Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om abort ? när börjar livet?


Ämnesstartare

så ett foster/bebis som ligger i en mage och rör sig och sparkar, är egentligen inget liv ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upp till var och en. Men ska inte användas som preventinmedel.


   
SvaraCitera

Aaronsson:

Ska man få göra abort? Vad är bra skäl till att få göra en abort? När börjar livet? Är fostret en människa?

1. Ja, självklart!
2. Att man blivit våldtagen, känner sig för ung, eller inte anser sig kunna vara en bra förälder.
3. När man föds, eller när man börjar få minnen, beroende på ur vilket perspektiv man väljer att se det ur. (omvärlden eller barnets)
4.Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaronsson:

Ska man få göra abort? Vad är bra skäl till att få göra en abort? När börjar livet? Är fostret en människa?

Ja jag tycker man ska få göra abort.
Våldtäkt, incest, ibland gör människor misstag, ibland är det otur, iblnad kan man inte ge sitt barn det man vill kunna ge, ibland spricker kondomen.
Vet inte, men jag tror livet börjar när man själv känner att det gör det, när jag fick veta att jag var med barn så börja min bebis liv direkt för mig, och även om det var ett embryo eller foster så för mig var det ett bran, oavsett om termen inte stämmer.
Jag vet inte vad ett foster är, jag vet att det är mer mäniska än ett embryo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaronsson:

verkar vettigt, en annan fråga är ju också om man ska få ta bort barnet
på grund av deras kön? tex. man önskar att få en pojke, men får reda på via ultraljudet att det är en flicka , är det rätt då att ta bort det bara för att de inte var "rätt kön" ?

Absolut inte. Självklart kan man hoppas och önska lite extra att ens barn blir av det kön man helst vill. Men man måste vara berädd på att det faktiskt kommer att bli antingen pojke/flicka/(hermafrodit ibland). Och att det kanske inte blir som man tänkt sig från början.

Det är bara så det är att vara förälder man kan inte bestämma allt och eftersom det ändå gäller ens egna barn så tycker jag att man absolut inte ska få göra abort pågrund av en sådan mesig sak. Det är ju trots allt ett liv (oftast) det rör sig om och det kan man inte ta kål på bara för att det är av fel kön.

Om man som förälder sedan går och beklagar sig över att det blev fel kön på ungen ska man inte ha barn alls.


   
SvaraCitera

Aaronsson:

Ska man få göra abort?

Ja, det finns för många människor.

Aaronsson:

När börjar livet?

När man kan använda hjärnan normalt.

Aaronsson:

Är fostret en människa?

Det är ingenting...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera