Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om försvarsmaktens nya film?


Ämnesstartare

Har tänkt mycket på att mönstra. Men man blir fan tveksam. 


   
Citera

jag hatar den


   
SvaraCitera

Förstår aldrig hur organisationer tror de kommer tjäna på att leka politiker eller liknande. Tvivlar på att en enda person som var intresserad att göra GMU eller tjänstgöra kunde bry sig ett skit om att nästan alla soldater är vita män eller om de är "feminister" eller ej. 

Finns liknande grejor på deras Instagram dessutom.


   
SvaraCitera
shuna

Sveriges mest lättkränkta människor har svärmat kommentarsfältet. Surprise, surprise.


   
SvaraCitera

Tycker att det är trams. Rekrytera folk för vad de kan,inte för vilka de är. Dessutom känner jag mig mindre välkommen dit efter denna film då det känns som att de endast vill ha med feminister att göra. Vilket jag själv inte anser mig vara.

Den göra bara mer skada än nytta. Förtroendet för försvarsmakten höjs ju inte direkt, om man utgår ifrån kommentarerna som den fått.


   
SvaraCitera

Reklamen verkar ju riktad till dem som är nyfikna på att mönstra men inte känner sig välkomna. Försvarsmakten bör ju vara tillgänglig för alla som klarar av kraven, oavsett kön, sexuell läggning och allt annat man kan känna sig utanför på grund av. Det finns säkert folk som kände sig mer välkomna tack vare reklamen och därmed uppnådde den väl sitt mål. 

Å andra sidan ser jag hur man kan känna att reklamen främst riktar sig till de med mer progressiva/vänster åsikter, speciellt när de uttryckligen nämner feminism men inte något motsvarande för den andra delen av det politiska spektrumet. Dock misstänker jag att försvarsmakten automatiskt lockar fler högerfolk, och att de därför ville få en större mångfald av politiska åsikter? Exempelvis är typ alla jag känner som är intresserade av att mönstra, någon form av höger.

Hur som helst skulle reklamen kunnat vara ännu mer inkluderande om den var lite mer "du kan söka, oavsett vad du är relaterat till [sätt in ämne här]" istället för att ta upp specifika sidor. Det kan oavsiktligt bli exkluderande då, eftersom det inte går att nämna alla.


   
SvaraCitera
Cobrak

det enda som gäller är gratis gifflar, annars bojkottar vi försvarsmakten


   
SvaraCitera
Cobrak

tkr att de bör satsa på att ge ut gratis gifflar istället

inga gratis gifflar = bojkotta försvarsmakten


   
SvaraCitera

Om jag förstår rätt så är försvarsmakten den såkallade ''gruppen'' som avskyr folk som precis kommit till Sverige?  rätta mig om jag har fel och misstolka ej detta nu. 😛


   
SvaraCitera

Det har länge varit en stor skillnad mellan ledningen i försvaret och de som gör mönstringen/anställda på marken. Har du högeråsikter kommer du passa som fisken i vattnet. 


   
SvaraCitera

Skit i reklamen och tvinga alla att göra det oavsettSkål


   
SvaraCitera

FB_IMG_1555329176594.jpg


   
SvaraCitera