Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om Black Friday?


Ämnesstartare

Hej,

Jag försöker sätta upp en ny sida som kan hjälpa personer att hitta bättre erbjudanden under Black Friday. Sidan jag har byggt heter Black Friday Sverige och mitt mål är att ha kring 100 produkter innan Black Friday startar. Det många har påpekat innan är att de inte ser eventet som trovärdigt och att det skapar en köphets. Jag har några tankar som jag gärna hade velat få hjälp med:

  • Vad hade hjälpt att göra sidan mer trovärdig?
  • Vilka produkter vill du se på sidan?
  • Vad saknas på sidan?

   
Citera

Problemet är väl knappast om du kan påverka trovärdigheten för din egna BF-sajt, utan problemet eller ansvaret ligger nog hos de stora butikskedjorna. Alltför ofta höjer de priserna veckan eller veckorna innan BF för att när väl BF inträffar så under "buller och bång" och superbraskande reklamblad så sänker de priserna till ordinarie pris. Några enstaka produkter sänker de långt under ordinarie pris men det är enbart lockvaror för att få in så många kunder som möjligt i butikerna och dessa lockvaror brukar vara slutsålda inom någon timma. Gråter  Arg

Så jag ser alla sådana här extraprisarrangemang mer eller mindre som bedrägerier. Undantaget är väl alla klädesbutiker som rear ut mycket kläder som de inte lyckats sälja till jul på den så populära mellandagsrean.

Nu vet jag ärligt talat inte vad butikerna och deras generalagenter/importörer/moderföretag själva har för inköpspriser men det är klart att med dagens superhöga butikshyror, personalkostnader och ockerskatter så måste priserna bli högre än i övriga Europa.

Men rent allmänt, jag är intresserad av i princip allt som är nedsatt till minst 30% under lägsta pris på Prisjakt/Pricerunner. Trots att jag "fyndar" mycket prylar i "nyskick" på Tradera och Blocket. Tumme upp
Samtidigt ska vi inte glömma att många svenskar "superfyndar" på Ebay, Amazon och Wish. Det största hotet för dagen mot svensk detaljhandel.

En fråga... får du betalt/procent av butikerna för att just länka till deras butikssida och produkter?
Verkar lite märkligt att du lägger ner massa kapital/utgifter på domänregistrering, webhotell och kanske även webdesign och du inte själv skulle casha in en del vinst på projektet.
Inget fel i det i sig men det kan ju vara intressant för mig som är nyfiken i en strut.  Mycket glad


   
SvaraCitera

Förstår inte behovet


   
SvaraCitera

Jag förstår inte hur frågor om din affärsverksamhet på något sätt passar in på ett ungdomsforum?


   
SvaraCitera

Du skriver i titeln på tråden, "Vad tycker ni om Black Firday?" men egentligen vill du bara veta vad vi tycker om din sida och hur den kan förbättras. Titeln är vilseledande.


   
SvaraCitera

Jag förstår inte riktigt syftet, vad ska du göra med din sida efter Black Friday?


   
SvaraCitera

Lmao en bra start hade kanske varit att inte göra en tråd på ungdomar.se


   
SvaraCitera

Kan du fixa ett bra pris på Panasonic HC V380 till black friday dvs ett pris under 2K kronor. Eller under 2,2K kronor för videokamera inkl 64GB SDXC minne och en 2 meters HDMI/micro HDMI kabel så kommer jag att göra beställningen via din sida.


   
SvaraCitera

Trevligt när produkter är i nedsatt pris. Då kan man få saker väldigt billigt. Det har sina för och nackdelar men för de som inte har så stora ekonomiska resurser är det ett väldigt bra tillfälle att köpa saker när man annars inte har råd.
Dock så fuskar butiker med vilka priser som sätts. Stoner beskriver det bra, de höjer priserna veckan innan och sen säljer de för ordinarie pris med med röd text där de påstår att priset är nedsatt fast det egentligen inte är det. Så man ska inte köpa saker utan att tänka på vad det faktiskt kostar.
Dock kan det inte vara lönsamt för företag att köpa in saker och sälja dem allt för billigt med tanke på alla skatter, hyror och personalkostnader. Därför blir nog reorna också begränsade vilket är helt förståeligt.


   
SvaraCitera

På hemsidan där jag beställde dopklänningar står det skrivet att huvudbonaden är ett obligatoriskt element vid dopet av en tjej. Samtidigt, i kyrkan, där vi skulle döpa barnet, ge ut en lista över allt som behövs för dopet, sa de inte ett ord om halsduken. Flickor-konsulter i butiken bekräftade att huvudbonaden är ett obligatoriskt element. Och vi behövde ingen scarf på Epiphany. Så det är nödvändigt att klargöra denna punkt i kyrkan där dopet kommer att hållas. Till försvar för konsulterna kommer att säga att de inte insisterar på inköp av halsdukar från dem. Tvärtom sa de att du kan ta någon av dem hemifrån. Men jag bestämde mig för att eftersom det fortfarande behövs, låt det vara allt i harmoni. Jag var i allmänhet inte upprörd över att jag köpte den, för, till skillnad från en klänning som bara kommer att bäras en gång, kan halsduken helt enkelt bäras på sommaren.


   
SvaraCitera

hej! vad tycker jag om black Friday? Jag tror att detta är ett sätt för butiken att sälja allt snabbt! men det betyder inte att de förlorar något i detta! oftast blåser de lite priser i förväg för att göra en synlig rabatt för köparen! så när du ser rabatter på black Friday kom ihåg vilka prislappar var det för några månader sedan!


   
SvaraCitera