om hur tungt han kör? Och varför ska man inte köra många musklegrupper samtidigt menar du?

Många reps = inte tungt


   
SvaraCitera

Roid Rage:

Många reps = inte tungt

Aha, okej. Men det brukar man väl variera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alla är inte svaga när dem börjar på gym tänk om en biffig bonde började på gym ska ni säga till honom att köra med 10-15 kg då eller xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

För det första så har du för många övningar, och för det andra så kör du för lätt, och för det tredje så är schemat fail bara.

då vart det ganska fail med andra ord[rolleyes]


   
SvaraCitera

Roid Rage:

Många reps = inte tungt

Jag kan nog slå vad om att du kör 6-8rep per set, eller hur? Och jag antar att du vet att om du kör runt 12-14rep så tränar du styrka och uthållighet, samtidigt som 6-8 ger volym. Så vad för slutsats kan vi då dra av att gymmet rekommenderar detta till nybörjare?

Dold text: Dem vill inte att man ska skada sig genom att börja lyfta tungt[rolleyes].


   
SvaraCitera

majkie2:

För det första så har du för många övningar, och för det andra så kör du för lätt, och för det tredje så är schemat fail bara.

Du kör för många muskelgrupper samtidigt också.

Brukar man inte rekomenderdera helkroppspass med ca 8-12 reps till i princip alla som inte satt sin fot i gymmet innan. Iallafall de första två månaderna?


   
SvaraCitera

Erfaren:

Och varför ska man inte köra många musklegrupper samtidigt menar du?

Roid Rage:

Många reps = inte tungt

Var det inte du som hade kunskap, erfaren? Och varför man inte ska köra många muskelgrupper och såpass många övningar per pass när man är en nybörjare på under 18 år som inte går på någon form av doping borde du veta själv.

Superolle:

Och jag antar att du vet att om du kör runt 12-14rep så tränar du styrka och uthållighet

Men nej! Åh vad fail. Det är tvärtom.

Superolle:

samtidigt som 6-8 ger volym.

Allting handlar om hur många set man har i förhållande till repetitionerna. Och det finns inget repetitionsintervall som är överlägset när det gäller att bygga massa.
Att köra 5 eller färre reps (förutsatt att man inte klarar mer än så givetvis) bygger dock styrka så innihelvete. 12-14rep gör det garanterat inte.

Pakanajuhla:

Brukar man inte rekomenderdera helkroppspass med ca 8-12 reps till i princip alla som inte satt sin fot i gymmet innan. Iallafall de första två månaderna?

Må så vara, men inte 500 övningar på ett pass. När du kör helkropp så kör du inte 700 övningar för varje muskelgrupp 22 gånger i veckan heller.
Jag började dock köra skittungt från allra första början, jag har bara fått positiv effekt av det.


   
SvaraCitera

majkie2:

Och varför man inte ska köra många muskelgrupper och såpass många övningar per pass när man är en nybörjare på under 18 år som inte går på någon form av doping borde du veta själv.

Åsyftar du skaderisk så gäller det ju samma sak för att köra tungt i början. [zzz]


   
SvaraCitera

majkie2:

Jag började dock köra skittungt från allra första början, jag har bara fått positiv effekt av det.

Lol, bra att du säger emot dig själv.


   
SvaraCitera

majkie2:

Må så vara, men inte 500 övningar på ett pass. När du kör helkropp så kör du inte 700 övningar för varje muskelgrupp 22 gånger i veckan heller.

Att inte köra många övningar i varje muskelgrupp kan jag tycka låter rimligt men att på ett helkroppspass köra många övningar utspridda över hela kroppen borde väl egentligen vara ganska optimalt med tanke på att varje muskelgrupp endast får ett litet antal reps?

majkie2:

jag har bara fått positiv effekt av det.

Fast det innebär väl automatiskt inte att du skulle fått sämre effekt av att ta det lugnt i början?

Jag ska dock inte argumentera med dig. Jag är endast en näringsläre-nörd, bänkpress är något som känns ungefär lika intressant som ''Rix Morgon-Zoo''.
Jag kan säkert slå dig på fingrarna i en del andra ämnen men handlar det om styrketräning och teorin bakom själva utförandet, nääh.. [zzz]


   
SvaraCitera

Erfaren:

Åsyftar du skaderisk så gäller det ju samma sak för att köra tungt i början.

Nej.

Erfaren:

Lol, bra att du säger emot dig själv.

Vad i helvete snackar du för jävla skit?
Jag har aldrig snackat om någon jävla skaderisk, sluta anta saker.


   
SvaraCitera