Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om HBT(Q+)?


Maxxie
Ämnesstartare

Hejsan svejsan!

Här är en enkel liten fråga: vad tycker ni om HBT(Q+)? Gillar ni det? Tror ni att det ska vara ”HBT”, ”HBTQ”, ”HBTI”, ”HBT+” eller ”HBTQ+”, osv? Varför?

Är själv bisexuell (älskar mest andra killar) men kan inte verkligen relatera med ¨HBT-communityn”. Håller inte verkligen med många av deras åsikter liksom. Oftast säger människor att jag inte är välkommen i communityn på grund av mina egna åsikter. Så jag är HBT för jag är B:et men det känns ändå inte som jag är med i communityn. Är det något andra personer här upplever?


   
Citera

Jag tycker att det ska vara HTIAP. homosexuell trans intersex asexuell pedofil*

*avstående pedofiler

Jag tycker dock samtidigt att man inte bör kalla sig "heterosexuell", "homosexuell", "bisexuell", och så vidare, eftersom det är ett spektrum. Denna press att bestämma exakt vad man är är helt onödig.


   
SvaraCitera

de gay


   
SvaraCitera

Jag föredrar HBTQ för det är denna fras jag är van att höra. Är själv inte HBTQ (eller vad vi nu ska kalla det) men jag respekterar andras sexuella läggning. Om du känner dig en del av rörelsen så har du även rätt till det. Bry dig inte om andra personer som försöker utesluta dig ur HBTQ-communityt! 


   
SvaraCitera

Jag föredrar HBGlatt skålande


   
SvaraCitera

Allting efter B:et är väldigt förvirrande så helst HBCool


   
SvaraCitera

Har ärligt talat noll koll och känner ingen som jag skulle kunna placera in i denna bokstavskombination. Själv är jag H >>> heterosexuell. 


   
SvaraCitera
evene

Inget särskilt. Är nog den vitaste och mest kränkta mannen som finns


   
SvaraCitera

HBTQ eller HBTQ+ antar jag. Bi-erasure är en grej, och det suger. Vet inte om man kan lägga åsikter på hela communityt dock. Beror väl på om man tänker att termen HBTQ+ är alla som faller under de benämningarna eller de som är aktivister och liknande. Är inte superinsatt helt ärligt så kan va helt ute och cyklar.


   
SvaraCitera

Är för gay och lebb men kommer aldrig ställa mig bakom trans och att det finns fler än två kön, aldrig !


   
SvaraCitera

Varför ska man tycka något 


   
SvaraCitera

Inte Jung:
Varför ska man tycka något 

hahaha


   
SvaraCitera