Aviseringar
Rensa alla

vad tycker ni? 🙂


Ämnesstartare

Jag har tänkt tatuera mig rätt snart och har bestämt mig för vad jag ska ha men skulle vilja ha lite åsikter! 🙂 Det ska vara en gammal stentavla med lite sprickor i sig där det står alea iacta est, tänkte att det ska vara två tärningar som visar 7 tillsammans 🙂 (Den ska vara på underarmen)


   
Citera
Ämnesetiketter

Sirfukksalot:

alea iacta est

va fan betyder det[shake]?


   
SvaraCitera

YaBasta:

va fan betyder det[shake]?

Tärningen är kastad.


   
SvaraCitera

Vill tattuera in något på Deadra-språk [blush] Vet ej om jag säger detta pga full eller för att det är nördigt och fint.


   
SvaraCitera

Eller Aeylid.


   
SvaraCitera

x_marty:

Tärningen är kastad.

okej, tack[wink]


   
SvaraCitera

kör hårt om de känns bra! ba du som kan bestämma din tatuering ingen annan!


   
SvaraCitera

YaBasta:

okej, tack[wink]

Latin, komplicerade saker. Kan bara några få fraser. [smile]


   
SvaraCitera

Känns svårt att förstå innebörden som utomstående, men om det har en speciell betydelse för dig så kör hårt. Vad är det du vill förmedla med din tatuering?


   
SvaraCitera

x_marty:

Latin, komplicerade saker. Kan bara några få fraser.

onödigt o kunna om du inte är katolik[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Vad är det du vill förmedla med din tatuering?

Det är en personlig grej om att bara inse att saker har hänt och att man inte kan förändra saker 🙂 Hade en rätt jobbig barndom^^


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

gammal stentavla med lite sprickor i sig

Väldigt sällan sånt ser snyggt ut, krävs en väldigt duktig tatuerare.

En polare gjorde nyligen en grej som påminner lite om din sten-grej, men det ser verkligen förjävligt ut. Inte så att det är dåligt, men liksom livlöst och platt och trist. Totala motsatsen till vad en bra tatuering borde vara..


   
SvaraCitera

Sirfukksalot:

Det är en personlig grej om att bara inse att saker har hänt och att man inte kan förändra saker 🙂 Hade en rätt jobbig barndom^^

Varför just sjuor?

Om du vill få fram att det som har hänt har hänt och inte går att förändra så skulle jag lägga större betoning på symboler för tid och oföränderlighet (men fortfarande med tärningar om de behövs), t.ex. ett krossat timglas (kan krossas av tärningar), Fenix (motsatt; dör men kommer tillbaka; kan födas ur ett par tärningar) et cetera. Har du funderat på andra tatueringar? Tror tyvärr likt Trolle att det kommer se platt ut med gammal stentavla.


   
SvaraCitera