Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

Hej jag vill inte flytta ihop med den jag blir tsm med för jag tycker det är smartare att man bor i varsinn lägenhet.
för om de tar slut så slipper man bråka om vem som ska flytta ut ur lägenheten och så slipper man stå i kö efter en lägenhet dessutom.

vad tycker ni om min tanke är den [y] eller [n]?
och vars står ni själva i den frågan?


   
Citera
Ämnesstartare

Man ha ju ändå en två lägenheter att välja mellan. Plus att man slipper utgifter för två bostäder. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så... [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du tänker om sen, jag looovar[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eemelii:

vad tycker ni om min tanke är den eller ?

[y]

Eemelii:

och vars står ni själva i den frågan?

Jag själv är väldigt mån av mitt privatliv, jag tycker det är skönt att vara ensam rätt mycket. Och bor man i varsin lägenhet så slipper man säkert många onödiga småbråk som att man inte diskade kvällen innan eller att man inte hade tandkrämstuben precis där osv [rolleyes]

Nackdelen är väl att det skulle vara billigare att bo ihop då man kan dela på alla kostnader och det skulle nog vara trevligt med lite spontansex lite nu och då om man bor tillsammans. Sen finns det säkert fler fördelar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl bra om det passar dig [y]


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja inte fan ska det komma någon och bo hemma hos mig. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Man ha ju ändå en två lägenheter att välja mellan. Plus att man slipper utgifter för två bostäder.

men man betalar ju ändå sin egen lägenhet eftersom man har sin egna ekonomi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eemelii:

men man betalar ju ändå sin egen lägenhet eftersom man har sin egna ekonomi

Vad menar du? Om man har varsin måste man betala sin och om man har gemensam betalar man antagligen halva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jag själv är väldigt mån av mitt privatliv, jag tycker det är skönt att vara ensam rätt mycket. Och bor man i varsin lägenhet så slipper man säkert många onödiga småbråk som att man inte diskade kvällen innan eller att man inte hade tandkrämstuben precis där osv

Ja precis då sköter man sitt egna ställe utan att någon kommer och gnäller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bör väl flytta ihop först då du känner dig mer säker i förhållandet isåfall. Om du nu tänker på det där.


   
SvaraCitera

Jag har själv tänkt så. Är ju väldigt smart att i början bo isär och känner man att man är redo att bo ihop med personen ska man få göra det om även den andre vill. Men är man orolig över hur det ska bli om det tar slut är det väl bäst att inte bo ihop.
För mig känns det lite jobbigt att ha folk omkring mig hela tiden. På mitt rum är jag åtminstone ifred, men bor man ihop kanske man inte har den friheten. Notera kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Du bör väl flytta ihop först då du känner dig mer säker i förhållandet isåfall. Om du nu tänker på det där.

är inte tsm med någon


   
SvaraCitera