Aviseringar
Rensa alla

vad tycker ni om Hillary Clintons barnbok


Gillar att det värsta man har på Clinton är "Men hon gjorde sitt jobb!". Tycker det bådar gott.


   
SvaraCitera
time
 time

USS Liberty:

Rullar ögonen

Att Hillary lite halvhjärtat försökte ta sig ur situationen berodde förmodligen på att hon till en början inte såg den som gynnsam för henne, för när hon väl kom igång med att angripa det 12-åriga våldtäktsoffrets personlighet och kredibilitet släppte "samvetskvalen" uppenbarligen väldigt fort.

Varför har man advokat som drömyrke? Bara det talar volymer om ens person.

Ja. Hur ska brandmannen ens kunna veta att personen den räddar är en mördare, våldtäktsman eller vad det nu må vara? Det är för övrigt skillnad på att låta någon brinna inne/kvävas och att låta någon få ett rättmätigt fängelsestraff. Om läraren skulle vägra att undervisa förövaren i fråga hade den troligtvis bara utvecklats till en ännu sämre person och eventuellt begått fler brott. Läraren har utöver sin undervisning ingen direkt makt att påverka någonting. Så att nja, jag köper inte riktigt dina jämförelser.

Vad är det som gör att du tror att det var ett halvhjärtat försök? Det finns inget som talar för att hon gjorde annat än vad som kommit fram - nämligen att hon gjorde allt hon kunde för att slippa ta fallet inom rimliga gränser. Att du sedan ser det som en självklarhet att ge upp ett yrke du inte själv förstår passionen för gör det inte till ett rimligt livsbeslut för någon annan. Juridik är sjukt intressant. Jag är uppvuxen bland advokater, några av dem har också behövt försvara rötägg. Du kanske inte är av uppfattningen att varje medborgare förtjänar ett försvar? Det är i så fall en annan fråga. I dagsläget är det såhär det fungerar inom rättsväsendet. 


   
SvaraCitera

time: Vad är det som gör att du tror att det var ett halvhjärtat försök?

Den bild jag har av Hillary som person och det bekymmerslösa, rent av muntra sätt hon talar om fallet på i ljudklippet. Hon visar inte en tillstymmelse till dåligt samvete eller hänsyn till offret.

time: Jag är uppvuxen bland advokater, några av dem har också behövt försvara rötägg.

Grät de sig till sömns efteråt?

time: Du kanske inte är av uppfattningen att varje medborgare förtjänar ett försvar?

Nej, verkligen inte, men många förtjänar givetvis ett försvar och därför ser jag advokater som ett nödvändigt ont. Det innebär inte att jag måste gilla/respektera dem eller tycka att skrupelfria och karriärkåta advokater är lämpliga som ledare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Gillar att det värsta man har på Clinton är "Men hon gjorde sitt jobb!". Tycker det bådar gott.

lol det är långt ifrån det värsta


   
SvaraCitera

presidente:

lol det är långt ifrån det värsta

Vad tycker du är det värsta? Något av dokumenten som läckt? Isåfall vilket?


   
SvaraCitera

time:

För att det är lögn. 

Om nu Hillary är en sådan bra människa förklara för mig varför hon stödje att förstöra Libyen, och varför hon vill forsätta med "war on terror" i mellanöstern. Hon är ju en imperalist så det skriker om det.


Hennes skandaler är vida överlägsna Trumps:

554f35521a87e35c67b6fb9cc20bc3f6.jpg

Och slutligen, hon är kristen:


   
SvaraCitera

Clinton är sönderkorrupt och hon och hennes man har tagit sjuka beslut när de haft makten. Trump har sagt lite grabbiga saker som reallity-stjärna.

Vem väljer man som president? Den som sagt lite konstiga saker för tio år sedan privat eller den som ALLTID som politiker, first-lady och advokat gjort sjuka saker? 

#Trump2016


   
SvaraCitera

USS Liberty: Det krävs en viss sorts människa för att utan nämnvärda samvetskval kunna se till att personer som högst sannolikt gjort sig skyldiga till fruktansvärda handlingar blir rentvådda och fria att begå nya brott. 

http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/friad-for-grov-valdtakt-far-140-000-av-staten

Någon duktig advokat gnider sig nu nöjt om händerna. Glad


   
SvaraCitera

anonym321123:
"Some girls are born to lead", lol

"Some races are born to lead"
2017-02-24-20-47-59-1583304955.jpg


   
SvaraCitera

De borde byta titel till:
"Some girls are borne to be stumped"


   
SvaraCitera

VarilDrox: "Some races are born to lead"

Jag vet inte om hon är jämförbar med en nazist(jag tror inte att det är menat att kvinnor ska styra över män), tyckte bara att det var löjligt skrivet då ingen är född ledare. Jag är också emot politiskt ledarskap


   
SvaraCitera

Jag vet ingenting om det med våldtäckter mm som diskuteras så jag tänker inte ta med det nu, men annars tror jag att boken kan va rätt bra, tror många barn kan må bra av att läsa den. Den kan nog också få många Unga tjejer till att våga ta mer plats och våga bestämma något som verkligen behövs 


   
SvaraCitera
Hando

"Some girls are born to lead"

Hähä uppenbarligen inte hon.Mycket glad


   
SvaraCitera